طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت: مواردی برای یادگیری نکات جدید - بخش اول

طراحی کارت ویزیت: مواردی برای یادگیری نکات جدید - بخش اول


طراحی کارت ویزیت: مواردی برای یادگیری نکات جدید - بخش اول

 



این موقعیت را تصور کنید که از یک جلسه مهم با تعدادی از کمپانی های بزرگ عکس بیرون آمده اید.
آنها از ایده هایی که شما روی میز قرار داده اید خوششان استقبال کرده اند و شما در فکر ارتقای کار خود هستید. در این شرایط چه می کنید؟ تلفن همراه خود را برداشته و اطلاعات تماس آنها را وارد گوشی خود می کنید؟ یا از آنها می خواهد اطلاعات تماس شما را در گوشی هایشان ذخیره کنند؟

نه. شما یک تبادل اطلاعات مدرن و سریع انجام می دهید... کارت ویزیت حرفه ای که طراحی کرده اید.

کارت ویزیت ها بازتابی از اینکه شما که هستید می باشد. نه تنها می توانید معرفی اولیه عالی از خود داشته باشید، بلکه یک کارت ویزیت منحصر به فرد می تواند به بسته شدن معامله کمک کند و نیز با دیدن آن همیشه شما را به یاد بیاورند.

دربخش اول 25 ایده ها و توصیه های کاربردی برای طراحی کارت ویزیت های منحصر به فرد را به اشتراک گذاشته ایم. لازم نیست کارت ویزیت شما استاندارها را رعایت کند، فقط کافی است شما آن را به بهترین شکل طراحی کنید.

 



1. تمیز و حرفه ای
 
طراحی این کارت بسیار ساده است. توجه به جزییات می تواند شما را مجزا کند. رویه کارت ساده و پشت آن تمیز و حرفه ای که لوگوی کمپانی افکت زیبایی به آن بخشیده است و سبب شده تم دارای تکسچر آن زیباتر جلوه کند.

2. شفافیت با وضوح رنگ

 


 
کاغذهای شفاف که با رنگ های مختلف جفت و جور شده اند وقتی کنار هم قرار داده می شوند افکت همپوشانی جالبی ایجاد می کنند.


3. به دنبال خلاف عرف و قراردادها باشید

 


 
این یک نمونه عالی از استفاده از ابزارهای غیر مرسوم برای ایجاد یک عنصر بصری خلاقانه است. از آنجا که شما نمی توانید هر یک از حلقه های ردگذاری شده توسط لیوان شربت را کپی کنید، هر کارت دارای شخصیت خاص خود است.

 
4. اشکال زیبا

 


 
یک تغییر ساده در شکل می تواند کارت شما را از هزاران کارت دیگر که در آنها ار فرمت های معمول استفاده شده مجزا کند. دایره یک شکل ساده و زیبا است که می تواند نقطه شروع خوبی برای یک کارت ویزیت باشد.

5. منحنی های ظریف

 


 
اگر فرمت مستطیل افقی را برای کارت ویزیت خود دوست دارید، می توانید لبه های سفارشی به کارت اضافه کنید تا برجسته تر و شکل تر شود. شکل کارت همچنان ساده است اما با انحنا دادن به حاشیه ها حس خوبی در آن ایجاد می کنید.

6. مجلل

 


 
افزودن المنت های اضافی مثل جلد یا قاب کارت شما را تشریفاتی تر و مجلل تر می کند. فرایند خارج کردن کارت از قاب یا پاکت خاطره باز کردن هدیه را تداعی می کند که باعث هیجان انگیزتر شدن این ایده می شود.

7. یک دستکاری شخصی

 


 
استفاده از استامپ برای چاپ لوگو روی کارت ویزیت شخصی تر است، چون شما شخصا برای چاپ هر یک از آن کارت ها وقت می گذارید که این نشان می دهد شما برای کمپانی یا کسب و کارتان سرمایه گذاری خاصی کرده اید.

8. مفرح و غیررسمی

 



 
کارت ویزیت لزوما نباید فلت و ساکن باشد. این کارت های بیرون پرنده نشان می دهد چگونه می توان خلاقانه عمل کرد. این کارت ها در مقایسه با کارت ویزیت های معمولی مثل تنفس هوای تازه هستند.

9. عمق بخشیدن با سمبل ها یا نشانه ها

 


 
اگر استفاده از رنگ های براق و روشن در سبک کاری شما نیست، قرار دادن علائم یا لوگوها در کارت می تواند به آن عمق بیشتر ببخشد. سعی کنید از علائمی استفاده کنید که مرتبط با حیطه کاری تان باشد.

10. رنگ های با کنتراست

 


 
یک روش خوب برای اینکه یک کارت در عین سادگی جذاب و زیبا به نظر برسد ایجاد کنتراست بین رنگ ها است. کنتراست بین رنگ سبز روشن و کاغذ بازیافت شده طبیعی که در ساخت کارت استفاده شده است باعث شده این کارت جالب و زیبا به نظر برسد.

11. ترفند شفافیت

 


 
یک مورد دیگر از کاربرد شفافیت، اما این بار از قسمت های سفید یا نانوشته در جوهر استفاده شده تا بتوان آن را دید. می توان از داخل متن و لوگو آن طرف را دید، بنابراین اگر کارت را روی یک سطح رنگی بگذارید رنگ پس زمینه از بین متن و لوگو دیده می شود.

12. بگویید که هستید

 


 
استفاده از آیتم های مرتبط با حرفه و شغلتان در کارت ویزیت نمای بصری فوق العاده ای دارد. برای مثال، در اینجا یک کمپانی فیلم سازی از یک کلاکت به عنوان کارت ویزیت استفاده کرده است. یک گرافیک ساده  که فورا به بیننده می گوید آنها که هستند و چه کاری انجام می دهند.

13. جهت را تغییر دهید
 


تغییر دادن جهت کارت از افقی به عمودی باعث می شود کارت شما برجسته تر به نظر برسد، همچنین اضافه کردن پترن یا الگو در حاشیه های کارت  می تواند یک کارت ساده را به کارت پیچیده و حرفه ای تبدیل کند.

14. ساده و در عین حال تاثیرگذار


 
این کارت واقعا ساده است، اما به معنای و اقعی تاثیرگار است. با استفاده از یک برش قالب یک گرافیکبسیار ساده را واقعا جذاب کرده اند. متن برجسته کنتراست فوق العاده ای با سوراخ های پانچ شده روی کارت دارد.

15. کار با مواد


 
با استفاده از متریال های مختلف در طراحی کارت ویزیت غیر متعارف و غیر معمول باشید. در طراحی این کارت از چوب استفاده شده است، که این کار باعث شده نمای طبیعی و زمینی به آن بخشیده شود، همچنین حس متفاوتی در دستان شما خواهد داشت.

16. با متن بازی کنید


 
تایپوگرافی را می توان هم برای اطلاعات و هم برای تزیین بعضی از قسمت های طرح به کار برد. در این کارت ویزیت، گرافیک های مختلفی استفاده شده اما متن و فونت نقش اصلی را بازی می کند.

17. بافت تایپوگرافیکی
 


در این کارت ویزیت تایپوگرافی به کاررفته است، اما بافت یا تکسچر آشنایی و انس بیشتری نسبت به متن در ذهن بیننده دارد.

18. اضافه کردن آیتم های گرافیکی


 
المان های گرافیکی قابل تعویض و تغییر مرتبط با کسب و کار شما می تواند راه جالبی برای افزودن تغییر و تحول به کارت های شما است. به این ترتیب نه تنها کارت های منحصر به فردی خواهید داشت بلکه از آنجا که تصاویر مختلف روی آن ها به کار رفته است جذاب و جالب خواهند بود.

19. برش بلیط
 


چیزی که در اینجا برش بلطی نام گذاری شده است، یک مستطیل ساده با تعدادی بریدگی  است که جذابیت بیشتری به نمای کارت بخشیده است.

20. اشکال منحصر به فرد


 
این کارت کاملا ایده کارت مستطیلی با حاشیه های صاف را نقض کرده است. اشکال منحصر به فرد را می توان جایگزین مربع و مستطیل های ساده کرد که این به شما اجازه می دهد یک کارت ویزیت سفارشی داشته باشید.

21. توجه به جزییات

 


 
در این کارت نیز از استامپ استفاده شده است، اما این بار گوشه های گرد لوگو در خود کارت نیز به چشم می خورد. توجه به جزییات نمای این کارت را حرفه ای تر کرده است.

22. حس دادن به کارت با تکسچر


 
این کارت ها به صورت دستی پرس شده اند تا بافت چوب درخت را به پس زمینه بدهند. وقتی کارت را در دست می گیرید ناهموار بودن آن احساس خوبی به شما می دهد.

23. مرتبط بودن
 


مرتبط بودن یک کارت ویزیت به چیزی که مشابه آن است یک راه جالب برای برجسته و به یادماندنی تر کردن کارت است.

24. متفاوت بودن با لوزی
 


اگر شکل مربع را دوست دارید اما می خواهید کارتتان کمی جذاب تر باشد، کمی آن را بچرخانید. چاپ روی کارت های لوزی به سادگی چاپ استاندارد است، فقط به اندازه کافی برای برجسته و منحصر به فرد بودن متفاوت است.منبع:persiangfx


 2176,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل