طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

10نکته برای طراحان گرافیک مبتدی

10نکته برای طراحان گرافیک مبتدی




 

10نکته برای طراحان گرافیک مبتدی

طراحی گرافیک یکی از مشاغلی است که هیجان نگیز و جذاب و در عین حال پر چالش است. بعضی ها می توانند از مهارت ها و استعداد خود کسب درآمد کنند. این همچنین یک راه خوب برای بیان و ابراز ایده های و خلاقیت فرد است. طراحان گرافیک بسیار زیادی در سراسر دنیا هستند. شما تعدادی از انها را که در اطراف شما زندگی می کنند را می ششناسید اما جدا از پروژه ههای محلی که روی آنها کار می کنند، می توانند به صورت آزاد در مشاغل دیگر نیز فعالیت داشته و کسب درآمد کنند. گستردگی دنیای طراحی بسیاری از مردم را تشویق کرده تا به طراحی گرافیک روی آورند.
اگر شما هم به تازگی وارد این عرصه شده اید این مقاله می تواند به شما کمک کند. از آنجا که شما یک گرافیست تازه کار هستید، نکات بسیاری وجود دارد که باید آنها را بدانید. ما در اینجا لیستی از آنچه شما باید برای دست یابی به موفقیت در این زمینه انجام دهید را گرداوری کرده ایم. فقط به یاد داشته باشید که طراحان بسیاری هستند که بهتر و حرفه ای تر از شمایند و شما باید حتی بهتر از آنها شوید بنابراین می توانید پروژه های و قراردادهای زیادی بگیرید. شما می توانید مهارت های طراحی خود را از طرق مختلف افزایش دهید. اگر قبلا در یکی از زمینه خاص طراحی موفق بوده اید، حالا می توانید آن مهارت را ارتقا دهید، همچنین می توانید شروع به یادگیری مطالب جدیدتر کنید. ممکن است این کار ساده به نظر نرسد اما با نگرش صحیح و فداکاری مطمئنا به هدف خود دست پیدا خواهید کرد.


1. مهارت های طراحی گرافیکی خود را ارتقا دهید
 



وقتی وارد یک رشته جدید می شوید، نیاز دارید تا بیشتر مهارت ها و توانایی های خود را ارتقا دهید تا بتوانید در آن زمینه به موفقیت برسید. فقط به خاطر داشته باشید که طراحان بسیار زیادی هستند که بهتر شما هستند و شما مجبوریدحتی بهتر از آنها باشید بنابراین می توانید پروژه های و قراردادهای زیادی بگیرید. شما می توانید مهارت های طراحی خود را از طرق مختلف افزایش دهید. اگر قبلا در یکی از زمینه خاص طراحی موفق بوده اید، حالا می توانید آن مهارت را ارتقا دهید، همچنین می توانید شروع به یادگیری مطالب جدیدتر کنید.


2. برای طراحی وقت بگذارید
 



از آنجا که شما شغل مورد نظر خود را قبلا انتخاب کرده اید، بنابراین باید برای آن زمان بگذارید. برای خلق طرح های خود وقت مناسب اختصاص دهید. به این ترتیب، به سرعت و به میزان قابل توهی پیشرفت خواهید کرد و خواهید توانست مهارت های طراحی خود را ارتقا دهید. حتی اگر هیچ پروژه ای در دست انجام ندارید، سعی کنید زمانی از وقت خود را برای طراحی صرف کنید، بنابراین می توانید تکنیک ها و سبک های مختلف را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که تمرین باعث کامل شدن شما می شود.


3. با کمک انتقادات سازنده پیشرفت کنید
 



قسمتی از پیشرفت ما به سبب پذیرش انتقادات سازنده و مثبت است. پس از انجام یک طراحی، به دوستان و همکاران خود اجازه دهید طرح را بررسی کنند، بنابراین آنها می توانند بازخودرهای خود را بسبت به کار شما اعلام کنند. مهم نیست آنها چه می گویند، اصلا خود را اذیت نکنید. فقط گوش کنید و با در نظر داشتن نظرات آنها ببینید چه کاری می توانید در جهت بهبود آن مسئله انجام دهید. در آخر از اینکه به حرف های آنها گوش داده اید از خودتان راضی خواهید بود. انتقادات را فقط از دید شخصی نگاه نکنید، چون این تنها ابزاری برای کمک به شما برای یک طراح بهتر شدن است.


4. ذهنی باز و آزاد داشته باشید
 



در کنار متعهد بودن در قبلا کار، داشتن ذهن باز و آزاد را هرگز از یاد نبرید. اگر این موضوع رعایت شود، برای طراح مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. این برای طراحان تازه کار بسیار کمک کننده است. هیچ کس نخواهد توانست بدون داشتن ذهنی باز و آزاد به موفقیت دست پیدا کند. ذهن باز باعث کسب دانش و اطلاعات بیشتر و نیز همگام بودن با گرایشات و نیازهای روز می شود. این کار به شما کمک می کند گنجایش جذب ایده های گوناگون را داشته باشید و هر یک را در جهت مثبت مورد استفاده قرار دهید.


5. ابزارهای طراحی که از آنها استفاده می کنید را بشناسید
 


طراحان از ابزارهای مختلفی برای کار استفاده می کنند. بدون آنها، دست یابی به نتیجه مطلوب امکان پذیر نخواهد بود. این ابزارها در زمان کار شریک و همراه طراح هستند. این ابزارها عبارتند از فتوشاپ، ایلوستریتور و ... . یک فرد گزینه های گوناگونی برای اینکه انتخاب کند از چه ابزاری استفاده کند دارد. همچنین داشتن اطلاعات کافی در مورد رنگ ها، تایپوگرافی و سایر اجزای طراحی به منظور دست یابی به نتیجه مطلوب نیز لازمه کار هر طراح است.


6. پرسیدن سوال
 



وقتی شما سوال می پرسید، چیزهای جدید یاد می گیرید. اگر چیزی را نیم دانید، از سوال کردن خجالت زده نشوید، اگر اینگونه باشد شما به جواب و راه حل های یک مسئله دست پیدا نخواهید کرد. شما می توانید به فروم ها یا انجمن های آنلاین، جایی که افراد سوال های خود را می پرسند و از طریق طراحان دیگر به جواب می رسند شرکت کنید، و یا می توانید به وسیله آموزش ها و نکاتی مختلفی که در اینترنت وجود دارد تحقیقات و بررسی های خود را انجام دهید.


7. برقراری ارتباط صحیح با مشتری را بیاموزید
 



همچنین لازم است که شما ارتباط با مشتری را به خوبی مدیریت و کنترل کنید. این یکی از کلیدهای موفقیت در شغل طراحی گرافیکی است. مقاله های موجود در ارتباط با تجارب دیگر طراحان در مورد اینکه چگونه با مشتری ارتباط برقرار کرده اند و در طول مدت جلسه با مشتری چه کارهایی انجام داده اند و چگونه با مشتریان سخت گیر سر و کله زنده اند. یاد گرفتن این موارد کمک می کند برای یک طراح جهانی شدن آماده شوید.


8. مطالب جدید یاد بگیرید
 



یکی از راه های یک طراح خوب شدن دیدن آثار و کارهای دیگران است. پورتفولیوهای طراحی بی شمار و وبلاگ های متعددی هست که شما می توانید از آنها الهام بگیرید. سعی کنید ببینید طراحان چطور کار کرده اند و از چه تکنیک هایی استفاده کرده اند، اما منظور ما این نیست که آنها را کپی کنید. تفاوت زیادی بین الهام گرفتن و کپی کردن وجود دارد.


9. از کارهای دیگران الهام بگیرید
 



هر جایی در این دنیا منحصر به فرد است. مناطق شهری و روستایی که شما در ان زندگی می کنید اثرات مختلفی روی شما می گذارند. چه بسا مکان هایی که شما قبلا از تلویزیون و یا مجلات می دیدید. این منظر احساسات شگفت انگیزی در شما ایجاد می کند که شما را قادر می سازد قدم در جایی بگذارید که رویای دیدن آن را داشته اید.


10. طراحی یک شبکه
 



شما به تنهایی نمی توانید همه کارها را انجام دهید. ممکن است به کمک دوستان و یا دیگر طراحان نیاز داشته باشید. چه بسا افراد ناشناسی که می توانند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند، در صورتی که بتوانید یک شبکه تاثیرگذار از افراد را گردآوری کنید. برای انجام این کار می توانید از رسانه های محلی و استفاده از پورتفولیوی آنلاین که آن هم نیاز به آماده سازی دارد اقدام کنید.منبع:persiangfx


 1989,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل