طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | طراحی کارت ویزیت | طراحی لوگو  RSS

تهران،   تلفن :  33577123
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین

اخبار طراحی جدیدترین خبرهای طراحی

پست های تصادفی

  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    دقت در اسکن تصاویر (قسمت سیزدهم)

     

    دقت در اسکن تصاویر

     

    قسمت سیزدهم

    اسکن کردن تصاویر در واقع مهم ترین مرحله از فرآیند طراحی تا چاپ است ، اگر در طراحی های اسکن شده استفاده میکنید و این کار را با اسکنرهای خود انجام میدهید موارد متعددی را بایستی مدنظر داشته باشید .

     

    1-برای اجرای اتود های طراحی بهتر است از اسکن با     dpi   پایین و ذخیره سازی   jpg     استفاده کنید تا سرعت انجام عملیات اتود بالا رفته ، سریعتر به طرح نهایی دست یابید

    ( البته این کار در مواقعی امکان پذیر است که همیشه به تصاویر اورژینال دسترسی داشته باشید )

    2-انتخاب اورژینال مناسب :

    برای این منظور به اجمال واژه " محدوده دانسیته " را توضیح می دهیم .

    در مشخصات فنی اسکنرها اصطلاح       Dmax  و    Dmin    را داریم به معنی دانسیته حداکثر و دانسیته حداقل . از طرف دیگر به طور قرار دادی سیاهی مطلق را 4 و سفیدی مطلق را صفر در نظر میگیرند .

    محدوده دانسیته اختلاف بین دو مقدار Dmax    و    Dmin    می باشد .

    محدوده دانسیته =Dmax    _    Dmin   

    برای مثال چنانچه  3/7=Dmax    و    0/3=Dmin باشد ، محدوده دانسیته به قرار زیر است :

                                     3/4=0/3_3/7    = محدوده دانسیته

    هر چه مقدار محدوده دانسیته به 4 نزدیک تر باشد به معنای قدرت تفکیک و تشخیص بالای نقاط در اسکنر مورد نظر است .

    به عبارت دیگر   Dmax  کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در تاریک ترین نواحی تصویر است و  Dmin  نیز کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در روشن ترین نواحی تویر می باشد .

    برای مثال چنانچه  Dmax  یک اسکنر 4 باشد به معنای آن است که اسکنر فوق دو نقطه ی مجاور خود که هر دو سیاه مطلق هستند تشخیص میدهد و همچنین چنانچه       Dmin     یک اسکنر صفر باشد به معنی آن است که دو نقطه مجاور که هر دو سفید مطلق باشند را اسکنر فوق میتواند تشخیص دهد .

    در حالی که عملا تشخیص دو نقطه سیاه مطلق و دو نقطه سفید مطلق در کنار هم ممکن نیست . بنابراین هرچه    Dmax   بالاتر و        Dmin    پایین تر باشد قدرت تشخیص و تفکیک اسکنر در نقاط تاریک و روشن بیش تر است که این مشخصه " محدوده دانسیته " گفته می شود ، به عبارت دیگر هرچه محدوده دانسیته به عدد 4 نزدیک تر باشد تشخیص و تفکیک نقاط از هم بهتر صورت می گیرد . ادامه دارد...

        

     1396-01-06 ساعت 11:55:05 در آموزش طراحی  0   5 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    الگوریتم‌ جدید گوگل؛ عکس‌هایی کم‌حجم‌تر یا کیفیتی برتر


    الگوریتم‌ جدید گوگل؛ عکس‌هایی کم‌حجم‌تر یا کیفیتی برتر
     
    گوگل به‌تازگی از یک الگوریتم با نام Guetzli رونمایی کرده است که تصاویر خام را بدون افت محسوس کیفیت، با ۳۵ درصد حجم کمتر و در فرمت JPEG ذخیره می‌کند.
    در این متود ذخیره‌سازی تصویر، عکس‌ها تصاویر بدون افت کیفیت و با بیت‌ریتی پایین‌تر نسبت به دیگر الگوریتم‌ها مثل libjpeg ذخیره می‌شوند. اگرچه که تحقیق و مطالعه همچنان بر روی این الگوریتم ادامه دارد، چرا که سرعت ذخیره‌سازی تصویر در این روش نسبت به دیگر الگوریتم‌ها نسبتاً کند است.


     تصویری برش‌خورده در ابعاد 20×24 از چشم یک گربه. فایل اصلی فشرده نشده در سمت چپ قرار دارد و فایل فشرده شده با الگوریتم Guetzli در سمت راست که از وضوح بیشتر و پیکسل‌سازی‌های کمتری نسبت به تصویر میانی که با متود libjpeg ذخیره شده، برخوردار است. به علاوه حجم آن نیز نسب به تصویر میانی کمتر است.
    این encoder که به تازگی از آن رونمایی شده در اختیار تمام طراحان سایت و وبلاگ‌نویسان قرار خواهد گرفت تا تصاویر را با حجم کمتر و با کیفیتی مناسب بر روی اینترنت قرار دهند و سایتی با سرعت لود بالاتر و مطلوب‌تر طراحی کنند.
    برنامه‌نویسان و علاقه‌مندان به این الگوریتم جدید و کارآمد می‌توانند آن را از سایت github به آدرس زیر دسترسی داشته باشند. این الگوریتم برای سیستم‌عامل‌های مختلف مثل Windows، macOS و Linux نوشته شده است.
    github.com

    توسط امیر حسینی در فروردین ۲, ۱۳۹۶

     1396-01-05 ساعت 12:41:19 در آموزش طراحی  0   12 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود (قسمت دوازدهم)

    سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود

     

    قسمت دوازدهم

    یادآوری مباحث گذشته (قسمت یازدهم)

    سفارشی به شما ارجاع شده است . شما بعد از اتودهای ذهنی و دستی اکنون قصد دارید آنها را در کامپیوتر اجرا کنید . در طرح شما تصاویر متعددی وجود دارد که گاهی لازم میدانید فیلتر هایی نیز بر روی آنها اعمال کنید .

     

    در بسیاری موارد طراحان تصاویر را در اندازه اصلی و با دقت لازم برای چاپ اسکن کرده اند و با همین فایل های تصویر بزرگ ، شروع به اتود زدن بر روی کامپیوتر می کنند . بنابر این برای هر تغییر کوچک بایستی زمان زیادی صرف کنند تا تغییرات بسته به حجم فایل ، اعمال شود و بسیار پیش می آید که کارفرما مایل است تغییراتی بر روی طرح اعمال کند ، تغییراتی که به نظر او با توجه به وجود کامپیوتر ، بسیار ساده و راحت است و گاهی نیز مشتری در کنار طراح می نشیند و مرتب در پی تغییرات است ، گاهی رنگ ، گاهی نوشته و شاید هم تغییرات کلی تر ، چه بسا یک روز تمام سپری می شود و هنوز ابتدای کار هستیم و بعضی وقتها نیز به ناچار هر دو ( طراح و مشتری ) به یک طرح نامطلوب به دلیل کمبود وقت رضایت میدهند .

    1-برای اتود زدن بر روی کامپیوتر ، فایل های تصویری jpg  با حجم کم بسازید .

    2-بهتر است اتود های خود را نیز در نرم افزارهای برداری انجام دهید چرا که نوشته ها و بسیاری کارهای دیگر سریع و آسان تر جابجا می شود ، علاوه بر این از آنجایی که کار نهایی نیز بایستی برداری باشد ( مگر در موارد خاص ) بعد از تایید ، کار آماده تر است .

     

    3-گاهی پیش می آید که در تصویر خود از فیلتر های متعدد استفاده می کنید که ممکن است انجام دوباره آنها در تصویر در ابعاد اصلی مقدور نباشد . بنابر این پیشنهاد می شود که یا فیلتر ها را بر بروی فایل اصلی اعمال کرده ، در انتها یک فایل تصویری کوچک    jpg   علاوه بر فایل اصلی برای انجام اتودهای کامپیوتری تهیه کنید یا اینکه روی تصویرjpg فیلترها یا کارهایی که انجام میدهید در گوشه ای یادداشت کنید تا بعد از تایید نهایی و اعمال بر روی فایل تصویری اصلی دچار سر در گمی نشوید .

    در حالت های گفته شده ، طراحی اتود بر روی کامپیوتر سریع و آسان خواهد بود علاوه بر این چنان چه مشتریان شما در کنارتان قرار گرفتند و شروع به اتود زدن به اتفاق کردید ، سریع تر به خواسته مطلوبتان خواهید رسید .

    نویسنده : موسی عبدی (طراح هجرت دیزاین)

     

     1396-01-05 ساعت 11:48:17 در آموزش طراحی  0   11 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    21 نکته در طراحی (دانلود کتاب 3*7 نکته در طراحی)

    21 نکته در طراحی

     


    دانلود کتاب 3*7 نکته در طراحی

     

     1396-01-04 ساعت 12:57:47 در آموزش طراحی  0   19 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    چطور با انتخاب یک نام جذاب، به یادماندنی شویم؟

     چطور با انتخاب یک نام جذاب، به یادماندنی شویم؟
     

    وقتی در مورد موفقیت کسب‌‌و‌کارهای کوچک صحبت می‌کنیم، «نام» معنای زیادی دارد. نام صحیح، می‌تواند شرکت شما را بر سر زبان‌ها بیندازد و نام اشتباه باعث فنا و شکست آن شود. به شکل ایده‌آل، نام برند شما باید تخصص، ارزش و منحصر به فرد بودن محصولات یا خدمات‌تان را به دیگران انتقال دهد. بعضی از متخصصان باور دارند که بهترین نام‌ها، خلاصه بوده و مانند تخته سنگی سفید هستند که بر روی آنها تصویری خلق می‌شود. بعضی دیگر فکر می‌کنند که نام باید آگاهی‌دهنده باشد تا مشتریان بلافاصله بفهمند که تجارت شما چیست. برخی بر این باورند که نام‌های ساختگی بیشتر از واژه‌های رایج و معمول در یاد می‌مانند. دسته‌ای دیگر فکر می‌کنند که چنین نام‌هایی از یاد می‌روند. در واقع هر نامی می‌تواند مؤثر باشد، اگر با راهبرد بازاریابی مناسب انتخاب شود. در این مقاله آنچه که برای انتخاب نام برند نیاز دارید، تا کسب‌وکارتان به یادماندنی شود، توضیح داده خواهد شد.
    از متخصصان کمک بگیرید
    انتخاب نام برند برای کسب‌و‌کار می‌تواند فرایندی پیچیده باشد. ممکن است مشاوره گرفتن از یک متخصص را در نظر بگیرید، به خصوص اگر در حوزه‌ای باشید که نام شرکت‌تان بر موفقیت کارتان تأثیرگذار باشد. مؤسسات نام‌گذاری دارای سیستم‌های دقیقی برای ایجاد نام‌های جدید هستند و به‌خوبی قوانین علامت تجاری را می‌دانند. آنها می‌توانند به شما در مورد انتخاب‌ اسامی غلط مشاوره دهند و حتی توضیح دهند که چرا نام‌های دیگر مناسب هستند.
    نکته‌ی منفی، هزینه است. یک مؤسسه‌ی تخصصی نام‌گذاری ممکن است بیشتر از ۸۰ هزار دلار برای تولید یک نام از شما حق‌الزحمه بخواهد. البته این هزینه معمولا شامل سایر کارهای مرتبط و طراحی گرافیکی به عنوان بخشی از بسته‌ی پیشنهادی می‌شود. با این حال، خدمات نام‌گذاری که فقط ۵۰ دلار از شما بخواهند هم وجود دارند اما صرف میزان منطقی پول برای دریافت مشاوره‌ی تخصصی، باعث صرفه‌جویی در طولانی مدت می‌شود.


    چرا انتخاب نام برند اهمیت دارد؟‌

     


     
    ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید با نام‌تان چه چیز را منتقل کنید. تلاش شما برای ایجاد یک بیانیه‌ی مأموریت مناسب، به شما کمک می‌کند تا به دقت به عناصری که می‌خواهید در نام‌تان بر آنها تاکید کنید، اشاره کنید.


    هر چه نام برندتان ارتباط بیشتری در مورد کسب و کار شما با مشتریان‌تان برقرار کند، نیاز کمتری به توضیح آن دارید. به گفته‌ی متخصصان انتخاب نام برند، کارآفرینان باید به کلمات واقعی یا ترکیب کلمات، نسبت به کلمات ساختگی اولویت بیشتری بدهند. افراد کلماتی را ترجیح می‌دهند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کرده و درک‌شان کنند. به همین دلیل است که متخصصان نام‌گذاری در سراسر جهان، سلسله‌ای از اعداد یا حروف اختصاری را انتخاب بدی می‌دانند.


    از سوی دیگر، ممکن است نامی بیش از حد دارای معنا باشد. تله‌های معمول، اسامی جغرافیایی یا عمومی هستند. یک مثال فرضی «هارد دیسک مشهد» است. اگر این شرکت بخواهد کار خود را به خارج از شهر مشهد، مثلا تهران گسترش دهد، چه باید کند؟ این نام برای مشتریانی در اصفهان یا تبریز چه معنایی خواهد داشت؟ و نیز اگر این شرکت بخواهد تنوع محصولات خود را بیشتر کرده و به حوزه‌ی نرم‌افزار یا دستورالعمل‌های کامپیوتری وارد شود، چه خواهد شد؟
    چطور یک نام می‌تواند هم بامعنا و هم گسترده باشد؟ اسامی توصیفی، چیزهایی عینی در مورد یک کسب و کار می‌گویند. مثلا اینکه چه چیزی است، کجا قرار دارد و … . «اسامی یادآور» خلاصه‌تر بوده و بر موضوع کسب و کار متمرکز هستند.
    مثلا «شرکت مارکوپولو» را در نظر بگیرید که برای نام‌گذاری شرکتی انتخاب شده که تورهای مسافرتی تبلیغ می‌کند. «مارکوپولو» نام یک شخص واقعی است، دارای معنا بوده و مشتریان سریع می‌فهمند که به چه موضوعی ارتباط دارد. حتی این کلمه اشتیاق و هیجان برای سفر را به فرد القا می‌کند.
    در زمان انتخاب یک نام تجاری، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
    •    نامی انتخاب کنید که نه فقط برای شما، بلکه برای مشتریانی که می‌خواهید جذب کنید، جذاب و خوشایند باشد.
    •    نامی راحت یا آشنا انتخاب کنید که با خاطرات خوش پیوند داشته باشد، بنابراین مشتریان به شکل احساسی به کسب و کار شما واکنش نشان می‌دهند.
    •    نامی که طولانی یا گیج‌کننده است انتخاب نکنید.
    •    از کلماتی که فقط برای خودتان معنی دارند، پرهیز کنید.
    •    از واژه‌ی «Inc» بعد از نام‌تان استفاده نکنید، مگر اینکه شرکت‌تان واقعا به ثبت رسیده باشد.


    خلاق باشید
     


    امروزه که هر واژه‌ی موجود در زبان به علامت تجاری تبدیل شده، گزینه‌ی «اختراع نام» در انتخاب نام برد بسیار محبوب شده است. «آسیاتک» و «عطاویچ» مثال‌‌هایی هستند که توسط برخی از مؤسسات نام‌گذاری انتخاب شده‌اند.
    گاهی نام‌های اختراعی می‌توانند معنای بیشتری از واژگان موجود داشته باشند. مثلا واژه‌ی «آسیاتک» هیچ تعریفی در فرهنگ لغت ندارد، اما به تکنولوژی (مثلا خودِ اینترنت) اشاره دارد و نام مجموعه شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت است. در واقع بخش «تِک یا tech» در این کلمه، در بسیاری از زبان‌ها به معنای «تکنولوژی» است. با استفاده از بخش‌های معنادار کلمات (که زبان‌شناسان به آن تکواژ می‌گویند) مثل «تِک»، یک شرکت می‌تواند کلمات جدیدی بسازد که هم بامعنی و هم منحصر‌به‌فرد هستند.
    با این حال، کلمات ساختگی برای همه‌ی موقعیت‌ها بهترین انتخاب نیستند. کلمات جدید پیچیده هستند و ممکن است این حس را ایجاد کنند که محصول، خدمات یا شرکت مورد نظر نیز پیچیده است، در حالی که ممکن است اصلا اینطور نباشد. به علاوه، افرادی که در نام‌گذاری بی‌تجربه هستند احتمالا توانایی ساخت چنین کلماتی را ندارند.
    راهکار ساده‌تر استفاده از هجی متفاوت یا شکل‌های جدیدی از کلمات موجود است. مثلا نام «عطاویچ» برای مجموعه‌ رستورانی ایجاد شد که به دنبال جلب مشتری برای ساندویچ‌های خود بود. این واژه از کلمه‌ی «ساندویچ» الهام گرفته شده که با این شکل تازه، هم کمتر عمومی است و هم بیشتر جلب توجه می‌کند.


    نام‌تان را امتحان کنید


    پس از اینکه انتخاب‌هایتان به ۴ یا ۵ نامی محدود شد که به‌یاد‌ماندنی و بامعنی هستند، آماده‌ هستید تا جستجوی علامت تجاری را شروع کنید. تا زمانی که دولت به شما اجازه‌ی کار دهد و شما نام تجاری فرد دیگری را نقض نکرده باشید، الزاما نیازی به ثبت نام تجاری به عنوان علامت تجاری نیست. اما باید در نظر داشته باشید که یک وکیل حوزه‌ی علامت تجاری یا حداقل یک مؤسسه‌ی جستجوی علامت تجاری را از قبل استخدام کنید تا به شما اطمینان دهند که نام جدیدتان، علامت تجاری دیگری را نقض نمی‌کند.
    برای توضیح خطر زمانی که یک علامت تجاری موجود را نقض می‌کنید، این مثال را مد نظر داشته باشید: شما صاحب یک کسب و کار تولیدی جدید هستید که قصد ارسال نخستین سفارشات خود را دارد، در این زمان یک شرکت در شهر یا منطقه‌ای دیگر، نام کسب و کار شما را نقض‌کننده‌ی علامت تجاری خودش می‌داند. شما درگیر یک جنگ حقوقی شده و در نهایت ورشکست می‌شوید. با کمک گرفتن از یک متخصص، می‌توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید. پول بیشتری که الان برای این متخصص خرج می‌کنید، باعث صرفه‌جویی در جدال‌های بی‌شمار در آینده می‌شود.


    تحلیل نهایی
     
    اگر خوش‌شانس باشید، ۴ یا ۵ نام برای‌تان باقی می‌ماند که همه‌ی آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. حالا چطور باید تصمیم نهایی را بگیرید؟
    به اولین نکته در این مقاله برگردید. چه نامی به خوبی با اهداف‌تان سازگار است؟ کدام نام به درستی شرکتی که در ذهن دارید را توصیف می‌کند؟
    بعضی کارآفرینان تصمیم نهایی را بر اساس حس‌ درونی‌شان یا انجام تحقیقات مشتری یا آزمایش با گروه‌های متمرکز انجام می‌دهند تا ببینند که برداشت‌ها از هر نام چطور است. تصور کنید که هر نام بر روی تابلو تبلیغاتی یا لوازم تجاری چطور به چشم می‌آید. هر نام را با صدای بلند بخوانید، به این توجه کنید که اگر این نام در آینده از رادیوی تبلیغاتی یا تبلیغات تلفنی اعلام شود، چه حسی در شما ایجاد می‌کند.
    به یاد داشته باشید که مؤسسات نام‌گذاری زمانی بین شش هفته تا شش ماه را برای فرایند نام‌گذاری اختصاص می‌دهند. ممکن است شما چنین زمانی نداشته باشید، اما حداقل چند هفته برای انتخاب نام زمان صرف کنید.
    زمانی که تصمیم‌تان را گرفتید، بلافاصله از اشتیاق‌تان برای ساختن نام جدید استفاده کنید، چرا که انتخاب نام برند، اولین گام به سوی ایجاد یک شرکت تجاری موفق است و تا زمانی که در آن تجارت هستید، با شما باقی خواهد ماند.
    برگرفته از: entrepreneur

    میترا دانشور

     1396-01-04 ساعت 12:47:54 در آموزش طراحی  0   8 بار