طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | طراحی کارت ویزیت | طراحی لوگو  RSS

تهران،   تلفن :  33577123
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین

اخبار طراحی جدیدترین خبرهای طراحی

پست های تصادفی

  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    ۵ مهارت ضروری برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

     

    ۵ مهارت ضروری برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین
     


    برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ آیا باید در نوشتنِ طرح کسب‌و‌کار استاد باشید؟ یا باید بتوانید تصویرهای جذابی طراحی کنید؟ یا اینکه تبلیغ‌های اثرگذاری درست کنید؟


    مهارت‌های گوناگونی وجود دارند که بسته به ماهیت دقیق کارتان، خوب است داشته باشید، اما داشتنِ همه‌ی آنها ضروری نیست. در اینجا به ۵ مهارت که برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین ضروری است، اشاره شده است.
    اگر می‌خواهید کسب‌وکاری آنلاین راه بیاندازید، باید در این پنج مهارت استاد شوید:


    ۱. فنی


     در راه‌اندازی وب‌سایت، جنبه‌های فنی و پیچیده‌ی فراوانی وجود دارند.
    کسب و کار آنلاین توانایی‌های فنیِ شما را به بوته‌ی آزمایش می‌گذارد. ثبت دومین (domain) و خرید هاست (host) آسان است. حتی بسیاری از هاست‌ها قابلیتی را عرضه می‌کنند که با یک کلیک بتوانید مثلا وردپرس را نصب کنید. اما بعد از آن است که قضیه پیچیده می‌شود.
    شاید شما بخواهید برای وب‌سایت خود از قالب شخصی‌سازی‌شده استفاده کنید. اگر وب‌سایت وردپرسیِ شما هک شود و نیاز به راه‌اندازیِ مجدد داشته باشد چه؟ اگر بخواهید اسکریپتی نصب کنید یا ستونی به دیتابیس اضافه کنید چه می‌کنید؟ اگر بخواهید کد بنویسید و یک برنامه‌ی تحت وبِ اختصاصی توسعه دهید چطور؟
    در راه‌اندازیِ وب‌سایت، جنبه‌های فنی و پیچیده‌ی فراوانی وجود دارند. البته می‌توانید برخی از کارها را برون‌سپاری کرده و فریلنسرها را به کار بگیرید، اما وقتی با مسئله‌ای اضطراری برخورد می‌کنید، بهتر است خودتان هم بدانید که کارها چگونه انجام می‌شوند.
    در کسب‌وکارهای مرتبط با تجارت الکترونیک و نرم‌افزارهای اجاره‌ای (SaaS) برخورداری از مهارت‌های فنی اهمیت ویژه‌ای دارد. چون در این نوع از کسب‌وکارها، بیش از کارهای تولید لید (lead generation) و رابطه‌ای (affiliate) و تبلیغاتی، به کار می‌آیند.


    ۲. سئو


     
    در بیشتر وب‌سایت‌ها، جستجوی طبیعی بهترین منبع برای جذب ترافیک است. باید واژه‌های کلیدی را بررسی کنید و محتوای بهینه‌سازی‌شده تولید کنید و مدام سئوی وب‌سایتتان را بهتر کنید تا کسب‌و‌کارتان در فضای آنلاین دوام بیاورد.
    در واقع بررسی کلمه‌های کلیدی، تنها یک نقطه‌ی شروع است. بعد از آن باید با پیج اتوریتی (Page Authority) و دومین اتوریتی (Domain Authority) و طراحی واکنشگرا و ساخت بک‌لینک و کد تمیز (clean code) و زمان بارگذاری و خیلی مفاهیم دیگر هم آشنا شوید.
    تمرکزتان باید روی رتبه‌بندیِ محتوای وب‌سایت در جستجوگرها باشد؛ زیرا جنبه‌های فنیِ بسیاری در دنیای سئو وجود دارند، دنیایی که مدام در حال تغییر و تحول است و به‌روز بودن در این زمینه، به خودیِ خود یک کار تمام‌وقت محسوب می‌شود. وقتی با کسب‌وکارتان درگیر هستید، همیشه امکانِ ایستادن بر بامِ سئو وجود ندارد.
    به‌کارگیریِ فریلنسرها و وب‌سایت‌های خدمات سئو از نظر استراتژیک در درازمدت راه بهتری برای نگهداریِ بهینه از وب‌سایت است، با این حال، دانشی که به دست می‌آورید، به هدر نخواهد رفت و می‌توانید کیفیتِ کار برون‌سپاری‌شده را زیر نظر داشته باشید.


    ۳. تولید محتوا


     تولید محتوایی که باکیفیت و دارای ارزش افزوده و بهینه‌سازی‌شده باشد، مهارتی کلیدی است.
    در فضای آنلاین کنونی، برای اداره‌ی کسب‌وکار موفق، تواناییِ تولید محتوایی که باکیفیت و دارای ارزش افزوده و برای جستجوگرها بهینه‌سازی‌شده باشد، مهارتی کلیدی است. محتوا با خود ترافیک می‌آورد، اعتماد ایجاد می‌کند، مشتری‌های جدید را به سمتِ شما هدایت می‌کند.
    تولید محتوا اغلب به معنی نوشتنِ مقاله‌ها و پست‌های وبلاگ است که البته فرآیند وقت‌گیری است. پادکست‌های صوتی و ویدئوها هم بسیار موثر هستند، اما زمان و پول و انرژی‌ای که باید صرف آنها کرد، بسیار بیشتر است.
    این مهم را در ذهن داشته باشید و ارزشِ محتوا را نادیده نگیرید. محتوا محرک اصلیِ ترافیک به سمت وب‌سایت است. باید یک تقویم نگارشی (editorial calendar) برای خود درست کنید، به برنامه‌ی زمانیِ انتشار وفادار بمانید، محتوای باارزشی تولید کنید که به پرسش‌های جامعه‌ی هدفِ شما پاسخ دهد.
    محتوای ارزشمند، برای شما اعتبار ایجاد می‌کند. مصرف‌کننده‌ها به کسب‌وکارهایی که محتوای ارزشمند فراهم می‌کند، بیشتر اعتماد می‌کنند. یکی از استراتژی‌های مهمی که باید در نظر داشته باشید، جذب بازدیدکننده به سمت خبرنامه و فهرست ایمیلی است.


    ۴. تخصص در حوزه‌ی موردنظر


     برای ایجاد اعتماد در مخاطب، باید نشان دهید که در حوزه‌ی کاری خود دارای آگاهی و تجربه هستید.
    آیا در زمینه‌ای که می‌خواهید کسب‌وکار راه بیاندازید، دانش و آگاهی دارید؟ اگر ندارید، در انتخاب‌تان تجدید نظر کنید.
    برای ایجاد اعتماد در مخاطب، باید نشان دهید که در حوزه‌ی کاریِ خود دارای آگاهی و تجربه هستید.
    این بدین معنی نیست که باید همه‌ی ریزه‌کاری‌های حوزه‌ی موردنظر را بدانید، چرا که بسیاری از کارآفرین‌ها هم کار خود را با درکی اندک اما کافی از موضوع آغاز کرده‌اند. اما اگر در آن حوزه رشد سریعی داشته‌اند، به این خاطر بوده که روی رشدشان سرمایه‌گذاری کرده و در آن زمینه به یادگیری با ولع روی آورده‌اند.
    علاوه بر این، اگر برای یک پروژه اشتیاق فراوان داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که در درازمدت آن را دنبال کنید. کسب‌و‌کار نیاز به پشتکار دارد و اگر پروژه‌ای باشد که برایتان اهمیتی ندارد، احتمال کمتری دارد که به انجامِ آن متعهد بمانید. تخصص در حوزه‌ی موردنظر به شما کمک خواهد کرد که در حیطه‌ی خودتان قدرتمند شوید.


    ۵. تبلیغات پولی


     محتوا می‌تواند ترافیک فراوانی به سمت وب‌سایت هدایت کند، اما تبلیغات هم بسیار ارزشمند است.
    اگر چه محتوا می‌تواند ترافیک طبیعیِ فراوانی را به سمت وب‌سایت هدایت کند، اما ترافیک پولی هم بسیار ارزشمند است.
    بیشتر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی، امکان هدف‌گذاری و فیلترینگ گسترده‌ای را عرضه می‌کنند که با استفاده از آنها می‌توانید بهتر به مشتری هدف خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت‌ها، می‌توانید تاثیر صفحه‌های فرود (Landing Page) و همین‌طور پیشنهادهای مربوط به محصول یا سرویس را امتحان کنید.
    اما به خاطر داشته باشید تبلیغات راهکاری نیست که انجام دهید و بعد هم فراموشش کنید. ایجاد تبلیغات اثرگذار و پالایش هدف، ممکن است چالش‌برانگیز باشد، مگر آنکه در این زمینه تجربه‌ی قبلی داشته باشید. وقتی برای کِشاندن افراد به سمتِ وب‌سایتتان پول خرج می‌کنید، نرخ بهینه‌سازیِ تبدیل (conversion optimization) بسیار اهمیت پیدا می‌کند.
    با آزمون و خطای تبلیغ، چیزهایی زیادی یاد می‌گیرید، اما در این فرآیند، ناگزیر مقداری پول هم از دست می‌‌دهید. اگر درباره‌ی انجام تبلیغات پولی چندان مطمئن نیستید یا نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید یا بودجه‌ی زیادی ندارید، یا باید صبر کنید تا یاد بگیرید و یا متخصصی را به کار بگیرید که در طراحی کمپین‌های اثرگذار کمک‌تان کند.


    سخن پایانی


    اگر می‌خواهید کسب‌و‌کاری آنلاین راه بیاندازید، باید چیزهای مختلفی را تجربه کنید. جدا از اینکه چه کاری را شروع می‌کنید، حتی اگر کسب‌وکارتان آنلاین هم نباشد، چندوظیفه‌ای بودن، اجتناب‌ناپذیر است.
    کلید اصلی، متمرکز ماندن روی کارهای مهم‌تر است. کارهایی که به کسب‌وکارتان کمک می‌کنند تا رشد کند. همین‌طور که سودتان افزایش پیدا می‌کند، می‌توانید کارها را به دیگران محول کنید و در نهایت به نقطه‌ای برسید که بتوانید برای انجام کارها، افرادی را استخدام کنید. برخی کار‌ها را هم می‌توان برون‌سپاری کرد.
    تصویرهایی که در این نوشته می‌بینید، همگی مربوط به سریال سیلیکون ولی هستند. این سریال درباره‌ی چند جوان متخصص است که استارتاپی راه می‌اندازند؛ ولی در مسیر رشد این استارتاپ با مسئله‌های فراوانی روبه‌رو می‌شوند که باید با کمک یکدیگر آنها را حل کنند. تماشای این سریال کمدی و در عین حال آموزنده را به همه‌ی کسانی که به استارتاپ و کارآفرینی و مفاهیمی از این دست علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنم.
     
    برگرفته از: Entrepreneur

    مهدی فیروزی
     
     1396-02-06 ساعت 11:34:58 در آموزش طراحی  0   178 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    19 شعار جذاب تبلیغاتی دنیا
    19 شعار جذاب تبلیغاتی دنیا
    1396-01-16 ساعت 12:48:03

     


     


     
    حتما برای شما هم پیش آمده که با شنیدن نام یک برند، بلافاصله شعار تبلیغاتی آن را به خاطر آورده‌اید یا تیزر تبلیغاتی آن در ذهن‌تان مثل یک فیلم به نمایش درآمده است. چه عاملی باعث می‌شود که یک شعار تبلیغاتی در یادها بماند و حتی پس از سال‌ها نام یک برند را زنده نگه دارد؟ یک شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دنیا چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال‌ها این مقاله را دنبال کنید.

    انتخاب کردن یک متن تبلیغاتی مختصر و مفید، بسیار سخت است. اینکه بتوانید یک محتوای احساسی نسبتا طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید، کاری بسیار سخت و زمان‌گیر است که هر کسی از عهده‌ی آن بر نمی‌آید. این در واقع همان کاری است که شعارهای تبلیغاتی انجام می‌دهند؛ یک پیام کامل را در چند کلمه خلاصه می‌کنند.
    برندهای مشهور دنیا شعارهای تبلیغاتی خاصی دارند که بعضی از آنها جذاب و به‌یادماندنی هستند. در واقع این برندها توانسته‌‌اند این کار سخت یعنی انتخاب شعار تبلیغاتی خوب را به درستی انجام بدهند. شرکت‌های بزرگ، گزاره‌ی ارزش خود را به کمک این شعارها تنها در یک جمله‌ی ساده به مشتریان منتقل می‌کنند.
    اگر به دنبال ایده‌ای برای ساخت شعار تبلیغاتی خودتان می‌گردید، چه بهتر که از شرکت‌های بزرگ الگو بگیرید. به شعارهای تبلیغاتی این شرکت‌های مشهور نگاهی بیندازید و از آنها برای ساخت شعار اختصاصی برند خودتان الگو بگیرید.


    قبل از اینکه بهترین شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های معروف را ببینیم، بد نیست که بدانیم اصلا شعار تبلیغاتی چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک شعار از سایر شعارهای تبلیغاتی متمایزتر باشد و بیشتر در ذهن مشتری بماند؟


    شعار تبلیغاتی چیست؟


    با توجه به دانشنامه‌ی کسب‌و‌کار وب‌سایت Entrepreneur.com، شعار تبلیغاتی، یک عبارت یا مجموعه‌ای از کلمات است که در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک محصول یا شرکت را معرفی کنند.
    به عبارت دیگر، شعارهای تبلیغاتی، همان بیانیه‌های مأموریت هستند که در چند کلمه خلاصه می‌شوند. شرکت‌ها به همان دلیلی که لوگو دارند، شعار هم دارند و آن دلیل چیزی نیست جز تبلیغات. لوگو، معرفی تصویری یک برند است و شعار، معرفی کلامی. هر دو روش، بیشتر از نام یک شرکت یا محصول می‌توانند توجه مشتری را جلب کنند. علاوه بر این، به خاطر سپردن و درک مفهوم آنها راحت‌تر است.
    هدف از انتخاب شعار چیست؟ هدف از شعار این است که پیام کلیدی شرکت را در ذهن مشتری حک کند. به نحوی که اگر یک مشتری حتی همه‌ی تبلیغات یک شرکت را فراموش کند، بتواند شعار آن را به یاد بیاورد.


    یک شعار خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


    به نقل از HowStuffWorks، یک شعار تبلیغاتی خوب باید بیشتر یا همه‌ی ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

    ۱. به یادماندنی باشد


    آیا شعاری که انتخاب کرده‌اید به سرعت قابل تشخیص است؟ آیا مشتریان در عرض چند ثانیه منظور آن را به درستی دریافت می‌کنند؟ یک شعار چندکلمه‌ای مختصر و گیرا در تبلیغات، ویدئوها، پوسترها و سایر بخش‌های مرتبط با شرکت و تبلیغات، نقش مؤثری ایفا می‌کند.


    ۲. مزایای کلیدی محصول و شرکت را در بر بگیرد


    شعار تبلیغاتی شما به جای اینکه روی ویژگی‌ها و خود محصول تمرکز کند، باید بر مزایا و فواید آن تمرکز داشته باشد. یک شعار تبلیغاتی خوب، مزایای محصولات و خدمات یک شرکت را به طور واضح به مشتریان معرفی می‌کند.


    ۳. برند را متمایز کند


    در شعار تبلیغاتی خود باید به وجه تمایزهای محصولات‌تان نسبت به سایر موارد اشاره کنید. کدام ویژگی محصول و خدمات شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند؟


    ۴. احساس مثبتی درباره‌ی برند منتقل کند


    بهترین شعارها، شعارهایی هستند که در آنها از کلمات مثبت و خوش‌بینانه استفاده شده است. هرقدر یک شعار، کلمات مثبت و زیبا داشته باشد، بیشتر بر مشتری و مخاطب تأثیر می‌گذارد. در مقابل، کلماتی که بار منفی دارند، در تبلیغ یک برند تأثیر معکوس دارند.


    شعارهای تبلیغاتی برندهای مشهور دنیا


    اکنون که با ویژگی‌های یک شعار خوب آشنا شدیم، به مثال‌هایی از بهترین شعارهای تبلیغاتی برندهای مشهور و مهم اشاره می‌کنیم. اگر شما هم موردی به نظرتان می‌رسد، به خصوص در مورد شرکت‌ها و برندهای داخلی، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات مطرح کنید.


    ۱. نایکی (Nike): فقط انجامش بده!
     


    فهمیدن پیام و منظور شرکت نایکی از این شعار ساده و جذاب، کار سختی نیست. این برند مشهور چیزی فراتر از پوشاک و وسایل ورزشی است. نایکی در واقع با این شعار، یک طرز فکر جدید را مطرح کرده است. این شعار، شما را تشویق می‌کند تا به این مطلب فکر کنید که برای سالم بودن و داشتن تناسب اندام، لازم نیست ورزشکار حرفه‌ای باشید یا در میدان‌های ورزشی حماسه بیافرینید. اگر می‌خواهید ورزش کنید، کافی است که آن را انجام بدهید، به هر شکل و روشی که برای‌تان مقدور است.
    البته بعید است آژانس تبلیغاتی Kennedy + Wieden که این شعار را برای نایکی برگزیده‌ است، از ابتدا می‌دانسته که این شعار در نهایت منجر به تغییر رویه در این شرکت می‌شود. محصولات نایکی پیش از این بیشتر به دوندگان ماراتون اختصاص داشت، رشته‌ای که یکی از سخت‌ترین رشته‌‌های ورزشی است. اما کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» دامنه‌ی فعالیت‌های این شرکت را گسترش داد. این مثال به خوبی نشان می‌دهد که یک شرکت باید زمان زیادی برای ارائه‌ی یک شعار صرف کند؛ شعاری که پیام‌های شرکت را به خوبی منعکس می‌‌کند و با توجه به طیف مخاطبان یک برند طراحی شده است.

    ۲. لورئال (L’Oréal): چون لایقش هستید


    همه دوست دارند که لایق باشند. کسانی که این شعار عالی را برای لورئال انتخاب کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که زنان دوست دارند زیبا، دوست‌داشتنی و لایق به نظر برسند. این شعار هم در واقع درباره‌ی محصولات این شرکت نیست بلکه درباره‌ی نتیجه‌ی نهایی است که استفاده از محصولات این شرکت به دنبال دارد.


    ۳. مسترکارت (MasterCard): چیزهایی هستند که با پول نمی‌توان خرید، برای هر چیزی غیر از اینها، مسترکارت وجود دارد
    شعار دو جمله‌ای مسترکارت در سال ۱۹۹۷ به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی به نام ارزشمند (priceless) ایجاد شد. این کمپین در ۹۸ کشور و ۴۶ زبان مختلف برگزار شد. این تبلیغ تلویزیونی اولین بار در سال ۱۹۹۷ پخش شد. در این تیزر تبلیغاتی پدری همراه با پسرش به تماشای یک مسابقه‌ی بیس‌بال می‌رود. برای خرید بلیت، هات‌داگ، ذرت بوداده و نوشیدنی از مسترکارت استفاده می‌کند اما مکالمات بین پدر و پسر و لحظات خوشی که با هم دارند، بسیار ارزشمند و غیرقابل خریدن هستند. در نهایت این جمله روی تصویر به نمایش در می‌آید: چیزهایی هستند که با پول نمی‌توان خرید، برای هر چیزی غیر از اینها، مسترکارت وجود دارد.
    این کمپین تبلیغاتی سال‌ها پیش از اینکه شبکه‌های اجتماعی در کار باشد، بسیار مشهور و همه‌گیر شد.
    چه عاملی باعث موفقیت این پیام تبلیغاتی بود؟ هر تبلیغ، موجب بروز واکنشی احساسی از طرف مخاطبان می‌شود. مثلا این پیام تبلیغاتی خاطرات کودکی بسیاری از افراد را زنده کرده است؛ زمانی که با پدر خود به تماشای مسابقات ورزشی رفته‌اند. هر پیام تبلیغاتی به منظور تحریک احساسات خاصی در مخاطب ساخته می‌شود. بازاریابی نوستالژی هم یکی از انواع جلب توجه مخاطب است. این تیزر تبلیغاتی یک نمونه‌ی خوبِ استفاده از حس نوستالژی برای معرفی یک محصول است.

    ۴. اپل (Apple): متفاوت بیندیش!


     
    این شعار برای اولین بار در یکی از تبلیغات تلویزیونی اپل به نمایش درآمد. این عبارت به کمپین تبلیغاتی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) یعنی کمپین Think IBM اشاره دارد. به زودی این شعار در تمام انواع تبلیغات این شرکت به کار رفت با اینکه در آن زمان، این شرکت هیچ محصول جدید قابل توجهی ارائه نکرده بود. به سرعت مردم فهمیدند که کامپیوترهای ساخت شرکت اپل، مانند کامپیوترهای قدیمی نیستند و کاربران این کامپیوترها پس از استفاده از آنها، خلاقیت و کیفیت را تجربه کردند.
    به نقل از فوربس (Forbes)، ظرف یک سال بعد از انتشار این تبلیغات، ارزش سهام شرکت اپل سه برابر شد. گرچه این شعار امروزه تغییر کرده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما هنوز هم کاربران اپل خود را در میان افرادی می‌بینند که متفاوت می‌اندیشند.


    ۵. شرکت BMW: نهایتِ یک خودرو


    این شرکت، یک شرکت خودروسازی آلمانی است که به سراسر دنیا ماشین می‌فروشد، اما در آمریکای شمالی این شرکت با این شعار خود شناخته می‌شود: «نهایت یک خودرو»
    این شعار، اولین بار در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی توسط یک آژانس تبلیغاتی نه چندان مشهور به نام Ammirati & Puris ساخته شد. هدف از این شعار، نشان دادن توان و قدرت فوق‌العاده‌‌ی این ماشین‌ها و ارزش‌ آنها برای پرداخت هزینه‌ی بالای آن است.


    ۶. تسکو (Tesco): حتی یک ذره‌ی کوچک هم کمک می‌کند


    این شعار جذاب، در زمینه‌های مختلف، دارای معنی و مفهوم است و به قدری انعطاف‌پذیر است که پیام‌های مختلف تسکو را به خوبی منتقل می‌کند. این شعار می‌تواند درباره‌ی هر یک از این موارد باشد: ارزش، کیفیت، خدمات و حتی مسئولیت‌پذیری در برابر مسائل زیست‌محیطی. یکی از ساده‌ترین و خلاقانه‌ترین شعارهای تبلیغی همین شعار است که توسط شرکت بزرگ تسکو انتخاب شده است. این شرکت خود را به عنوان برندی برای مردم و در خدمت مردم معرفی کرده است. این شعار انعطاف‌پذیر و در عین حال ساده، به خوبی می‌تواند اهداف این شرکت را بازتاب بدهد.

    ۷. ام اند ام (M&M): در دهان‌تان آب می‌شود نه در دست‌تان


    فهمیدن منظور این شعار بسیار راحت است. شاید فکر کنید که همه‌ی شکلات‌ها در نهایت مثل هم هستند، اما چه عاملی باعث می‌شود که یک محصول از دیگر رقبا متمایز شود؟ یکی از این عوامل، ایجاد سهولت برای استفاده از یک محصول است. این شرکت هم به خوبی توانسته با افزودن یک پوسته‌ی سخت به شکلات آن را از سایر شکلات‌ها متمایز کند و برای نشان دادن این تمایز از این شعار استفاده کرده است.


    ۸. چیپس Lay’s: مطمئنا نمی‌توانید فقط یکی بخورید


    در حالی‌که این شعار را می‌توان در مورد همه‌ی انواع تنقلات به خصوص چیپس به‌کار برد، این شرکت به خوبی توانسته از این شعار به نفع خود استفاده کند. بیشتر ما تمایل عجیب و غیرقابل کنترلی برای خوردن تنقلات شور و ترد داریم. همین باعث می‌شود تا زمانی که چنین تنقلاتی جلوی ما قرار دارد، از خوردن دست نکشیم. در واقع می‌بینید که این شعار لزوما برای تأکید بر طعم محصول نیست. چیپس‌های خوشمزه‌ی دیگری هم در دنیا وجود دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که این شرکت از تمایل ذاتی و غیرقابل کنترل انسان برای خوردن چنین محصولاتی استفاده کرده است.


    ۹. آئودی (Audi): پیشرفت به وسیله‌ی فناوری


    این شعار اصلی آئودی از سال ۱۹۷۱ است. این شعار همه جا البته غیر از ایالات متحده‌ی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایالات متحده این شرکت از شعار «حقیقت در مهندسی» استفاده می‌کند. اولین نسل آئودی ۸۰ سری B1 یک سال بعد از انتشار این شعار یعنی در سال ۱۹۷۲، روانه‌ی بازار شد. این ماشین جدید، با همه‌ی ویژگی‌های نو و منحصربه‌فردی که داشت، بازتابی فوق‌العاده از این شعار تبلیغاتی بود. در همین دهه‌ی ۱۹۷۰ بود که آئودی خود را به عنوان یک خودروساز خلاق مطرح کرد؛ خلاقیت‌هایی چون موتور پنج سیلندر (در سال ۱۹۷۶)، استفاده از توربو شارژر (در سال ۱۹۷۹) و چهار چرخ محرک (کواترو) در سال ۱۹۸۰. هنوز هم شاهد خلاقیت‌های این شرکت در تولید انواع خودرو هستیم.


    ۱۰. دانکن دوناتس (Dunkin’ Donuts): آمریکا با دانکن اداره می‌شود


     
    دانکن دوناتس، شرکت تولید شیرینی و کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکایی است. در آوریل ۲۰۰۶، شرکت دانکن دوناتس، بزرگ‌ترین تغییر شرکت را در طول تاریخ خود با رونمایی از کمپین تبلیغاتی چند میلیون دلاری و با شعار «آمریکا با دانکن اداره می‌شود» به اطلاع عمومی رساند. این شعار با توجه به این حقیقت انتخاب شده که بسیاری از آمریکایی‌های پرمشغله از قهوه‌ی دانکن دوناتس استفاده می‌کنند. هدف از این کمپین در واقع نشان دادن این مطلب است که بسیاری از افراد در بخش‌های مختلف زندگی مثل کار و سرگرمی با برند دانکن دوناتس همراه هستند.
    پس از ده سال استفاده از این شعار، شرکت به این نتیجه رسید که شعار انتخاب شده، چیزی کم دارد و آن گرامی‌داشت مشتریان فعلی و همیشگی دانکن دوناتس است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۶، این شرکت، کمپین دیگری با شعار «ادامه دهید» به راه انداخت. به گفته‌ی این شرکت، شعار جدید در واقع بیان مدرنی از همان شعار ده ساله است.
    کریس دامیکو (Chris D’Amico) معاون و مدیر گروه خلاق آژانس تبلیغات و بازاریابی هیل هالیدی (Hill Holiday)، در مورد دانکن دوناتس می‌گوید: «دانکن دوناتس در همه‌ی بخش‌های زندگی همراه شماست. درواقع شریک جرم شماست و در کشمکش‌های روزانه شما را همراهی می‌کند. دانکن دوناتس نه تنها از نظر غذا و نوشینی بلکه از نظر احساسی و عاطفی هم انرژی مثبتی به شما منتقل می‌کند. ما شما را باور داریم. ما به مشتری اعتقاد داریم.»

    ۱۱. مک دونالد (McDonald’s): عاشقشم!


    کمپین تبلیغاتی «من عاشقشم!» از سال ۲۰۰۳ پایه گرفت و هنوز هم با قدرت ادامه دارد. این شعار، مثال و نمونه‌ی خوبی از شعارهایی است که متناسب با مخاطبان هدف یک برند طراحی شده است. غذاهای مک دونالد ممکن است سالم‌ترین انتخاب نباشند اما سالم بودن ویژگی‌ای نیست که مک دونالد قول داده باشد. غذای مک‌ دونالد هر چه که باشد قطعا لذیذ است و شما عاشق طعم و مزه‌ی آن خواهید شد.


    ۱۲. نیویورک تایمز: همه‌ی اخباری که قابل چاپ است


    این شعار در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ به عنوان جنبشی برای مخالفت با سایر روزنامه‌هایی ایجاد شد که به انتشار اخبار زرد روی آورده بودند. نیویورک تایمز در مقابل مسائل عاطفی و احساسی قرار ندارد، بلکه بر حقایق مهم تأکید دارد و بر مسائلی تمرکز می‌کند که چیزی به مخاطبان بیاموزد و بیفزاید. معیار قرار دادن این شعار باعث شده که این روزنامه چیزی فراتر از یک مجله‌ی خبری ساده باشد. این شرکت زمانی که تأسیس شد شعاری نداشت اما با گذر زمان و افزایش انتظارات مخاطبان، نیویورک تایمز چنین شعاری را برای خود برگزید.
    ۱۳. جنرال الکتریک: تخیل در کار


    شاید شعار قبلی جنرال الکتریک را به خاطر بیاورید: «ما چیزهای خوبی وارد زندگی می‌کنیم.» این شرکت در سال ۱۹۷۹ از این شعار برای اولین بار استفاده کرد. گرچه این شعار به خوبی شناخته شده بود، شعار جدید یعنی «تخیل در کار» جایگزین شعار قبلی شد. این تغییر نشان می‌دهد که فرهنگ داخلی یک شرکت می‌تواند تغییرات اساسی در نحوه‌ی دید و اهداف آن شرکت داشته باشد. Tim McCleary مدیر هویت سازمانی جنرال الکتریک می‌گوید: شعار جدید یعنی تخیل در کار به فرهنگ و هدف شرکت تبدیل شد. زمانی که جف ایلمت در سال ۲۰۰۱ به عنوان مدیر عامل جنرال الکتریک انتخاب شد، اعلام کرد که دوباره به ریشه‌های اصلی شرکت باز می‌گردد؛ شرکتی که به خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شود. این فرهنگ، به برندسازی مجدد با شعار جدید منجر شد؛ شعاری که این ایده را به خوبی بازتاب می‌دهد: تخیل، الهام‌بخش بشر در نوآوری است، کاری که شرکت برای پیشرفت خود انجام می‌دهد.


    ۱۴. ورایزن (Verizon): حالا صدامو می‌شنوی؟ خوبه.


    ورایزن یک شرکت مخابرات آمریکایی است و شعار این شرکت نمونه‌ی خوبی برای شعارهای تبلیغاتی‌ای است که همگام با نیازها و انتظارات مخاطب، انتخاب شده است. این شعار در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد و زیر چتر شعار «ما هرگز از کار کردن برای شما دست نمی‌کشیم.» مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که این شرکت در سال ۱۹۸۳ پایه‌گذاری شد، با شرکت‌های مخابراتی متعددی رقابت می‌کرد مثلا شرکت‌های AT&T و T-Mobile؛ شرکت‌هایی که هنوز هم از قدرتمندترین رقبای ورایزن هستند. اما چه عاملی باعث می‌شود که این شرکت متمایز از رقبای خود عمل کند؟ خدمات شرکت، هر جایی که باشید به شما ارائه می‌شود. شاید بهترین گزینه‌ها و خدمات را برای پیام کوتاه و تلفن همراه‌تان در اختیار نداشته باشید اما همیشه در دسترس خواهید بود.


    ۱۵. استیت فارم (State Farm): مثل یک همسایه‌ی خوب، استیت فارم در کنار شماست


    شرکت بیمه‌ی استیت فارم، شعارهای متعددی دارد: «حال‌تان را بهتر کنید» و «هیچ‌کس بهتر از استیت فارم به شما خدمت نمی‌کند.» اما مشهورترین شعار این شرکت این است: «مثل یک همسایه‌ی خوب، استیت فارم در کنار شماست.» این شعار با توجه به گزاره‌ی ارزش شرکت انتخاب شده است؛ ویژگی‌ای که آن را از سایر شرکت‌های مشابه و بزرگ بیمه متمایز می‌کند: رابطه‌ی دوستانه و نزدیک با مشتریان. در شرایطی که مشتریان به خدمات بیمه نیاز پیدا می‌کنند، استیت فارم درست مثل یک همسایه‌ی خوب با رفتار دوستانه‌ای در کنار مشتریان است.


    ۱۶. کیت کت (Kit Kat): استراحت کن، کیت کت بخور



     
    این شعار با هدف فروش محصولات در محیط‌های کاری به عنوان میان‌وعده انتخاب شد. کیت کت در سال ۱۹۳۷ به عنوان شکلاتی معرفی شد که افراد می‌توانستند با خود به محل کار ببرند و در زمان استراحت، مصرف کنند. کیت کت در شعار خود از کلمه‌ی Break استفاده کرده است. کلمه‌ای که در breaktime به معنی زمان استراحت به کار رفته و هم به تنهایی به معنای شکستن است و به شکستن و جدا کردن بخشی از شکلات تخته‌ای برای خوردن اشاره دارد. البته این شعار به یادماندنی از سال ۱۹۵۷ مورد استفاده قرار گرفت و اکنون ۶۰ سال است که شرکت از این شعار در تبلیغات خود استفاده می‌کند.


    ۱۷. آویس (Avis): بیشتر تلاش می‌کنیم


    این شعار، الهام گرفته از انتخاب شدن این شرکت به عنوان جایگاه دوم در میان شرکت‌های کرایه‌ی خودروی آمریکاست. این شعار توسط شرکت تبلیغاتی Doyle Dane Bernbach در سال ۱۹۶۲ انتخاب شده است. در این سال، آویس جایگاه دوم را در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های کرایه‌ی خودرو در آمریکا به دست آورد. از دست دادن جایگاه اول، الهام‌بخش این شعار بود: «بیشتر تلاش می‌کنیم.» در نهایت، بعد از ۵ دهه، این شرکت شعار تبلیغاتی خود را عوض کرد.


    ۱۸. ویتیز (Wheaties): صبحانه‌ی قهرمان‌ها


    این شعار را آژانس تبلیغاتی Blackett-Sample-Gummert در سال ۱۹۳۵ انتخاب کرد. از سال ۱۹۳۳، شرکت ویتیز، تصاویری از قهرمان‌های مشهور ورزشی را روی جعبه‌های غلات صبحانه منتشر می‌کرد. طراحی جعبه‌ها و شعاری که روی آن نقش بسته بود، این برند را مترادف با ورزش و ورزشکاران حرفه‌ای قرار داده بود. ورزشکاران زیادی دوست داشتند که به عنوان قهرمان معرفی شوند. در سال ۱۹۳۹، در بازی آل استار ان‌بی‌ای (All-Star NBA) از ۵۱ بازیکن، ۴۶ نفر از این برند حمایت کردند.


    ۱۹. ژیلت (Gillette): بهترین تیغ برای مردان


    این شعار در سال ۱۹۸۹ توسط آژانس تبلیغاتی BBDO معرفی شد. ژیلت در اولین سال‌های آغاز به کار خود تلاش می‌کرد تا در تبلیغاتش، هم بر کیفیت محصولات تأکید کند و هم بر مردانه بودن محصولات. شعار «بهترین تیغ برای مردان»، هر دوی این جنبه‌ها را با هم ترکیب کرده است. این شعار به ۱۴ زبان ترجمه شد و برای مدت بیش از یک دهه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت. ژیلت تا مدت‌ها نبض بازار محصولات مرتبط با اصلاح مردان را در اختیار داشت.
    برگرفته از: hubspot referralcandy
    محمد رحمانی

     1396-01-16 ساعت 12:48:03 در آموزش طراحی  0   215 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    نکاتی سریع برای عکاسی پرتره



    نکاتی سریع برای عکاسی پرتره

    من عاشق عکاسی پرتره هستم. مطمئنم که بسیاری از شما نیز همین طور. در هر صورت، انجام یک عکاسی پرتره عالی یکی از پر چالش ترین نوع عکاسی است. پس، در اینجا 20 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهتر عکاسی پرتره انجام داده و جریان کاریتان را پیشرفت دهید.

    باید بر روی نورپردازی، ترکیب بندی و دیگر تکنیک ها تمرکز داشته باشید، اما بیان شخصیت موضوع و دید خلاقانه خودتان نیز مطرح است. با این نکات، امیدوارم به روندی دست یابید که برای شما کار کند.


    1. Henri Cartier-Bresson

    Cartier-Bresson عکاسی است که لحظه ها تعیین کننده کار او هستند. مهم نیست که چقدر بر روی مورد پرتره کنترل دارید، وقتی که تمام عناصر در جای مناسب قرار دارند، تنها در زمان مناسب شاتر را کلیک کنید. در ادامه شما باید، "...دوربین را در بین صورت و لباس شخص قرار دهید." (Henri Cartier-Bresson)

    این یک عکس پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی نیست. این یک پرتره است.


    2. حالت دید از پایین

    یک حالت خوب پرتره، زمانی که یک عکس از صورت، قسمتی از شخص و یا تمام بدن است، شروع کردن از پاها است. اگر پاهای مدل شما در حالت خوبی قرار نگرفته است، کارتان خراب می شود.

    یک قانون خوب این است که مدل شما وزن خود را بر روی پای عقبی انداخته و در دوربین به حالت سه رخ قرار گیرد. همچنین باید شانه های خود را به عقب داده و تا نیمرخ اش کمی لاغرتر به نظر آید.
     
     
    یک حالت خوب باعث می شود که شکل فیگور بهتر شده و نورپردازی شما را بهبود می بخشد. حالت بد، هیکل مدل را نامتناسب نشان می دهد. (عکاس Daniel Sone)

    3. دست ها را فراموش نکنید
    اگر دست های مدل به حالت مشت شده باشد، حتی اگر نورپردازی شما کامل تنظیم شده باشد، مانند یک تکه گوشت تخت به نظر می آیند. اگر عکس شما درباره دست ها است، مشت کردن آن ها کمترین جذابیت را ایجاد می کند. حتی عکاسان بوکسور ها نیز این کار را نمی کنند. جهت های کوناگون دست را نشان داده و از زاویه هایی استفاده کنید که آن ها را دلچسب تر نشان دهد. مشتری های خانم شما از این کار خیلی خوششان خواهد آمد.

    4. گردن تان را بکشید
    عکاسان در فضای دو بعدی کار می کنند، پس ایجاد یک ظاهر سه بعدی بسیار مهم بوده و یک چالش محسوب می شود. به مشتریان خود کمک کنید تا گردن هایشان را کشیده نگه داشته و سرشان را به حالتی نگه دارند که خط فک پیدا کنند. با این کار صورت شکل بهتری پیدا کرده و سر و گردن حالتی مجزا پیدا می کنند.
     
    این دو عکس با وبکم گرفته شده. به تفاوت زیاد آن ها توجه کنید، من تنها چند اینچ گردنم را حرکت داده ام
    5. زمانی که شک دارید از حالت رامبراند استفاده کنید
    برای بسیاری از افراد می توانید از کار نورپردازی رامبراند "بالا و 45 درجه" استفاده کنید، کاری ساده و کلاسیک. من این تنظیم نور را زمانی استفاده می کنم که زمان ندارم، نمی دانم که آیا مشتری در حالتی عاقلانه و یا نگران به نظر خواهد آمد. تنها نور را در زاویه 45 درجه قرار داده و از هر دو پلان افقی و عمودی عکاسی کنید.
    پیشنهاد می کنم که این تکنیک را به خوبی یاد گرفته و با تغییرات متفاوتی آن را انجام دهید، پس شما می توانید در زمان کنم و تنها با یک نور (فلش، ثابت و یا پنجره) به ظاهری کلاسیک دست یابید.

     
    عکاس فشن و مدیر مجله، Victoria Will Jackson نمونه هایی از نورپردازی رامبراند را در یک کارگاه نشان می دهد. تنها با یک نور تکی با پس زمینه سیاه. (عکاس Daniel Sone)

    6. پیشگیری بهتر از درمان
    این یک نکته در فاز برنامه ریزی است. یک برنامه خوب و مرتب، یک ارتباط خوشایند با مشتری، مدیریت اولیه در کل کار داشته باشید. تمام لوازم و مواردی را که در کارتان نیاز دارید را بررسی کنید. با این کار اگر باطری فلش و یا دوربین شارژ نداشته باشد کار شما مختل نمی شود.

    7. کمی کمک بگیرید
    من اغلب تنها کار می کنم، اما از ارزش داشتن کمک در زمان عکاسی اطلاع دارم که کار های جانبی را انجام می دهد. سعی کنید در روزهای بادی کسی را داشته باشید که منعکس کننده و یا منبع نور را نگه داشته و یا اسم مشتری ها را به شما یاد آوری کند. در این حالت شما می توانید بهتر بر روی کارتان تمرکز داشته و نگران این موارد کوچک نباشید.

     
    مورد ساده ای مانند نگه داشتن منعکس کننده می تواند کمک خوبی برای یک عکاس باشد. (عکاس Daniel Sone)

    8. عمق میدان را بررسی کنید (DoF)
    نیازی نیست که دقیقاً بدانید که چند اینچ وضوح قابل قبول از پلان فوکوس در 8 فوت در f/3.5 در یک لنز 100mm وجود دارد، اما شما باید ایده خوبی در رابطه با اینکه چطور هر لنز در اندازه دیافراگم های مشترک عمل می کند. همچنین باید بدانید که چطور فاصله دوربین تا موضوع بر روی DoF تاثیر می گذارد پس شما می توانید از لنز های بلندتر و کوتاه تر با تنظیم کردن فاصله تان استفاده کنید. این تمرین قابل استفاده را با نما های متفاوت و با لنز های خیلی سریع در جاهایی که DoF خیلی باریک است، انجام دهید.

    9. پس زمینه های گیج کننده را حذف کنید
    یک پرتره، حتی زمانی که یک پرتره در طبیعت است، در مورد مدل شما است. یک عنصر پس زمینه گیج کننده یک مانع بزرگ در عکاسی پرتره است که چشم ها را از موضوع ما منحرف می کند. چشم انسان به رنگ های روشن جذب، متن و شیپ هایی مانند انسان می شود. بهتر است که آن ها را از فریم کاریتان دور کرده و DoF را کاهش داده و یا آن ها را رتوش کرده و از کارتان خارج کنید. همچنین، از ستون ها، درخت ها و چیز هایی که انگار از سر مدل رشد کرده اند پرهیز کنید. اینها حالت سه بعدی را از بین می برند.

    10. زاویه برخورد = زاویه انعکاس
    به یاد داشته باشید در هر زمان ممکن است که با سطوح براق و انعکاسی مانند عینک، مبلمان پولیش شده و پنجره ها سر و کار داشته باشید. می توانید از این نکته ها به عنوان فرصت استفاده کنید، اما بسیاری از اوقات آن ها مزاحم هستند - تصویر و یا اتصالی را که ایجاد می کنید را می شکنند. لطفاً دوربین را از زاویه انعکاس خارج کرده، نورها را حرکت داده و یا مدل را جابه جا کنید تا به این شکست ها کمک کرده و یا تابش نور آن عینک را کاهش دهید.

     
    من از قاب های شبکه ای استفاده کردم، نور اصلی را تقریباً عمود بر زاویه دوربین قرار دادم تا انعکاس تا جای ممکن از چشم دور باشد. (عکاس Daniel Sone)

    همچنین اگر نمی توانید به راحتی از شر آن ها خلاص شوید، شما می توانید منبع نور را بزرگ تر و ملایم تر کرده تا هر درخششی خوشایند شود.

    11. تغییرات در نسبت کنتراست
    نسبت های نورپردازی را (کنتراست) را مطابق با مدلتان و هدفتان در گرفتن این عکس تنظیم کنید. می توانید با تنظیم کردن قدرت نورها، سختی آن ها، فاصله و زاویه و تنظیمات دوربینتان و چند چیز دیگر این کار را انجام دهید. تنظیم کردن کنتراست نورپردازی ظاهر و یا حتی پیامی را که شما قصد دارید انتقال دهید را تغییر می دهد.

     
    به تغییرات فاحش نسبت های کنتراست و تفاوت حالت کلی با تغییر حالت در نور ها توجه کنید. می توانید ببینید که چقدر برجستگی ها صورت مشخص شده است. (عکاس Daniel Sone)

    12. چیزی که در چشم ها وجود دارد
    اگر از شخص و یا حیوانی عکاسی می کنید، باید در چشم ها حالتی زنده داشته باشند. چشم های "مرده" اغلب نور یکنواختی داشته و زمانی که به آن نگاه می کنیم سایه روشن خاصی در آن وجود ندارد. حتی اگر هدف شما انتقال حالت یک مرده و نگاهی تهی است، داشتن نورپردازی درست کار بسیار سختی است. شیپ، اندازه و حالت نورپردازی در چشم ها بسیار مهم است.

     
    این نمای نزدیک سایه روشن مشخصی را از منبع نور اصلی نشان می دهد. می بینید که در مردمک به طور مناسبی نورپردازی شده است. (عکاس Daniel Sone)


    13. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم داشته باشید
    منظور من جعبه کمک های اولیه نیست، با باند و گاز استریل، اما وسایل برای آرایش مشتریتان لازم می شود. ما همیشه به آرایشگر نیاز نداریم، پس با خودتان چند وسیله آرایشی لازم داشته باشید تا در زمان کار از آن ها استفاده کنید. یک آینه آرایشی کوچک، کش مو، سنجاق سر، دستمال صورت، برس مو و حتی دستمال مرطوب بدون بو و ضد حساسیت بچه نیز همراه داشه باشید. با استفاده از این ها مدل شما دیگر پیشانی و بینی براقی نداشته، مو ها مرتب و حتی می توانند در روزهای خیلی گرم به خودشان رسیدگی کنند.

     
    این خانم خیلی خوشحال بود به این خاطر که من به او آینه و شانه دادم زیرا مو های او به خاطر رطوبت و گرما وز شده بود. وسایل آرایش او در ماشین بود و خیلی از ما فاصله داشت. (عکاس Daniel Sone)


    14. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم دیگر داشته باشید
    بهتر است که یک جعبه کمک های اولیه نیز داشته باشد، به خصوص در زمان هایی که در فاضای باز کار می کنید مانند پارک و یا جنگل. من خشره کش و کرم نیش حشره نیز به همراه دارم. برای لوازمم کیف های پلاستیکی و کش می آورم (در زمانی که باران می بارد). این وسایل را به طور فشرده قرار دهید، مخصوصاً وقتی که تنها هستید.

    15. اینجا نیست اینجا نیست
    حتی اگر تمام روز را هم برای وقت گذرانی با مدلتان زمان دارید، وقت تلف کردن اصلاً کار جالبی نیست. زمانی که برای عکاسی به جایی می روید باید همه وسایلتان را همراه خود ببرید و نباید در زمانی که به مکان عکاسی می روید وسایلتان را توی ماشین بگذارید. زیرا ممکن است مجبور شوید کار را تعطیل کرده و به طرف ماشینتان بدوید تا وسایلتان را بردارید. این کار زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. آماده کردن وسایل به این معناست که شما باید تمام ابزار های کارتان را در دستتان داشته باشید.

    16. قرارداد ها و مجوز ها، آن ها را داشته باشید
    مشتری ها از عکاسان انتظار دارند که شعبده بازی کنند، به خصوص زمانی که فکر می کنند همه چیز با فتوشاپ درست می شود. زمانی که شما کاری را انجام می دهید، قراردادهای واضح که شامل نوع رتوشی که شما انجام می دهید و اینکه چقدر زمان می برد بسیار مهم است. این عاملی است که ارزش کار شما را تعیین می کند.
    حتماً مجوز درست داشته باشید تا به شما اجازه داده شده باشد که در هر کجا که می خواهید عکاسی کنید. حتی بعضی از پارک های عمومی نیز به مجوز احتیاج دارند تا شما بتوانید از زمین های آن ها برای عکاسی حرفه ای و یا دیگر استفاده های خارجی "استفاده معمولی" از آن ها استفاده کنید. ممکن است برای رفتن به بخش ها و حوزه های متعدد در زمانی که به فضا ها و مکان های گوناگون برای عکاسی نیاز دارید به چندین مجوز احتیاج داشته باشید. و همچنین قبل از شروع کار قرارداد را امضاء کنید.

    17. از مدل امضاء بگیرید
    جدا از مورد قرارداد، بهتر است که از مدل امضا بگیرید که شما را آزاد بگذارد تا در موارد دیگر نیز بتوانید از عکس آن ها استفاده کنید. با داشتن امضاء از شخص می توانید در هر کجا که لازم شد از عکس آن ها استفاده کنید. در بالای قرارداد می توانید این را قید کنید که شخص مورد نظر مشکلی با استفاده شما از عکس خودش در جاهای دیگر نداشته باشد.

    18. شخصیت داشته باشید
    اگر شخصیت خیلی آرامی داشته باشید، نمی توانید در مورد کار کسی را علاقهمند کنید، به خصوص زمانی که مدل یا مشتری کار شما را نفهمد و برای آن ارزش قائل نباشد و به این فکر می افتد که چرا دارد پول و زمانش را برای انجام این کار هدر می دهد.
    اگر همکاری و یا بیان درست را نداشته باشید در زمان مورد نظر به آن نیاز پیدا می کنید. دوستانه، همدل و هدفمند باشید. در نهایت هدایتگر خوبی باشید. من افرادی را داشته ام که تنها "5 دقیقه" وقت داشتند اما برای نیم ساعت با من ادامه دادند، از کار لذت برده و از اینکه برنامه زندگیشان را کمی تغییر داده اند خوشحال بودند.

    19. قوانین را بدانید، سپس آن ها را بشکنید
    قانون سوم، مارپیچ طلایی، قرار دادن مدل درست در وسط کادر و غیره. این ها قوانینی هستند که شما باید قبل از اینکه آن ها را بشکنید در آن حرفه ای شده باشید و سپس یک عکس عالی بگیرید. در غیر این صورت عکس شما حتی برای افراد ناشی نیز احمقانه به نظر می رسد.
    راه قطعی برای عکسی پرتره وجود ندارد، اما قوانینی بر آن حکمرانی می کند که راه شکستن درست و غلطی دارد. مخصوصاً زمانی که شما می خواهید یک عکاس آزاد و خارج از محدوده قوانین باشید.

    20. کار را ساده بگیرید
    مفاهیم و ابزار کارتان را تا جای ممکن ساده بگیرید. اگر ابزار شما و دستیارتان در راه مانده اند، نباید آن ها را مانع موفقیتتان قرار دهید. بسیاری از بهترین پرتره ها با کمترین تجهیزات (دوربین، لنز، نور طبیعی) عکاسی شده اند. پس، به این فکر نکنید که باید بهترین و جدیدترین وسایل را داشته باشید، وسایل را کنار بگذارید. کار را ساده کنید و خواهید دید که چه تجربه موفق و خوشایندی خواهید داشت، هم برای خودتان و هم برای مشتری.

     
    فویل آشپزی. یک نور در یک اتاق. سبک رمبراند.کاری ساده. (عکاس Daniel Sone)

    در زمان عکاسی بعدیتان این نکات را به یاد داشته باشید
    این 20 نکته را در عکاسی پرتره بعدیتان به یاد داشته باشید. بعضی از آن ها خیلی مهم بوده و به طور مسقیم بر عکس های شما تاثیر می گذارند در حالی که بقیه آن ها جریان های کاری هستند که بهره وری شما را بالا برده و نحره کار با مشتری را توضیح می دهد. همه و همه این ها به شما کمک می کند تا بتوانید عکاس پرتره بهتری باشید.

     1396-01-14 ساعت 14:27:35 در آموزش عکاسی  0   200 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی



    10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی

    آخرین بار که قلم و کاغذ را برای طراحی برداشتید کی بود؟ هنوز به یاد دارید؟ بله، تکنولوژی مسلما دنیا را تغییر داده است حتی در طراحی. مردم از ریاانه و دیگر ابزارها برای طراحی پروژه های مختلف استفاده می کنند. ما نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم چون مزایایی وجود دارد که واقعا کاربردی هستند مثل دست یابی سریع و آسان به نتیجه. اما این بدین معنا نیست که ابزارهای قدیمی طراحی مثل قلم و مداد و کاغذ را فراموش کنیم.

    حتی با پیشرفت تکنولوژی این ابزارها هنوز ارزش خود را دارند. این ها جزو عناصر ضروری فرایند طراحی هستند. کار طراحی با کشیدن طرح اولیه آغاز می شود. این یک راه خوب برای دست یابی به نتیجه بهتر است. بعضی بلافاصله به سراغ لپ تاپ و تبلت های خود می روند و مستقیما طرح را می شکند. چرا اول طراحی روی کاغذ را امتحان نمی کنید؟ اگر این کار را انجام دهید از مزایای زیر برخوردار خواهید شد.



    1. به شما اجازه می دهد ایده های خود را بیان کنید
     



    ایده های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید برای طراحی به آنها فکر کنید اما این ایده ها در نهایت چه شکلی پیدا خواهند کرد؟ ممکن است شما از طرحی که می خواهید روی آن کار کنید مطمئن نیستید. شما می توانید این ایده ها را روی کاغذ پیاده کنید. هر چه می توانید روی چرکنویس طراحی کنید. نگران کاغذهای خود نباشید. بعدا طرح های رسم شده را با هم مقایسه کنید. شما هرگز نمی توانید طرح ملموسی از ایده خود داشته باشید مگر اینکه آن را روی کاغذ پیاده کنید. اجازه ندهید ایده هایتان فقط در حد ایده باقی بمانند. کاغذ و قلم خود را بردارید و آن طرح های خارق العاده را نقاشی کنید.



    2. به شما اجازه می دهد طرح ها را مقایسه و بهترین آنها را انتخاب کنید
     



    بر خلاف مستقیما کار کردن با رایانه، شما شما قادر خواهید بود ببینید کدام طرح بهتر به نظر می رسد. شما هنوز می توانید آن طرح ها را با رایانه طراحی کنید اما حداقل از قبل می دانید هر یک چه شکلی داشته اند. با طراحی روی کاغذ شما می توانید به آسانی طرح ها را با هم مقایسه و بهترین را انتخاب کنید. حالا فقط تصویر کنید می خواهید طرح ها را در ذهنتان با یکدیگر مقایسه کنید.



    3. باعث ایجاد یک درک بهتر از طرح می شود
     



    همین که کار خود را روی کاغذ پیاده می کنید، نه تنها آنچه فکر می کنید را بیان می کنید بلکه درک بهتری از طرح پیدا خواهید کرد. انجام این کار کمک می کند ببینید روی چه قسمتی از طرح باید بیشتر متمرکز شوید و چه جزییات دیگری باید اضافه شود. به این ترتیب یک دید کلی از طرح به دست می آورید و از حالا می توانید آنچه در ذهن دارید را تحقق ببخشید.



    4. باعث می شود خلاق تر شوید
     


    در طراحی چرکنویس آزادی عمل بیشتری وجود دارد. شما می توانید هر قدر که می خواهید، بدون اینکه کسی به شما بگوید کجای کار اشتباه است، طراحی کنید. راه های زیادی برای ارتقای خلاقیت وجود دارد. اما با طراحی اولیه، شما به سطح بالاتری قدم می گذارید. شما واقعا در مرحله شکوفایی و بیان خلاقیت قرار دارید. هر چه بیشتر به این کار ادامه دهید خلاقیت شما بیشتر می شود.



    5. باعث ارتقاء مهارت های نقاشی شما می شود
     



    جدا از پیشرفت و ارتقاء خلاقیت، مهارت های نقاشی شما نیز بهتر می شود. این یکی از بهترین مزایای طراحی چرکنویس برای شما است چون می توانید با اعتماد به نفس زیاد برای نشان دادن طرحی که در نظر دارید حتی جلوی مشتری هم نقاشی کنید. این یکی از مهارت های ضروری هر طراح است.



    6. باعث بهبود سبک شخصی شما می شود
     



    طراحان زیادی در دنیا وجود دارند که هر یک دارای سبک منحصر به خود می باشند. طرح های چرکنویس بهترین راه برای خلق سبک شخصی شما است. خواهید دید که هر قدر این کار را ادامه دهید طرح هایی را به تصویر می کشید که از طرح های دیگران متفاوت است. خلق و ارائه سبک شخصی بهترین راه برای دست یابی به برند فردی است. طراحان گرافیکی باید برند شخصی خود را داشته باشند.



    7. به تمرین نقشه کشی ذهنی کمک می کند
     



    کشیدن طرح های چرکنویس یک تمرین خوب برای نقشه کشی و برنامه ریزی ذهنی شما است تا در زمان بارش های مغزی بهتر بتوانید به کنترل بیشتری بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.



    8. امکان اصلاح اشتباهات را برای شما فراهم می کند
     



    همه ایده هایی که در ذهن شما وجود دارد لزوما خوب نسیتند. بعضی از آنها اشتباهند. اگر ایده ها را روی کاغذ نکشید قادر نخواهید بود ایده های اشتباه را پیدا کنید. حداقل شما قادر خواهید بود به این حقیقت برسید که هر ایده ای که در ذهن شما هست می تواند وقتی به تصویر کشیده می شود نمای خوبی نداشته باشد. تشخیص و پذیرش اشتباهات راه خوبی برای بهبود و پیشرفت خود شخصیتی ما مخصوصا در زمینه طراحی است.



    9. کمک می کند ایده های جدید را کشف کنید
     



    کشیدن طرح های چرکنویس روش خوبی برای کشف ایده های جدید است. وقتی چیزهایی که در ذهنتان شکل گرفته است را خلق کنید، همچنین می توانید به ایده های جدیدتری نیز دست پیدا کنید. این می تواند منبع یک ایده یا طرح دیگر باشد که حتی می تواند بهتر از فکر اول شما باشد. شما همچنین می توانید بعضی از عناصر موجود در یک ایده را با عناصر ایده دیگر ترکیب کنید. انجام این کار استخراج یک طرح بی نظیر از دو ایده نه چندان جالب است.



    10. این کار را می توان هر جایی انجام داد
     



    هر کس می تواند هر جایی که خواست طراحی کند. شما می توانید به محل های خاصی که برای شما الهام بخش است بروید و هر چیزی را که به آن فکر می کند نقاشی کنید. خواهید دید ایده هایی که بلافاصله به ذهن شما خطور می کند برای طراحی بسیار مفید هستند. بر خلاف تبلت، شما می توانید چند تکه کاغذ را در جیب خود قرار دهید و هر جا که لازم است طراحی کنید.

     1396-01-12 ساعت 14:31:18 در آموزش طراحی  0   144 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    5 نکته درباره این که چگونه از بچه ها عکس های فوق العاده ای بگیرید


     

    در چند سال گذشته، عکس گرفتن از بچه ها جنبه سیاسی پیدا کرده و نگرانی های عمومی زیادی در این زمینه وجود دارد. اما با درک لذتی که یک کودک در خانواده جدیدش ایجاد می کند، نباید برای ثبت دوران کودکیش تردیدی به دل راه داد.

    حرف زدن راحت تر از عمل کردن است، و وقتی به عکس گرفتن از کودکان می رسیم هیچ درست و نادرستی وجود ندارد، اما امید است نکات زیر به شما کمک کند به نتایج بهتری دست یابید. در سال های آینده می توانید نگاهی به این گنجینه خاطرات بیندازید!


     


    مرحله 1. سعی کنید عکس طبیعی باشد

    روش مورد علاقه من برای عکس گرفتن از بچه ها در یک محیط کاملاً طبیعی است، یعنی جایی که کودک با وسایل و مردم اطرافش خوش حال است. این باعث می شود موقعیت خیلی راحتی برای عکس گرفتن ایجاد شود زیرا کودک شاد و سرحال است.

    در این زمینه، تجهیزات و لوازم را به حداقل برسانید، چون لازم است خیلی این طرف و آن طرف بروید و با نوری که دارید کار کنید. داشتن یک لنز خیلی سریع برای گرفتن حالت های چهره چند ثانیه ای سودمند است. سعی کنید در محل خوبی قرار بگیرید و واکنش های سریعی برای ثبت آن لبخندها داشته باشید!

     


    مرحله 2. توجه کودک را جلب کنید
    کار کردن با کودکان آسان نیست، زود حواس شان پرت می شود و ممکن است واقعاً متوجه نباشند چه خبر است، اما سعی کنید یک نقطه کانونی برای آن ها ایجاد کنید تا ترغیب شوند به آن واکنش نشان دهند.

    می توانید به آن ها اجازه دهید با اسباب بازی مورد علاقه شان بازی کنند، اما اگر می خواهید به طرف شما نگاه کنند شکلک در بیاورید یا یک جوک برایشان بگویید، و به هر طریقی توجه شان را به خودتان جلب کنید.

    سعی کنید خودتان را تا حدی پایین بکشید که تا بالای سرشان برسید و تعامل بین خودتان و کودک را افزایش دهید.

     


    مرحله 3. صبور باشید
    بچه ها به طور غیر قابل پیش بینی عمل می کنند، یک لحظه لبخند می زنند و بالا و پایین می پرند، لحظه ای بعد، گریه سر می دهند و خودشان را قایم می کنند، بنابراین یک عکاس باید خیلی صبور باشد و با ساز بچه برقصد.

    اگر پدر و مادر کودک کنارش باشند بهتر است- بخصوص وقتی لازم است کودک راحت باشد. بچه ها به چیزهای اطرافشان واکنش نشان می دهند، بنابراین اگر به نتیجه دلخواه تان نرسیدید، سعی کنید از شخص دیگری برای آن لحظات فوق العاده ی واکنش کمک بگیرید.

     


    مرحله 4. رسمی یا غیر رسمی؟
    مسئله دیگر موقع عکس گرفتن از کودکان صحنه آرایی است طوری که بیش تر شبیه یک عکس پرتره شود. اگر توجه تان بیش از حد به صحنه آرایی نباشد و خود کودک را بیش تر درگیر عکس کنید نتایج بهتری به دست می آورید.

    بیش تر بچه ها خیلی خوب دستورالعمل ها را دنبال نمی کنند، بنابراین رساندن آن ها به حالت موردنظرتان خیلی سخت است. شما باید از فرصت ها استفاده کنید و آماده باشید تا از یک لبخند بشاش عکس بگیرید.

    درباره محل عکس گرفتن خوب فکر کنید - اگر یک عکس رسمی تر می خواهید، کودک را به زمین بازی نبرید!

     


    مرحله 5. مفرح باشید!
    بیش تر وقت ها، بودن با بچه ها لذت بخش است (اگر انرژی داشته باشید!) و شما باید بتوانید آن لحظات فوق العاده و احساساتی که می توانید با خانواده و دوستانتان سهیم شوید را ثبت کنید و آن ها را بعدها مرور کنید.

    همان طور که شخصیت و موقعیت یک شخص را در یک عکس پرتره نشان می دهید، می توانید همین کار را برای کودکان انجام دهید. اگر آن ها زرنگ و پر جنب و جوش هستند؛ ببینید می توانید ماهیت این انرژی را در عکس وارد کنید. اگر کمی بچه تر و خجالتی است - این حالت را نشان دهید. منبع:persiangfx

     

     1396-01-10 ساعت 22:26:08 در آموزش عکاسی  0   62 بار