طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | طراحی کارت ویزیت | طراحی لوگو  RSS

تهران،   تلفن :  33577123
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین
  • هجرت دیزاین

اخبار طراحی جدیدترین خبرهای طراحی

پست های تصادفی

  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    ویژگی های پوستر
    ویژگی های پوستر
    1395-10-29 ساعت 10:44:56

     

     

     ۱- توجه بینده را به خود جلب کند و وی را به پیگری و خواندن آن ترغیب کند .

     

    ۲- به شیوه ای منطقی دارای نظم باشد .

     

    ۳- مخاطب را در برابر خود متوقف کند (حداقل زمان برای نظاره ۱۵ ثانیه را بتواند در دید مخاطب ایجاد کند ) .

     

    ۴- به خوبی مخاطب خود را بشناسد .

     

    ۵-بتواند با مخاطب خود ارتباطی بی واسطه بر قرار کند و معما گونه و گنگ نباشد .

     

    ۶- خوانا  بودن  مطالب و حروف را  دارا  باشد .

     

    ۷-آمیزش جذابی از حروف و تصاویر را به نمایش بگذارد .

     

    ۸- به خوبی عناصر اصلی طراحی را  به  خدمت  بگیرد .

     

    ۹-بتواند به نحو احسن مفهوم اصلی پیام را به  مخاطبین خاص خود منتقل کند .

     

    ۱۰- علاوه بر دید بصری ، تفکر مفهومی را نیز در بیننده القا کند .

     

    به هر شکل پوستر ها باید به گونهای باشند که بتوانند در انتقال پیام تاثیر گذار باشند .

     

    در شروع کار پوستر قبل از هر کاری باید فکر و تجسم دقیقی از آنچه می خواهید بر روی کاغذ به صورت طرح اولیه منعکس کنید ، داشته باشید .

     

    اطلاعات مهم و کلیدی را انتخاب کرده و به نسبت اولویت آنها را طبقه بندی کنید .

     

    فضای رنگی را به تناسب موضوع در کنار یک  کاغذ  یادداشت نموده و سپس چیدمان های تصویری که از قبل در ذهن شما انتخاب شده است و یا می خواهید طراحی کنید ، در کادر پوستر خود چیدمان کنید .

     

    نقطه کانونی و یا نقاط طلایی که می تواند بیشتر مخاطبان را جذب پوستر اجرای شما نماید را در نظر بگیرید.

     

    شیوه نوشتاری ، انتخاب فونت و یا طراحی و اجرای فونت ، تاکید ها ، اشارات و غیره … را در طراحی اولیه پوستر خود نشان دهد .

     

    پس از اتود اولیه ، شروع به اجرای طرح محکم و مطالعه شده ، می توانید برای اجرای کار ، قدم اولیه را بر دارید .

     

    اکنون ایده اصلی پوستر شما با عناصر ترکیب یافته ای چون : اولویت های نوشتاری ، تصویری ، فونت ها و اشارات و غیره با هم هماهنگ هستند.

     

    علاوه بر موارد ذکر شده موارد مهم دیگری چون : شناخت ظرفیت های بصری گوناگون چون خط ، حجم ، تعادل ، توازن ، تقارن و غیره ….، اهمیت خود را د ارا  می باشد . شناخت هارمونی رنگ ها و متناسب ساختن آن با موضوع پوستر و یا محیط تاثیر گذار بر آن ، دارای اهمیت ویژه ای می باشد . یا می توان گفت شناخت منطقی خاصیت رنگ ها و تاثیر روانی آن بر دید بصری مخاطب بسیار موثر در جذب دید بیننده خواهد بود .

     

    در آخر باید بر این موضوع تاکید کرد که چیدمان فاصله حروف اصلی ، نسبت به لبه های کار در سه سمت : چپ ، راست و بالا با فاصله ۵/۲ سانتیمتر و در قسمت پایین کادر پوستر ۳ سانتی متر می باشد .

     

    پوستر ها با هر عنوانی که باشند باید حس و عواطف هنرمند را در خود جای دهند و هنرمند متعهد به دور از موضوعات رایج در بازار و کلیشه ای ، باید خلاق و نوآور باشد و همیشه آماده ارایه موضوعات جدید با تکنیک های نو ، برای مخاطبین خاص خود باشند.

     

    لذا هنری جای تفکر و تامل دارد که بتواند با جامعه اطراف خود بر خوردی تازه و ارتباطی سازنده داشته باشد . در غیر این صورت مثل آب راکدی می ما ند که بعد از مدتی می گندد. گل زیبا است ولی اگر یک گل را به صورت مداوم و توسط اشخاص متفاوت در طول بیست سال ببینید ، دیگر آن گل برای شما زیبای روز اول را ندارد و چه بسا تنفری در شما به وجود می آورد که نتایج آن جبران ناپذیر است .

     

    سعی و تلاش یک هنرمند باید براساس استانداردها و سا ختار های تعریف شده ، ولی با معیار و اسلوب جدید باشد .به واسطه همین توضیحات بر خود لازم می دانم بر این موضوع تاکید داشته باشم ، همیشه یک گرافیست دانشجو خالق زیبای کمال نیست بلکه سعی می کند تا با داده های فکری و تجارت دیگران بر معلو مات و خلق آفرینش ها و آثار خود بیافزاید .

     1395-10-29 ساعت 10:44:56 در آموزش طراحی  0   20 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    عناصر مهم در طرح یک پوستر
    عناصر مهم در طرح یک پوستر
    1395-10-28 ساعت 13:34:11

     

     

     الف) توازن: ایجاد ارتباط بصر بین عناصر تشکیل دهنده پوستر که به دو صورت می باشد ۱- توازن سنت یا توازن متقارن که بیشتر بومی و سنتی و به صورت آرامش دهنده می باشد .

     

    ۲- توازن غیر سنتی و یا غیر متقارن : دراین شیوه از کار تحرک و سر زندگی از ویژگی ها ی این بخش می باشد .

     

    ب )- وحدت: تمام قسمت های پیام رسان باید نوعی یگانگی را نشان دهد ، برا ی رسیدن به وحدت باید به موارد زیر توجه کرد و آن را به کار گرفت .

     

    ۱- تداخل بخش های پیام رسان در یگدیگر برای آسان کردن و سیال نمودن یک بخش در بخش دیگر .

     

    ۲- استفاده از زمینه پشت کار .

     

    ۳- استفاده از زمینه به عنوان یک محدوده یک دست یا فضای خالی ( زیر ساخت جهت نشست بهترکار ).

     

    ج)- حرکت: شکل دادن به اجزاء متشکله باید به گونهای باشد که بی اختیار نگاه بیننده از یک سوء به سوی دیگر همانطور که مورد نظر طراح بوده جلب شود .

     

     موارد زیر در ایجاد حرکت در پوستر نقش اساسی دارند .

     

     ۱- بکار بردن خطوط جهت دار که چشم را هدایت کند .

     

    ۲- اضافه کردن تصویری که حرکت را تداعی کند .

     

    ۳- گروه بندی عناصر موجود در کار .

     

    د)-تاکید:اختصاص در جات متغیر از اهمیت نسبت به عوامل متعدد تشکیل دهنده پوستر را تاکید می گویند.

     

     این کیفیت از عوامل زیر بدست می آید:

     

     ۱-استفاده از اشکال زیر ساختی متناقض در پشت تصویر یا قرارگیری حروف در زیر کار .

     

    ۲- استفاده از فضای باز به مقدار زیاد .

     

    ۳- استفاده از اندازه  و رنگ های متضاد در ایجاد فونت .

     

    ۴- ترکیب و ایجاد یک عنصر بزرگ تر در تصویر .

     

    ۵- تغییر در ایجاد فونت به گونه ای که بتواند در بطن پوستر تاکید و توجه بیشتری را تداعی کند .

     

    ۶- جاذبه مخصوص یا یک احساس یا بیان یک عقیده در جهت جذب بیننده و هدایت و حرکت او .

     1395-10-28 ساعت 13:34:11 در آموزش طراحی  0   11 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    پوستر ها به گونه های مختلف تقسیم می شود:

     

     ۱-  پوستر با عناوین ” شناختی ” : ( مثل پوستر ها ی بازیکنان فوتبال ، معرفی شهرهای دیدنی و…).

     

    ۲- پوستر با مطالب و عناوین ” خبری ” : ( بطور مثال پوستر با عناوین جشنواره و سمینارها و….).

     

    ۳- پوستر با عناوین ” آموزشی و تربیتی ” : ( مثلاٌ نمایشگاه لوازم آموزشی و کمک آموزشی – پوستر بهداشت و سلامتی)

     

    ۴- پوستر با عنوان ” فراخوان ویا دعوت به بازدید ” : ( مثل فراخوان و یا دعوت به سمینار – فعالیت هنری و…).

     

    ۵- پوستر جهت” اطلاع رسانی” : ( کمک به مردم محروم و زلزله زده بم – عناوین سیاسی – فرهنگی و…).

     

    ۶- پوستر با موضوع ” اقتصاد و تجارت ” : ( پوستر برای فعالیت تجاری مثل عطرها – پوشاک – فروش فوق العاده محصولات یک موسسه – تبلیغ ساعت های …).

     

     

     طبقات اجتماعی بیننده ، نوع رنگ ، فونت نوشتاری ، ایجاد فضا و حتی قطع و اندازه پوستر نیز در نحوه طراحی پوستر تاثیر دارد .

     1395-10-27 ساعت 13:12:14 در آموزش طراحی  0   13 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    5 نکته سریع برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (macro photography)


     

    5 نکته سریع برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (macro photography)

    آیا تا بحال این مثل قدیمی را شنیده اید که "اگر عکس هایتان به اندازه کافی خوب باشد، به اندازه کافی نزدیک نیستید"؟ امروز می خواهیم واقعاً به عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک نزدیک شویم. عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک عکاسی نمای نزدیک است، که معمولاً روی قسمت های کوچک تمرکز می کند. در اینجا پنج نکته درباره عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک ارائه می دهیم.

    تجهیزات درست را انتخاب کنید
    عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک به کمی تجهیزات نیاز دارد، بخصوص یک لنز نزدیک از موضوعات کوچک و فیلترهای نمای نزدیک. دراین زمینه عکاسی اگر تجهیزات بهتری داشته باشید شانس بیش تری برای گرفتن عکس های بهتر دارید. بنابراین بیایید به تجهیزات اصلی که تجربه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را بهتر می کند نگاه سریعی بیندازیم.
    دوربین DSLR یا دوربین فشرده با کارآیی نزدیک از موضوعات کوچک.
    لنزهای نزدیک از موضوعات کوچک (Macro lens) (در صورت استفاده از DSLR)

    سه پایه
    فلاش (در صورت امکان خارجی)
    رفلکتور
     

    نمای زنده (Live View)
    طی چند سال گذشته، یک عملیات نمای زنده تقریباً در همه دوربین های دیجیتال وجود دارد که هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک فوق العاده مفید است. هرگز نمی دانید سوژه تان قرار است کجا باشد. شما باید بتوانید از چیزی خیلی نزدیک به زمین عکس بگیرید و در این حالت ممکن است دسترسی به نمایاب فایده ای نداشته باشد. روشن کردن نمای زنده راحت است و لازم نیست خم شوید و کمرتان اذیت شود.

    در بیش تر دوربین های DSLR جدید صفحه نمایش بزرگ تر است و روی صفحه نمایش خیلی راحت تر از نمایاب می توانید بفهمید تصویر چقدر واضح و شفاف است. دوربین هایی مثل Canon 60D و G12 نیز صفحه نمایش های متحرک دارند که می توانید آن ها را برگردانید و به اطراف بچرخانید. این صفحه نمایش ها هنگام عکسبرداری از زاویه های غیر عادی بسیار مفیدند.
     


     
    2 حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (Macro mode)

    فشرده:
    کاربران دوربین های فشرده باید به سراغ حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک بروند. پیدا کردن حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک آسان است چرا که معمولاً با لوگوی گل کوچکی مشخص شده است.
    در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می توانید به سوژه تان خیلی نزدیک شوید و همچنین به دوربین بگویید دریچه دیافراگم را بیش تر باز کند، بک گراند را تار کند و سوژه را در کانون قرار دهد.

    DSLR:
    کاربران DSLR در دوربین های ابتدایی نیز حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را دارند، اما من توصیه می کنم از حالت های دستی استفاده کنند زیرا آزادی عمل بیش تری برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می دهند.

    درشت نمایی یک لنز مایکرو مناسب 1:1 (اندازه واقعی) است. اما درشت نمایی بیش تر لنزهای دیگر فقط 1:2 (نصف اندازه واقعی) است، در این لنزها می توانید لوگوی گل کوچک با جزئیاتی درباره حداقل فاصله کانونی را پیدا کنید. مثلاً لنز کیت من 0/28متر یا 0/9 فوت است. عدد را پیدا کنید و آن را بخاطر بسپارید زیرا اگر جلوتر بروید نمی توانید خیلی خوب فوکوس کنید.
     



    3. از سه پایه استفاده کنید
    مشکل بدیهی در عکاسی نمای نزدیک لرزش دوربین است، بنابراین بهتر است از سه پایه استفاده کنید چون امکان عکس های مات را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد بدون از دست دادن ترکیب بندی تان تنظیمات مختلف را انجام دهید.

    علاوه بر استفاده از سه پایه، استفاده از سرعت شاتر بالا و همچنین cable release نیز به کاهش لرزش دوربین کمک می کند. اگر نمی توانید یک سه پایه بزرگ را این طرف و آن طرف ببرید پس می توانید از یک سه پایه "Manfrotto 709B Digi Table Top Tripod" استفاده کنید. اما اگر از دوربین فشرده استفاده می کنید می توانید از یک سه پایه کوچک استفاده کنید. همچنین سه پایه موردعلاقه من یعنی Gorillapod را فراموش نکنید.
     


    4. دریچه دیافراگم
    همان طور که قبلاً گفته شد هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم خیلی فرق می کند. در بیش تر دوربین های فشرده نمی توانید در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم را تغییر دهید. اما در صورت استفاده از دوربین SLR انتخاب یک دریچه دیافراگم بزرگ تر (عدد کوچک) را به شما توصیه می کنم تا عمق زمینه کم مطلوبی بدست آورید. در بیش تر ماکرو لنزها دریچه دیافراگم حدود F2.8 قابل قبول است.

     

    5. از فلاش استفاده کنید
    سایه ها بدترین کابوس کسانی است که در زمینه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک کار می کنند، بنابراین فلاش خیلی مهم است. اگر دوربین DSLR دارید و می توانید از پس یک فلاش خارجی برآیید پس شانس زیادی دارید چون می توانید آزادانه سوژه را از هر زاویه ای که دلتان می خواهد روشن کنید. اما اگر ازفلاش توکار استفاده می کنید پس توصیه می کنم حدود ظهر با استفاده از فلاش توکار دوربین عکس بگیرید. همچنین می توانید از یک منتشر کننده نور (diffuser) نیز استفاده کنید تا نور شدید فلاش غیر طبیعی بنظر نرسد. بر خلاف تصورتان، اگر منبع نور بزرگ تر از سوژه باشد (مثلاً سری فلاش در مقایسه با یک حشره کوچک یا softbox بزرگ در مقایسه با صورت یک شخص)، هرچه منبع نور به سوژه نزدیک تر باشد نور ملایم تر می شود. اما در مورد عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک، نزدیکی فلاش باعث مشکلات زیادی در رابطه با نوردهی بیش از حد می شود. فلاشی که مستقیماً از یک فوت روی سوژه تنظیم شده حتی با کم ترین قدرت ممکن است در f/22 خیلی روشن باشد. یک منتشر کننده به حل این مشکل کمک می کند. رفلکتور نیز به روشن شدن صحنه کمک می کند.منبع:persiangfx

     

     1395-10-26 ساعت 15:16:43 در آموزش عکاسی  0   22 بار
  • نوشته شده توسط

    طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری


    تاریخچه پوسترها
    تاریخچه پوسترها
    1395-10-25 ساعت 11:20:08

    تاریخچه پوستر:
    پوستر یک اثر چاپ و تکثیر شده است از یک موضوع ، درباره یک رویداد یا واقعه خاص جهت اطلاع رسانی به قشر گسترده ای از مخاطبین جامعه ، ارایه می شود . ” پوستر ”  گونه ای دیگر از زیر مجموعه های هنر گرافیک است با سابقه بسیار قدیمی در تخته اعلان ، آگهی دستی ، برگه نمایش ، باسمه چوبی و جز اینها ، ولی از زمان ابداع لیتوگرافی رنگی با ویژگی های جدید بطور مثال طرح ساده و رنگ بندی تند ) مطرح شده است . اگر چه نخستین پوستر انگلیسی در سال ۱۸۷۱ میلادی توسط” فدریک واکر ” به روش حکاکی روی چوب تهیه شد ، ولی ” ژول شره” فرانسوی را باید  ” پدر هنر پوستر ”  دانست . سپس″ تولوز – لوترک ” اهل فرانسه (۱۸۶۴-۱۹۰۱ م ) تحت تاثیر ” ژول شره ” و با بهرگیری از باسمه های ژاپنی عرصه تازه ا ی را در برابر هنر پوستر گشود.

     

    ” تولوز لوتـرک ” طراح پوستر ، با سمه ساز و چاپگر اهل فرانسه ، اگر چه وی فقط ” سی و دو پوستر ” و تعداد کمی آگهی ، کتاب و جلد صفحه موسیقی و …. طراحی کرد اما نقش مهمی در شکل گیری و تحویل طراحی پوستر مدرن داشت .در سال۱۸۹۱ میلادی اولین  پوستر خیره کننده خود را برای مجله در” مولن روژ”  طراحی کرد که بلافاصله موجب شهرت او شد . پیشگامان این هنر در کوشش های خود برای تلفیق مقاصد هنری و تبلیغاتی به ضرورت طراحی ساده و قوی پی بردند . در پیش تر از خلق پوستر توسط این هنرمندان ، آگاهی دادن خبر توسط تخته هایی به ابعاد ۷۵*۶۰ و فقط به صورت نوشتاری و قابلیت تک رنگ ویا دو رنگ امکان پذیر بود . حالتی گردن آویز داشت که به مثال پیراهن داخل سر می رفت . قسمتی در جلوی سینه او قرار می گرفت و قسمت دیگر آن به پشت کمر آویخته می شد ، در شهر مشغول به قدم زدن می شدند و مردم آن را مطالعه می کردند .

     

    پس از جنگ جهانی دوم ، هنر پوستر در مراکز تحول اولیه اش ( فرانسه – انگلیستان – روسیه و آلمان ) محدود نماند . به خصوص ، لهستان ، کوبا  ، ژاپن و بسیاری از کشورهای ” جهان سوم ” در این عرصه در خشیده اند . در ایران نیز از دهه ۱۹۶۰  میلادی ، هنر پوستر با آثار ” مرحوم مرتضی ممیز ” و چند تن  از استادان  و  طراحان  گرافیک وارد  مرحله  تحول  جدی  خود شد . گر چه هنوز نمی توان از مکتب پوستر سازان ایرانی نمونه های ارزشمندی از هنر خود را ارایه داده اند . برای پوستر نمی توان ابعاد قرار دادی منظور کرد ولی جهت نصب بر روی تابلوهای اعلانات غالباٌ  ابعاد  استاندارد  ۷۰* ۵۰ ویا  ۱۰۰*۷۰  را رقم می زنند .  به همین خاطر پوستر ها در همه جای دنیا به صورت عمودی تعریف شده است .

     

    طراحی بردهای درون شهری جهت نصب پوستر تابع این ابعاد استاندارد است یعنی نسبت چند ۵۰ سانت به طول  و چند ۷۰ سانت به عرض  . ولی در خصوص پوسترهای فانتازیست این ابعاد بصورت آزاد عمل می شود که امروزه بسیار شاهد آن هستیم . پوستر از جمله متداول ترین نوع ساختار گرافیکی است که معمولاٌ از دو عامل مهم ” پیام ” و ” تصویر ” تشکیل شده است .عملکرد پوستر ارتباط برقرار کردن میان افراد جامعه با موضوع تبلیغ  می باشد . در بیشتر مواقع حامل پیام و آگهی دادن یک خبر و اطلاع ، بصورتی که بیانگر رویداد در گذشته و یا زمان حال ویا نوید از خبر در آینده باشد .منبع:arti.ir

     1395-10-25 ساعت 11:20:08 در آموزش طراحی  0   27 بار

آدرس :

آدرس : تهران ، شهرک قیامدشت ، خیابان شهید بهشتی، بعد چهار راه رجایی، پلاک 465
تلفن تماس :  33577123 - 021
تلگرام : 09375233041
کانال تلگرام : hejratd@
ایمیل : hejratd[at]gmail.com
ساعت کار : 8/30 صبح الی 5 بعد از ظهر