20مرحله تا موفقیت عملیات بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری
جي کنراد لوينسون پدر بازاريابي پارتيزاني مي گويد : تنها ثبات و تعهد در اجرا يک برنامه تبليغاتی و بازاریابی مي تواند شما را به موفقيت برساند.
يعني تا زماني که تبليغات و بازاریابی را براي مدت زمان محدود در نظر گرفته باشید، موفقت حاصل نخواهد شد، مگر براي بلند مدت، زيرا مشتري از ۲۰ مرحله عبور مي کند تا خريد کند !
این بیست قدم را با هم بررسی خواهیم کرد :
۱ – اولين باري که يک شخص به يک آگهي نگاه مي کند، آن را نمي بيند !
۲ – دفعه دوم، متوجه آن نمي شود !
۳ – دفعه سوم، از وجودش آگاهي پيدا مي کند.
۴ – دفعه چهارم، به زحمت به خاطر مي آورد که آن را ديده است.
۵ – دفعه پنجم، آن را مي خواند.
۶ – دفعه ششم، به آن بي اعتنايي مي کند.
۷ – دفعه هفتم، آن را مي خواند و مي گويد (( ای بابا ))
۸ – دفعه هشتم، مي گويد : (( اين لعنتي هنوز اين جاست ))
۹ – دفعه نهم، فکر مي کند شايد اهميت دارد.
۱۰ – دفعه دهم، از همسايه اش مي پرسد که آيا آن را آزمايش کرده است يا نه ؟
۱۱ – دفعه يازدهم، فکر مي کند که آگهي دهنده چه طور کار مي کند.
۱۲ – دفعه دوازدهم، فکر مي کند که اين بايد چيز خوبي باشد.
۱۳ – دفعه سيزدهم، فکر مي کند که شايد ارزشي داشته باشد.
۱۴ – دفعه چهاردهم، به ياد مي آورد که مدتي است چنين چيزي را مي خواهد.
۱۵ – دفعه پانزدهم، آزرده مي شود، چون پول ندارد آن را بخرد.
۱۶ – دفعه شانزدهم، فکر مي کند روزي آن را خواهد خريد.
۱۷ – دفعه هفدهم، يک يادداشت از آن بر مي دارد.
۱۸ – دفعه هجدهم، به فقر خودش لعنت مي فرستد.
۱۹ – دفعه نوزدهم، با دقت پولش را مي شمارد.
۲۰ – دفعه بيستم، آن را مي خرد به همسرش و دوستانش نيز مي گويد آن را بخرند.
منبع:fekreabi.net