طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | طراحی کارت ویزیت | طراحی لوگو  RSS

تهران،   تلفن :  33577123

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی


آموزش طراحی

آموزش طراحی (46)

آموزش طراحی

اشتباهاتی در ایجاد یک رزومه طرح گرافیکی



 

اشتباهاتی در ایجاد یک رزومه طرح گرافیکی

هر شخصی وقتی دنبال کار می گردد باید مراقب باشد رزومه طرح گرافیکی کامل و بی عیبی داشته باشد. در اینصورت شانس پیدا کردن شغل مورد علاقه اش بیشتر می شود. در یک رزومه، شخص می تواند مهارت ها، توانایی ها و صلاحیت هایش را ذکر کند. مثل این است که خودتان را در میان کلمات و کارهای بصری در یک ورقه کاغذ بگذارید. البته، هدف شما این است که کارفرمای مورد نظر را تحت تأثیر قرار دهید تا شغل را بدست آورید. بنابراین، باید مطمئن شوید که رزومه طرح گرافیکی شما در سطل زباله یا بازیافت انداخته نخواهد شد.

می توانید با اجتناب از اشتباهاتی که بعضی ها در رزومه طرح گرافیکی مرتکب می شوند مانع این امر شوید. اگر این کار را بکنید، شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل دلخواهتان دارید. فقط بخاطر یک اشتباه فرصت را از دست ندهید. گذشته از بهترین روش هایی که باید بخاطر داشته باشید، اشتباهاتی نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند. بنابراین، در اینجا کارهایی ذکر شده که باید مراقب باشید در روزمه طرحگرافیکی تان انجام ندهید.


1. استفاده از طرح های پر زرق و برق
 


یکی از اشتباهاتی که بیشتر طراحان گرافیک مرتکب می شوند درست کردن رزومه های بسیار پر زرق و برق است. این کار را برای نشان دادن مهارت های خوب طراحی شان انجام می دهند. اما این کار را نباید انجام داد. در عوض، باید مهارت ها بطور کامل در متن رزومه نوشته شود. خوب است که رزومه تان را به روشی خلاقانه طوری طراحی کنید که توجه را از محتویات متن منحرف نکند و جزئیات ضروری از قلم نیفتد. بعضی طراحان زیرکانه از طرح بعنوان وسیله ای برای نشان دادن محتویات استفاده می کنند. در اصل بستگی به این دارد که چطور این کار را انجام دهید.

2. استفاده از فونت های فانتزی ( fancy)

 


 
محتویات یک رزومه طرح گرافیکی باید خوانا باشد. بنابراین، مراقب باشید از فونت های واضح استفاده کنید. از بکار بردن فونت های فانتزی اجتناب کنید زیرا غالباً خوانا نیستند. خواندن رزومه تان را برای کارفرما سخت نکنید زیرا اصلاً آن را نمی خواند. همچنین، گذشته از اننتخاب فونت مناسب، از اندازه فونتی استفاده کنید که خیلی ریز نباشد. همچنین از رنگ های مناسب استفاده کنید.

3. استفاده از رنگ های غلیظ

 


 
بعضی طراحان ممکن است در طراحی رزومه شان اغراق کنند و از رنگ های غلیظ استفاده کنند. از رنگ های خیلی زننده استفاده نکنید زیرا بجای این که کارفرما مجذوب خواندن آن شود، ممکن است آن را دور بیندازد و احتمال دارد رزومه شما آزاردهنده بنظرش برسد زیرا خیلی غلیظ است. از رنگ هایی استفاده کنید که چشم را اذیت نکند. در اینصورت خواندن آن برای کارفرما سخت نیست و همچنین ممکن است رزومه خوش طرح شما را حتی اگر رنگ های زیادی در آن به کار نرفته باشد تحسین کنند.

4. استفاده از تصاویر زیاد


 
استفاده از رنگ های غلیظ که قبلاً کاملاً ممنوع شد. از بکار بردن تعداد زیادی تصویر در رزومه تان اجتناب کنید زیرا پرداختن به محتویات را برای خواننده سخت می کند. در بعضی رزومه های طرح گرافیکی از تصاویر استفاده می شود تا به کارفرما چیزهای مهمی درباره طراح گفته شود. این خیلی خوب است. در اصل به این بستگی دارد که چطور این کار را انجام دهید. اگر از تصاویر فقط برای آراستن رزومه تان استفاده کنید، خوب نیست. فقط یک اشتباه است.

5. کوتاهی در بیان مهارت ها
 


وقتی شخصی مشغول طراحی رزومه است، ممکن است از بیان مؤثر قسمت های مهم تر رزومه که شامل مهارت ها وتوانایی هاست چشم پوشی کند. این موارد باید به دقت ارائه شود زیرا این همان چیزی است که کارفرما به دنبال آن است. مطمئن شوید که می توانید مهارت های تان را به خوبی بیان کنید.

6. کوتاهی در ارائه فعالیت های کاری قبلی


 
شما باید تجارب کاری قبلی تان را در رزومه ذکر کنید. ذکر شغل به تنهایی کافی نیست، باید ذکر کنید چه فعالیت ها، موفقیت ها و وظایفی در شغل قبلی داشته اید. انجام این کار به کارفرمای شما می گوید که قابلیت انجام چه کاری را دارید.

7. املاء و گرامر غلط
 


بعضی طراحان گرافیک به گرامر و املاء توجهی نمی کنند. فکر می کنند که همه چیز فقط طراحی است. اما البته، اشتباه می کنید، محتویات متن خیلی مهم تر از هر چیز دیگری است. بنابراین مطمئن شوید که این موارد را بررسی کنید زیرا بعضی کارفرمایان نسبت به این موارد بسیار سختگیر هستند. آن ها فکر می کنند اگر نتوانید چنین کارهای ساده ای از قبیل گرامر و املاء را به درستی انجام دهید، چطور می توانید یک طراح خوب باشید.

8. ذکر علایق نامربوط به طراحی


 
در قسمت علایق، حتماً فقط موارد مرتبط با طراحی را ذکر کنید. در آن جا نباید بنویسید که به آشپزی و بسکتبال علاقه دارید. این هامهم نیست. کاری نکنید که وقتی رزومه شما را می خوانند به شما بخندند.

9. صفحه آرایی نامناسب
 


در یک رزومه صفحه آرایی بسیار مهم است زیرا می تواند تأثیر زیادی روی کسانی که رزومه را می خوانند داشته باشد. شما بعنوان یک طراح گرافیک باید بتوانید یک صفحه آرایی خلاق داشته باشید اما باید بتوانید آن را به روشی ماهرانه و مؤثر انجام دهید. صفحه آرایی چشمگیری درست کنید که بتواند چشم خواننده را مستقیماً متوجه قسمت های مهم رزومه کند.

10. تنبلی کردن در بررسی دوباره رزومه
 


پس از تمام کردن رزومه طرح گرافیکی تان، باید حتماً آن را دوباره چک کنید. وقتی می گوییم چک کردن، در اصل منظورمان بررسی کلیه جزئیات آن است. این رزومه حاوی طرح کلی و محتویات مربوط به شماست. ببنید آیا متن خوانا است و مطمئن شوید هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد. این خیلی مهم است زیرا اشتباهات کوچک ممکن است رزومه طرح گرافیکی شما را به سطل زباله بکشاند. بنابراین همیشه قبل از ایمیل کردن یا فرستادن رزومه به کارفرما آن را چک کنید.

حالا نوبت شماست

علاوه بر مطالب مذکور، باید مطمئن شوید رزومه تان حاوی اطلاعات صحیح است. صداقت شما در همه موارد بخصوص در رزومه تان اهمیت زیادی دارد. حالا که این چیزها را می دانید، هنگام آماده کردن رزومه طرحگرافیکی تان آن ها را به کار ببرید. شما چطور، آیا می توانید چیزی به این لیست اضافه کنید؟ اگر عقایدتان را با ماسهیم شوید ازشما ممنون می شویم.منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

نکاتی در رابطه با بهبود شغل برای طراحان گرافیک


نکاتی در رابطه با بهبود شغل برای طراحان گرافیک
 

نکاتی در رابطه با بهبود شغل برای طراحان گرافیک

"طراحی تنها آن چیزی نیست که خوب به نظر برسد و حس خوبی به ما بدهد. طراحی یعنی این که آن چیز چگونه کار می کند." (استیو جابز)

کار قراردادی و کوتاه مدت، نوعی از کار است که چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد. با این وجود، نمی توان کتمان کرد که بسیاری از کارهای رضایت بخش و پرسود، از همین طریق اداره می شوند. یکی از موضوعاتی که اکثر کارکنان قراردادی با آن مواجه می شوند، دیده نشدن و عدم ارتقاء است. به همین دلیل، اطلاع یافتن از روش های ارتقاء بسیار مهم می باشد. شاید برای یک نفر، تمرکز بر طراحی و ایجاد پکیج های برداری مهم باشد و برای فرد دیگر، برندسازی.
قطعاً این موضوعی نیست که فقط طراحان نگران آن باشند. بازاریابی در هر شغلی، برای کارآفرینی مهم است؛ به ویژه در آغاز کار. تفاوت در این است که وقتی به عنوان طراح با شرکتی قرارداد می بندید، ابتدا باید با تعداد کمی مشتری کار را آغاز نموده و سپس به پیش بروید. به همین دلیل مخاطبان شما باید در اولویت قرار گیرند، سایت اینترنتی شما باید همیشه به روز باشد و در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.
در این جا نکاتی را برای شما بیان می کنیم. این نکات به شما کمک می کنند تا متوجه شوید که برای ارتقاء شغلتان چه کاری باید انجام دهید:

1. از کارت ویزیت استفاده کنید.
 

در این کارت، آدرس و موضوعات مربوطه را مطرح می کنیم. بعضی از شما کارت ویزیت ندارید. این بسیار بد است. شما به کارت ویزیت و دیگر ملزومات نوشت افزاری نیاز دارید. اگر این ملزومات را تهیه کنید، به داشتن و استفاده از آن ها عادت خواهید کرد.
اول از همه باید گفت که کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات است. این کارت نحوه دسترسی به شما را در اختیار مشتریانتان قرار می دهد. ضمناً می توانید تعداد زیادی از این کارت را چاپ و توزیع کنید.
مطمئن شوید که کارت ویزیت شما حاوی تمام اطلاعات شما است. نام، آدرس ایمیل، شماره تماس و وب سایت. این ها جزئیات مورد نیاز هستند. دوماً مطمئن شوید که کارت شما مرتب و خواناست. کارت باید قابل قبول به نظر برسد. بیننده با دیدن آن باید متوجه شغل شما شده و گیج و سردرگم نشود. از چاپ متن های وارونه خودداری کنید؛ زیرا بسیاری از مردم از خواندن آن خسته می شوند. ولی شما یک طراح هستید؛ می دانید چطور یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید. و اگر نمی دانید، می توانید از طرح های الهام بخشی که در اینترنت هست استفاده کنید. حال نوبت این است که تعداد زیادی از این کارت را چاپ کنید و به هر مشتری چند عدد بدهید؛ شاید آن ها بخواهند کارت ها را به همکاران خود بدهند. کارت ویزیت ها را همیشه همراه خود داشته باشید.

2. یک لوگوی مناسب برای خود طراحی کنید.
 

در واقع برای خود برندسازی کنید. لوگویی طراحی کنید که منحصربفرد و برجسته باشد. اگر فقط به فکر زیبایی لوگو باشید، شکست خواهید خورد. این یک واقعیت ساده است. مردم مایل نیستند طراحی را به کار بگیرند که لوگوی زشت و غیرقابل قبولی دارد. درست است؟ مطمئن شوید که یک لوگوی پیچیده، مناسب و گران قیکت برای خود طراحی می کنید.
این یعنی شما نباید فقط به لوگو و اندکی چیزهای دیگر تکیه کنید. محدوده ها را بشکنید. کار طراحی را بر روی لوازم نوشتاری انجام دهید. نمونه هایی از کارهای خودتان را بر روی سایتتان به نمایش بگذارید. در حین طراحی شمای رنگی دقت زیادی داشته باشید. سعی کنید در تمام ابزار تبلیغاتی خود هماهنگی رنگی ایجاد کنید تا همه چیز منسجم و یک دست باشد.

3. حضور آنلاین داشته باشید.
 

زمانی که برند خود را طراحی کردید، به هیچ وجه آن را تغییر ندهید؛ زیرا مردم از این به بعد شما را با این لوگو خواهند شناخت. در واقع این لوگو، نشان و هویت شماست.
ابتدا شروع به ایجاد یک پروفایل اجتماعی کنید (فیس بوک، توییتر، گوگل و...). از این ها به نفع خود استفاده کنید. فعال باشید. هر روز پست اضافه کنید و محتویات مناسبی بگذارید.
دائماً پروفایل را آپدیت کنید. این صفحه توسط افراد زیادی مشاهده می شود. هر چه پست های بیشتری بگذارید، مردم بیشتری این پست ها را مشاهده نموده و با شما تماس می گیرند. سعی کنید فقط مطالب مناسب و جالب بگذارید. از لینک ها نیز می توانید در پروفایل خود استفاده کنید.

4. یک کلکسیون آنلاین از آثار خود ایجاد کنید.
 

داشتن وبسایت شخصی بسیار خوب است و کمک زیادی به شما می کند. اول از همه، این وبسایت، مکانی برای نمایش آثار شماست. انجام این کار بسیار اساسی و لازم است. به علاوه، یک وبسایت جایی است که شما می توانید خود را معرفی کنید.
ولی، علاوه بر وبسایت شخصی، آثار خود را در جاهای دیگر وب نیز به نمایش بگذارید. بگذارید مردم بفهمند شما که هستید. سعی کنید تا جایی که ممکن است مردم را به خود جلب نمایید. از لینک هایی هم استفاده کنید.

5. تا جایی که می توانید با بقیه کار کنید.
 

طراحان دیگر نیز مانند شما به دنبال کار می گردند. آن ها هن نیاز دارند اسمشان برده شود و شناخته شوند. از طریق همکاری با این افراد، هردوی شما شناخته خواهید شد. بالاخره هرکدام از شما طرفداران خاص خود را دارید.
جدا از این که با این گونه همکاری ها دوستان زیادی خواهید یافت، هر چه بیشتر با هم همکاری کنید، می توانید با مردم بیشتری در تماس باشید و آن ها را به سمت خود جلب کنید. با برقراری ارتباط با مردم، شعل ها و پروژه های بیشتری به دست خواهید آورد.  

این لیستی بود از نکات و ترفندهای مفید جهت ارتقاء و بهبود شغل شما به عنوان یک طراح. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید روش های جدیدی در پیش بگیرید و شغل خود را توسعه دهید. منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

نکته هایی برای تقویت خلاقیت در طراحی گرافیک!

نکته هایی برای تقویت خلاقیت در طراحی گرافیک!


خلاقیت آن چیزی که همه طراحان گرافیک بدنبال آن هستند! آن چه که بیش از پارامترهای دیگر تمایز ایجاد می کند و کار یکی را نسبت به دیگری بهتر می نماید. خلاقیت نیز مانند بسیاری از مباحث دیگر آموختنی است کافی است شیوه های ایجاد آن را بدانید تمرین کنید و بکار گیرید. خواهید دید که پس از مطالعه  این مجموعه مقاله دید بهتری نسبت به جهان اطراف خواهید یافت و طراحی خلاقانه مطابق با سلایق مشتری برایتان ساده تر می گردد

 


● آمادگی برای پذیرش ایده های نو   «اگر وقت زیادی برای گرم کردن خود صرف کنید،به مسابقه نخواهید رسید اگر هم اصلا” بدن خود را گرم نکنید، به مسابقه می رسید اما نمی توانید آن را به پایان برسانید».Grant Heidrich دونده در یک پروژه {کارگرافیکی } باید پیام کار کاملا” تعریف شده باشد و اهداف آن نیز کاملا” متمرکز و مشخص باشد. در این صورت است که پروژه ای که بر اساس چنین پیام و اهدافی انجام می گیرد،کاری موفق و نو آورانه خواهد بود.اگر پیش از شروع طراحی وقت کافی برای تجربه و تحلیل مسائل،پرسش و پاسخ ،شفاف سازی پیام مورد انتقال و اهداف پروژه و تحقیق و بررسی صرف کنید،ایده های نو خود به خود در ذهن شما جاری خواهد شد.اما هنگامی که از همان ابتدا شروع به طرح ریزی و انتخاب سبک کار نمایید، مسیر ایده های نوآورانه مسدود خواهد شد.

خلاقیت فرآیند بسیار پیچیده ایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست شما در خلق اثری خلاقانه تاثیر می گذارند. به عنوان مثال دغدغه ها و سیاستهای درون سازمانی سفارش دهنده پروژه ممکن است بر تصمیم گیریهای تاثیر گذارد و یا او را تحت فشار قرار دهد،همچنین تربیت دست اندرکاران چاپ ممکن است تحت تاثیر جلوه های تکنولوژی روز قرارگیرند. بنابراین مدیریت صحیح در فرایند خلاقیت یعنی تحت کنترل در آوردن این گونه تاثیرات و اطمینان حاصل کردن از آگاهی همه افراد دخیل در پروژه به اهداف پروژه، از ابتدا تا انتهای کار. این امر می تواند فرسایش درروند شکوفایی خلاقیت را کاهش دهد.
● دریافت صحیح پیام « ذهن خالی همیشه برای پذیرش و یادگیری چیزهای جدید آماده است.در ذهن افراد تازه کار فضای خالی زیادی وجود دارد اما این فضای خالی در ذهن متخصصان بسیار کم است»نقل ازShunyyu Swrnki «در خلق یک اثر سخت ترین بخش کار،شروع کردن آن است خلق کردن یک برگ علف به همان اندازه سخت است که خلق کردن یک درخت بلوط» نقل از جیمز راسل لورل
● فکر کردن را با ذهنی باز آغاز کنید برای یک طرح ]گرافیست [ ،نویسنده،هنرمند و یا فیلسوف هیچ چیز وحشتناکتر از یک صفحه سفید کاغذ نیست. زیر این وظیفه آنهاست که این صفحه خالی را پرکنند. به علاوه،موضوع فقط پر کردن صفحه نیست بلکه باید آن را با اطلاعات و مطالبی که معنی دار، تاثیر گذار و خلاقانه باشد،پر کنند.انجام این کار شاید کمی سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست.درست در لحظه ای که خط،تصویر و یا کلمه ای بر روی این صفحه سفید قرار می گیرد، فرایند خلاقیت آغاز می گردد. مثلا” هنگامی که تصویری بر روی صفحه کاغذ بکشید مثل تصویر یک کلاه ذهن شما با تاثیر گرفتن از آن تصویر شروع به فعالیت در جهت آن خواهد کرد.

سپس اگر عامل دیگری به این صفحه اضافه کنید ( مثل کلمه time ) خواهید دید که ذهن شما با ادغام کردن این دو عامل فعالیت خود را ادامه خواهد داد. اگر فقط برای مدت کوتاهی به این دو عامل که بر روی صفحه قرار داده اید ،خیره شوید، ایده های جدید،تصاویر و پیام های بیشتری در ذهن شما شکل می گیرد. کلیدخلق یک ایده که کاملا” مناسب و کاملا” مرتبط با موضوع باشداین است که از صفر شروع کنید یعنی با ذهن کاملا” باز که هیچ گرفتاری قبلی در آن وجود نداشته باشد فکر کنید،درست است که در این صورت ایده های بسیار گوناگونی در ذهن شما شکل خواهد گرفت اما نگران نباشید زیرا در هنگام کار محدودیت توانایی های شما،بایدها و نبایدها و پارامترهای دیگری که در نظر دارید،انتخاب های شما را محدود خواهد کرد همین مساله درباره مشتری ها Clients و مخاطبان Audiencer شما هم صدق می کند.

به این معنی که اگر آنها هم با ذهن باز ،با نظرات و کار شما برخورد کنند،موفقیت کار ، تنها به نوآوری های شما بستگی پیدا خواهد کرد. به این دلیل هم هست که باید دغدغه های مشتری و نیاز مخاطبان خود را درک کنید. توجه شما به این نیازها و دغدغه ها موجب کاهش مخالفت های اولیه از طرف آنها خواهد شد و با ذهن بازتر و آرامش بیشتری به ایده های شما توجه خواهند کرد.

بنابراین ذهن مخاطب و مشتری شما نیز مانند همان صفحه سفیدی خواهد شد که می توانید خلاقیت خود را بر روی آن نشان دهید. ولی از طرف دیگر، بی تفاوتی و بی توجهی شما به مسائل و نیازهای مشتری، به معنی عدم علاقه شما به کار تلقی خواهد شد.حتی اگر برخی از این مسائل به کار شما مربوط نباشد هم باید به آنها توجه کنید.

اگر مشتری حس کند که شما به مسائل مورد توجه آنها اهمیت زیادی نمی دهید،آنها نیز امکان کار خلاقانه را از شما خواهند گرفت این وظیفه شما طراحان است که به باز شدن ذهن مشتری و مخاطب خود کمک کنید و امکان فکر کردن به چیزهایی که پیش از آن هرگز حتی تصورش را هم نمی کردند، برای آنها تصور فراهم نمایید.
 


 
خلاقیت در طراحی گرافیک
 
 
 
 
 
 

 
 

 

 

 

مینیمال پوستر
 


تابلو خلاقانه مک دونالد
 


بیلبورد خلاقانه مک دونالد


 
بیلبورد خلاقانه


 
منبع:afravi

[...]

ادامه مطلب 0

نکاتی برای طراحی کارت ویزیت هایی که توانایی ها و شخصیت شما را نشان دهند


نکاتی برای طراحی کارت ویزیت هایی که توانایی ها و شخصیت شما را نشان دهند


 

نکاتی برای طراحی کارت ویزیت هایی که توانایی ها و شخصیت شما را نشان دهند

کارت ویزیت های شما چقدر مطلوب هستند؟ اگر جواب شما "خیلی" است، بسیار خوب اما به یاد داشته باشید که یک کارت ویزیت خسته کننده می توانید از پیشرفت کاریتان جلوگیری کند، پس بهتر است برای این کار به یک طراح حرفه ای مراجعه کنید.

به طور کلی کارت ویزیت شما باید به خوبی با بیننده ارتباط برقرار کرده همانطور که شما این کار را می کنید و چیزی را درباره شما بیان کرده و ارائه دهد. همچنین باید باعث شود که مخاطب شما، شما را به خاطر سپرده و از توانایی های شما اطلاع پیدا کند. با در نظر داشتن این مورد، در اینجا چند نکته برای طراحی کارت ویزیت به طور عملی و زیبایی آن برای شما ارائه شده است.
به کار گرفتن یک نام تجاری شخصی
کارت ویزیت شما یکی از مهمترین ابزار های بازاریابی شخصی شما است. تکنیک های یکسانی که شما برای بازاریابی مشتری های برند خودتان استفاده می کنید - ممکن است بخواهید که لوگو و یا شعاری داشته باشید تا برند شما را متمایز کند. این مشخصه ها باید در تمام اسناد کاری شما به کار رود، از رزومه شما تا سربرگ، با این کار وحدت کار شما نمایش داده می شود.

راهی را پیدا کنید تا نشان دهنده کارهایی که شما انجام می دهید باشد
یک کارت ویزیت مسلماً یک کادر خیلی کوچک است، اما این اندازه کوچک نباید مانع نشان دادن کار هایی که شما انجام می دهید باشد. به عنوان مثال اگر شما در کارهای مربوط به وب سایت ها هستید، باید نحوه کاری شما بخشی از عناصر طراحی آن باشد. اگر در مجله های جهانی کار می کنید، ساده ترین راه را برای نشان دادن تخصصتان پیدا کنید.

از کاغذی با اندازه ها و بافت مناسب استفاده کنید
گزینه های مختلفی در رابطه با کاغذها، روکش و نحوه چاپ وجود دارد. یک لمینت ابریشمی می توانید احساس یک کارت لوکس را انتقال دهد، در حالی که فویل جزئیات خاص قابل توجهی را ایجاد می کند. مواردی را که در دسترس است را جستجو کرده و اینکه کدام یک می تواند بهتر برای شما کار کند.

از خارج شدن از محدوده اندازه کارت های استاندارد نترسید
چه کسی گفته که شما تنها باید از اندازه های استاندارد کارت ویزیت های استفاده کنید؟ همچنین چرا کارت شما حتماً باید چهارضلعی باشد؟ یا از کاغذ ساخته شده باشد؟ یا تخت باشد؟ در رابطه با استفاده از رنگ های خارج از محدوده کارت ویزیت ها تردید نکنید زیرا با این کار آن را بیشتر در خاطر های به یاد ماندنی می کنید - استفاده از تزئینات درست کار شما را برجسته تر خواهد کرد. اما می توان گفت که داشتن اندازه های استاندارد یک حسن حسوب می شود - به عنوان یک کارت ویزیت بیشتر قابل تشخیص بوده و جعبه ها و نگه دارندگان کارت ویزیت بهتر هماهنگ می شود. سعی کنید که در بین کاربردی بودن و غیر معمول بودن کارت تان تعادل ایجاد کنید.

قرار دادن اطلاعات تان در کارت ویزیت
البته زمانی که مشغول ایجاد یک طرح زیبا برای کارتتان هستید، اطلاعات شخصی مهمتان را فراموش نکنید. به اضافه اسمتان، شماره تلفن، آدرس ایمیل، همچنین آدرس اینترنتی، آدرس رسانه های عمومی و هر توانایی خاص یا مدرکی را که دارا هستید.

به دنبال الهام گرفتن باشید
در اینجا مقدار زیادی را کار ویریت های زیبا را می بینید. خالق باشید و لذت ببرید!

کارت ویزیت حرفه ای شما باید چه شکلی باشد؟ آیا تا به حال کاری داشته اید که طراحی کارت آن بر پایه آن کار انجام شده باشد؟

نمونه هایی عالی از کارت ویزیت هایی با طراحی های خیلی خوب

طراحی کارت ویزیت نشانه ویرایش تلویزیون
 




طراحی کارت ویزیت های Brands for the People
 




طراحی کارت ویزیت های آژانس هواپیمایی
 




طراحی کارت ویزیت طراح داخلی
 


طراحی کارت ویزیت DJ رادیو

 


 


طراحی کارت ویزیت Quick Response
 
 


طراحی کارت ویزیت های Azenby


 


طراحی کارت ویزیت های ساده Card Design Mom
 




طراحی کارت ویزیت Ditch


 


طراحی کارت ویزیت های با روکش کارت آینه ای
 




طراحی کارت ویزیت iPhone


 


طراحی کارت ویزیت چوبی چینی
 



طراحی کارت ویزیت های عکاس شخصی
 


طراحی کارت ویزیت های ملایم
 


طراحی کارت ویزیت Tiko Trip
 


طراحی کارت ویزیت های 0/2
 


طراحی کارت ویزیت پاکتی زیبا
 


طراحی کارت ویزیت لوازم خانگی
 


طراحی کارت ویزیت Exit
 


طراحی کارت ویزیت Pilates
 


طراحی کارت ویزیت سیاه و سفید
 


طراحی کارت ویزیت Tattoo Letterpress
 


طراحی کارت ویزیت الهام گرفته از WWII
 


طراحی کارت ویزیت قرمز روشن Letterpress
 


طراحی کارت ویزیت برگ شبدر
 


طراحی کارت ویزیت شش ضلعی
 


طراحی کارت ویزیت برش داده شده با لیزر
 


Hoey Designطراحی کارت ویزیت
 


Garage Junkies Depot طراحی کارت ویزیت
 


طراحی کارت ویزیت با روکش آینه ای
 


طراحی کارت ویزیت طراح گرافیک
 


طراحی کارت ویزیت Ultimate
 


Debadge Designطراحی کارت ویزیت
 


Letterpressطراحی کارت ویزیت نارنجی روشن
 


طراحی کارت ویزیت ساده Sleek
 

منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

طراحی کارت ویزیت: مواردی برای یادگیری نکات جدید - بخش اول


طراحی کارت ویزیت: مواردی برای یادگیری نکات جدید - بخش اول

 



این موقعیت را تصور کنید که از یک جلسه مهم با تعدادی از کمپانی های بزرگ عکس بیرون آمده اید.
آنها از ایده هایی که شما روی میز قرار داده اید خوششان استقبال کرده اند و شما در فکر ارتقای کار خود هستید. در این شرایط چه می کنید؟ تلفن همراه خود را برداشته و اطلاعات تماس آنها را وارد گوشی خود می کنید؟ یا از آنها می خواهد اطلاعات تماس شما را در گوشی هایشان ذخیره کنند؟

نه. شما یک تبادل اطلاعات مدرن و سریع انجام می دهید... کارت ویزیت حرفه ای که طراحی کرده اید.

کارت ویزیت ها بازتابی از اینکه شما که هستید می باشد. نه تنها می توانید معرفی اولیه عالی از خود داشته باشید، بلکه یک کارت ویزیت منحصر به فرد می تواند به بسته شدن معامله کمک کند و نیز با دیدن آن همیشه شما را به یاد بیاورند.

دربخش اول 25 ایده ها و توصیه های کاربردی برای طراحی کارت ویزیت های منحصر به فرد را به اشتراک گذاشته ایم. لازم نیست کارت ویزیت شما استاندارها را رعایت کند، فقط کافی است شما آن را به بهترین شکل طراحی کنید.

 



1. تمیز و حرفه ای
 
طراحی این کارت بسیار ساده است. توجه به جزییات می تواند شما را مجزا کند. رویه کارت ساده و پشت آن تمیز و حرفه ای که لوگوی کمپانی افکت زیبایی به آن بخشیده است و سبب شده تم دارای تکسچر آن زیباتر جلوه کند.

2. شفافیت با وضوح رنگ

 


 
کاغذهای شفاف که با رنگ های مختلف جفت و جور شده اند وقتی کنار هم قرار داده می شوند افکت همپوشانی جالبی ایجاد می کنند.


3. به دنبال خلاف عرف و قراردادها باشید

 


 
این یک نمونه عالی از استفاده از ابزارهای غیر مرسوم برای ایجاد یک عنصر بصری خلاقانه است. از آنجا که شما نمی توانید هر یک از حلقه های ردگذاری شده توسط لیوان شربت را کپی کنید، هر کارت دارای شخصیت خاص خود است.

 
4. اشکال زیبا

 


 
یک تغییر ساده در شکل می تواند کارت شما را از هزاران کارت دیگر که در آنها ار فرمت های معمول استفاده شده مجزا کند. دایره یک شکل ساده و زیبا است که می تواند نقطه شروع خوبی برای یک کارت ویزیت باشد.

5. منحنی های ظریف

 


 
اگر فرمت مستطیل افقی را برای کارت ویزیت خود دوست دارید، می توانید لبه های سفارشی به کارت اضافه کنید تا برجسته تر و شکل تر شود. شکل کارت همچنان ساده است اما با انحنا دادن به حاشیه ها حس خوبی در آن ایجاد می کنید.

6. مجلل

 


 
افزودن المنت های اضافی مثل جلد یا قاب کارت شما را تشریفاتی تر و مجلل تر می کند. فرایند خارج کردن کارت از قاب یا پاکت خاطره باز کردن هدیه را تداعی می کند که باعث هیجان انگیزتر شدن این ایده می شود.

7. یک دستکاری شخصی

 


 
استفاده از استامپ برای چاپ لوگو روی کارت ویزیت شخصی تر است، چون شما شخصا برای چاپ هر یک از آن کارت ها وقت می گذارید که این نشان می دهد شما برای کمپانی یا کسب و کارتان سرمایه گذاری خاصی کرده اید.

8. مفرح و غیررسمی

 



 
کارت ویزیت لزوما نباید فلت و ساکن باشد. این کارت های بیرون پرنده نشان می دهد چگونه می توان خلاقانه عمل کرد. این کارت ها در مقایسه با کارت ویزیت های معمولی مثل تنفس هوای تازه هستند.

9. عمق بخشیدن با سمبل ها یا نشانه ها

 


 
اگر استفاده از رنگ های براق و روشن در سبک کاری شما نیست، قرار دادن علائم یا لوگوها در کارت می تواند به آن عمق بیشتر ببخشد. سعی کنید از علائمی استفاده کنید که مرتبط با حیطه کاری تان باشد.

10. رنگ های با کنتراست

 


 
یک روش خوب برای اینکه یک کارت در عین سادگی جذاب و زیبا به نظر برسد ایجاد کنتراست بین رنگ ها است. کنتراست بین رنگ سبز روشن و کاغذ بازیافت شده طبیعی که در ساخت کارت استفاده شده است باعث شده این کارت جالب و زیبا به نظر برسد.

11. ترفند شفافیت

 


 
یک مورد دیگر از کاربرد شفافیت، اما این بار از قسمت های سفید یا نانوشته در جوهر استفاده شده تا بتوان آن را دید. می توان از داخل متن و لوگو آن طرف را دید، بنابراین اگر کارت را روی یک سطح رنگی بگذارید رنگ پس زمینه از بین متن و لوگو دیده می شود.

12. بگویید که هستید

 


 
استفاده از آیتم های مرتبط با حرفه و شغلتان در کارت ویزیت نمای بصری فوق العاده ای دارد. برای مثال، در اینجا یک کمپانی فیلم سازی از یک کلاکت به عنوان کارت ویزیت استفاده کرده است. یک گرافیک ساده  که فورا به بیننده می گوید آنها که هستند و چه کاری انجام می دهند.

13. جهت را تغییر دهید
 


تغییر دادن جهت کارت از افقی به عمودی باعث می شود کارت شما برجسته تر به نظر برسد، همچنین اضافه کردن پترن یا الگو در حاشیه های کارت  می تواند یک کارت ساده را به کارت پیچیده و حرفه ای تبدیل کند.

14. ساده و در عین حال تاثیرگذار


 
این کارت واقعا ساده است، اما به معنای و اقعی تاثیرگار است. با استفاده از یک برش قالب یک گرافیکبسیار ساده را واقعا جذاب کرده اند. متن برجسته کنتراست فوق العاده ای با سوراخ های پانچ شده روی کارت دارد.

15. کار با مواد


 
با استفاده از متریال های مختلف در طراحی کارت ویزیت غیر متعارف و غیر معمول باشید. در طراحی این کارت از چوب استفاده شده است، که این کار باعث شده نمای طبیعی و زمینی به آن بخشیده شود، همچنین حس متفاوتی در دستان شما خواهد داشت.

16. با متن بازی کنید


 
تایپوگرافی را می توان هم برای اطلاعات و هم برای تزیین بعضی از قسمت های طرح به کار برد. در این کارت ویزیت، گرافیک های مختلفی استفاده شده اما متن و فونت نقش اصلی را بازی می کند.

17. بافت تایپوگرافیکی
 


در این کارت ویزیت تایپوگرافی به کاررفته است، اما بافت یا تکسچر آشنایی و انس بیشتری نسبت به متن در ذهن بیننده دارد.

18. اضافه کردن آیتم های گرافیکی


 
المان های گرافیکی قابل تعویض و تغییر مرتبط با کسب و کار شما می تواند راه جالبی برای افزودن تغییر و تحول به کارت های شما است. به این ترتیب نه تنها کارت های منحصر به فردی خواهید داشت بلکه از آنجا که تصاویر مختلف روی آن ها به کار رفته است جذاب و جالب خواهند بود.

19. برش بلیط
 


چیزی که در اینجا برش بلطی نام گذاری شده است، یک مستطیل ساده با تعدادی بریدگی  است که جذابیت بیشتری به نمای کارت بخشیده است.

20. اشکال منحصر به فرد


 
این کارت کاملا ایده کارت مستطیلی با حاشیه های صاف را نقض کرده است. اشکال منحصر به فرد را می توان جایگزین مربع و مستطیل های ساده کرد که این به شما اجازه می دهد یک کارت ویزیت سفارشی داشته باشید.

21. توجه به جزییات

 


 
در این کارت نیز از استامپ استفاده شده است، اما این بار گوشه های گرد لوگو در خود کارت نیز به چشم می خورد. توجه به جزییات نمای این کارت را حرفه ای تر کرده است.

22. حس دادن به کارت با تکسچر


 
این کارت ها به صورت دستی پرس شده اند تا بافت چوب درخت را به پس زمینه بدهند. وقتی کارت را در دست می گیرید ناهموار بودن آن احساس خوبی به شما می دهد.

23. مرتبط بودن
 


مرتبط بودن یک کارت ویزیت به چیزی که مشابه آن است یک راه جالب برای برجسته و به یادماندنی تر کردن کارت است.

24. متفاوت بودن با لوزی
 


اگر شکل مربع را دوست دارید اما می خواهید کارتتان کمی جذاب تر باشد، کمی آن را بچرخانید. چاپ روی کارت های لوزی به سادگی چاپ استاندارد است، فقط به اندازه کافی برای برجسته و منحصر به فرد بودن متفاوت است.منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

10نکته برای طراحان گرافیک مبتدی




 

10نکته برای طراحان گرافیک مبتدی

طراحی گرافیک یکی از مشاغلی است که هیجان نگیز و جذاب و در عین حال پر چالش است. بعضی ها می توانند از مهارت ها و استعداد خود کسب درآمد کنند. این همچنین یک راه خوب برای بیان و ابراز ایده های و خلاقیت فرد است. طراحان گرافیک بسیار زیادی در سراسر دنیا هستند. شما تعدادی از انها را که در اطراف شما زندگی می کنند را می ششناسید اما جدا از پروژه ههای محلی که روی آنها کار می کنند، می توانند به صورت آزاد در مشاغل دیگر نیز فعالیت داشته و کسب درآمد کنند. گستردگی دنیای طراحی بسیاری از مردم را تشویق کرده تا به طراحی گرافیک روی آورند.
اگر شما هم به تازگی وارد این عرصه شده اید این مقاله می تواند به شما کمک کند. از آنجا که شما یک گرافیست تازه کار هستید، نکات بسیاری وجود دارد که باید آنها را بدانید. ما در اینجا لیستی از آنچه شما باید برای دست یابی به موفقیت در این زمینه انجام دهید را گرداوری کرده ایم. فقط به یاد داشته باشید که طراحان بسیاری هستند که بهتر و حرفه ای تر از شمایند و شما باید حتی بهتر از آنها شوید بنابراین می توانید پروژه های و قراردادهای زیادی بگیرید. شما می توانید مهارت های طراحی خود را از طرق مختلف افزایش دهید. اگر قبلا در یکی از زمینه خاص طراحی موفق بوده اید، حالا می توانید آن مهارت را ارتقا دهید، همچنین می توانید شروع به یادگیری مطالب جدیدتر کنید. ممکن است این کار ساده به نظر نرسد اما با نگرش صحیح و فداکاری مطمئنا به هدف خود دست پیدا خواهید کرد.


1. مهارت های طراحی گرافیکی خود را ارتقا دهید
 



وقتی وارد یک رشته جدید می شوید، نیاز دارید تا بیشتر مهارت ها و توانایی های خود را ارتقا دهید تا بتوانید در آن زمینه به موفقیت برسید. فقط به خاطر داشته باشید که طراحان بسیار زیادی هستند که بهتر شما هستند و شما مجبوریدحتی بهتر از آنها باشید بنابراین می توانید پروژه های و قراردادهای زیادی بگیرید. شما می توانید مهارت های طراحی خود را از طرق مختلف افزایش دهید. اگر قبلا در یکی از زمینه خاص طراحی موفق بوده اید، حالا می توانید آن مهارت را ارتقا دهید، همچنین می توانید شروع به یادگیری مطالب جدیدتر کنید.


2. برای طراحی وقت بگذارید
 



از آنجا که شما شغل مورد نظر خود را قبلا انتخاب کرده اید، بنابراین باید برای آن زمان بگذارید. برای خلق طرح های خود وقت مناسب اختصاص دهید. به این ترتیب، به سرعت و به میزان قابل توهی پیشرفت خواهید کرد و خواهید توانست مهارت های طراحی خود را ارتقا دهید. حتی اگر هیچ پروژه ای در دست انجام ندارید، سعی کنید زمانی از وقت خود را برای طراحی صرف کنید، بنابراین می توانید تکنیک ها و سبک های مختلف را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که تمرین باعث کامل شدن شما می شود.


3. با کمک انتقادات سازنده پیشرفت کنید
 



قسمتی از پیشرفت ما به سبب پذیرش انتقادات سازنده و مثبت است. پس از انجام یک طراحی، به دوستان و همکاران خود اجازه دهید طرح را بررسی کنند، بنابراین آنها می توانند بازخودرهای خود را بسبت به کار شما اعلام کنند. مهم نیست آنها چه می گویند، اصلا خود را اذیت نکنید. فقط گوش کنید و با در نظر داشتن نظرات آنها ببینید چه کاری می توانید در جهت بهبود آن مسئله انجام دهید. در آخر از اینکه به حرف های آنها گوش داده اید از خودتان راضی خواهید بود. انتقادات را فقط از دید شخصی نگاه نکنید، چون این تنها ابزاری برای کمک به شما برای یک طراح بهتر شدن است.


4. ذهنی باز و آزاد داشته باشید
 



در کنار متعهد بودن در قبلا کار، داشتن ذهن باز و آزاد را هرگز از یاد نبرید. اگر این موضوع رعایت شود، برای طراح مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. این برای طراحان تازه کار بسیار کمک کننده است. هیچ کس نخواهد توانست بدون داشتن ذهنی باز و آزاد به موفقیت دست پیدا کند. ذهن باز باعث کسب دانش و اطلاعات بیشتر و نیز همگام بودن با گرایشات و نیازهای روز می شود. این کار به شما کمک می کند گنجایش جذب ایده های گوناگون را داشته باشید و هر یک را در جهت مثبت مورد استفاده قرار دهید.


5. ابزارهای طراحی که از آنها استفاده می کنید را بشناسید
 


طراحان از ابزارهای مختلفی برای کار استفاده می کنند. بدون آنها، دست یابی به نتیجه مطلوب امکان پذیر نخواهد بود. این ابزارها در زمان کار شریک و همراه طراح هستند. این ابزارها عبارتند از فتوشاپ، ایلوستریتور و ... . یک فرد گزینه های گوناگونی برای اینکه انتخاب کند از چه ابزاری استفاده کند دارد. همچنین داشتن اطلاعات کافی در مورد رنگ ها، تایپوگرافی و سایر اجزای طراحی به منظور دست یابی به نتیجه مطلوب نیز لازمه کار هر طراح است.


6. پرسیدن سوال
 



وقتی شما سوال می پرسید، چیزهای جدید یاد می گیرید. اگر چیزی را نیم دانید، از سوال کردن خجالت زده نشوید، اگر اینگونه باشد شما به جواب و راه حل های یک مسئله دست پیدا نخواهید کرد. شما می توانید به فروم ها یا انجمن های آنلاین، جایی که افراد سوال های خود را می پرسند و از طریق طراحان دیگر به جواب می رسند شرکت کنید، و یا می توانید به وسیله آموزش ها و نکاتی مختلفی که در اینترنت وجود دارد تحقیقات و بررسی های خود را انجام دهید.


7. برقراری ارتباط صحیح با مشتری را بیاموزید
 



همچنین لازم است که شما ارتباط با مشتری را به خوبی مدیریت و کنترل کنید. این یکی از کلیدهای موفقیت در شغل طراحی گرافیکی است. مقاله های موجود در ارتباط با تجارب دیگر طراحان در مورد اینکه چگونه با مشتری ارتباط برقرار کرده اند و در طول مدت جلسه با مشتری چه کارهایی انجام داده اند و چگونه با مشتریان سخت گیر سر و کله زنده اند. یاد گرفتن این موارد کمک می کند برای یک طراح جهانی شدن آماده شوید.


8. مطالب جدید یاد بگیرید
 



یکی از راه های یک طراح خوب شدن دیدن آثار و کارهای دیگران است. پورتفولیوهای طراحی بی شمار و وبلاگ های متعددی هست که شما می توانید از آنها الهام بگیرید. سعی کنید ببینید طراحان چطور کار کرده اند و از چه تکنیک هایی استفاده کرده اند، اما منظور ما این نیست که آنها را کپی کنید. تفاوت زیادی بین الهام گرفتن و کپی کردن وجود دارد.


9. از کارهای دیگران الهام بگیرید
 



هر جایی در این دنیا منحصر به فرد است. مناطق شهری و روستایی که شما در ان زندگی می کنید اثرات مختلفی روی شما می گذارند. چه بسا مکان هایی که شما قبلا از تلویزیون و یا مجلات می دیدید. این منظر احساسات شگفت انگیزی در شما ایجاد می کند که شما را قادر می سازد قدم در جایی بگذارید که رویای دیدن آن را داشته اید.


10. طراحی یک شبکه
 



شما به تنهایی نمی توانید همه کارها را انجام دهید. ممکن است به کمک دوستان و یا دیگر طراحان نیاز داشته باشید. چه بسا افراد ناشناسی که می توانند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند، در صورتی که بتوانید یک شبکه تاثیرگذار از افراد را گردآوری کنید. برای انجام این کار می توانید از رسانه های محلی و استفاده از پورتفولیوی آنلاین که آن هم نیاز به آماده سازی دارد اقدام کنید.منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

نکاتی در رابطه با چگونگی طراحی یک جلد زیبا مجله

نکاتی در رابطه با چگونگی طراحی یک جلد زیبا مجله


 

نکات چگونگی طراحی زیبا جلد مجله

چگونه درباره یک مجله قضاوت می کنید؟ آیا در بین مجله ها می گردید و یکی را انتخاب می کنید؟ یا اینکه شما دارای یک دانش الهی هستید که شما را در انتخاب بهترین بهترین ها کمک می کند؟ خوب ممکن است که شما دارای این دانش الهی باشید اما متاسفانه افراد معمولی مانند من از روی جلد آن به کیفیت مجله پی برده و آن را انتخاب می کنیم. خوب بهتر است به نوشته های غیر استادانه من دقت کنید؛ این یک تمرین معمولی است و من می توانم به جرات بگویم که من در این زمینه مهارت دارم.این یک حقیقت است و شما بهتر است که آن را قبول کنید. بنابراین اگر دوست دارید که مجله شما مانند کیک داغ به سرعت به فروش برسد باید یک طراحی جذاب بر روی صفحه اصلی داشته باشید. حالا من از شما انتظار ندارم که عکس یک خانم با بیکینی را بر روی آن قرار دهید؛ این یک تکنیک قدیمی است که دیگر اثر نمی کند، شما باید قدرت طراحی فوق العاده داشته باشید تا توجه رهگذران را جلب کنید. خوب بگذارید تا برای شما توضیح دهم که چگونه باید این کار را انجام دهید:


 


جذب کردن چشم:
مجله شما به طوری بر روی باجه ها قرار می گیرد که احتمالاً 6 تا 8 فوت از خوانندگان فصله دارد و این به این معناست که شما به یک چیز متفاوت احتیاج دارید تا توجه مردم را از آن فاصله به مجله خود جلب کنید. باید یک تصویر مرکزی فوق العاده با استفاده از کنتراست بالا داشته باشید تا بینندگان به مجله شما خیره شوند. جلد مجله شما باید مانند یک صحنه نمایش زیبا باشد تا مردم بخواهند که هر زمانی که دوست داشتند به آن نگاه کنند.
 


داستان گفتن:
همه مجله ها داستانی برای گفتن دارند و به این معناست که جلد مجله شما باید داستانی داشته باشد تا آن را از دیگر مجله ها برتری دهد. مردم عاشق این ایده هستند که یک مجله باید داشته باشد و داستان اصلی آن تمام توجه ها را به خود جلب می کند. این برای مردم سرگرم کننده است، اما اگر داستان جلد اصلی شما کمبود خلاقیت داشت نباید من را مقصر بدانید.
 


از رنگ ها و فونت های خوب استفاده کنید:
یک اشتباه عمومی در طراحی جلد مجله این است که شما کار کلی را تنها کار با فتوشاپ در نظر می گیرید. در حالی که طراحی جلد مجله کاملاً متفاوت است. به رنگ ها و افکت هایی که از آن ها استفاده می کنید دقت کنید و ببینید که در زمان چاپ دقیقاً چطور می شوند. فونت هایی را که در زمان چاپ عالی می شوند را امتحان کنید و از افکت هایی مانند bevel, grow, inner, outer shadow برای ایجاد سایه روشن در متن استفاده کنید. به این فکر کنید که مجله شما در فاصله 8 فوتی قرار می گیرد و به این موضوع با دقت نگاه کنید. آیا فوق العاده به نظر می رسد؟ اگر جواب مثبت بود به پیش بروید و سبک خودتان را در تمام کارها حفظ کنید.
 


مثبت اندیش باشید:
اگر همه مجله ها در حال ارائه دادن یک چیز در حالت های مختلف به مصرف کنندگان هستند، شما یک چیز اضافه تر به آن ها ارائه کنید و آن ها را با مجله تان هیجان زده کنید. می تواند کوپن های تخفیف باشد یا مجله های الکترونیکی مجانی که موضوعات و نکات جذابی دارند و قطعاً مردم آن ها را از دست نخواهند داد. اگرچه مهمترین چیز در این میان چگونگی ارائه آن تنها در یک کادر کوچک برای یک مجله است. می توانید از یک فونت ریز با رنگ های درخشنده استفاده کنید یا هر روش دیگری که دوست دارید اما باید توجه داشته باشید که نباید تمرکز را از خود مجله خارج کنید.
 


برای آن ظاهری هیجان انگیز ایجاد کنید:
ممکن است که در یک ماه موضوع خاصی برای ارائه کردن و اضافه کردن تجربیات استفاده کنندگان نداشته باشید اما جلد مجله باید داستان متفاوتی برای گفتن داشته باشد.هیجان انگیز تری قسمت مجله را پیدا کنید و به آن حالتی برجسته بدهید و یک تصویر شگفت انگیز به آن اضافه کنید. اگر بتوانید چنین کاری را انجام بدهید تفاوت های زیادی در میزان فروش خواهید داشت.
 


خاص باشید:
به جای ایجاد جزئیات نامفهوم در مورد مجله بر روی جلد، می توانید به دنبال یک سری اطلاعات خاص باشید. به عنوان نمونه به جای استفاده از این عنوان - "تلفن هوشمند سال - یک گرد آوری" می توانید از عنوان - "باهوش باشید، بهترین تلفن هوشمند سال را داشته باشید-یک کلکسیون جامع".
 


مراحلی از انرژی را نشان دهید:
استفاده از سر فصل های معمولی به شما کمک نمی کند تا علاقه و تحسین مردم را برانگیزید. شما باید از سرفصل هایی استفاده کنید تا نشان دهد که در هر نسخه به طور خلاصه چه چیز هایی وجود دارند، این باید یک توصیف تصویری از تمام موضوعات نوشتاری باشد.

محصولات را مشخص کنید:
اگر مجله شما مربوط به تکنولوژی می باشد، باید از تصاویر جالبی که مربوط تکنولوژی هستند استفاده کنید نه از عکس یک دختر زیبا با بدنی ظریف. مجله های زیادی هستند که از این تکنیک استفاده می کنند اما باور کنید که اگر شما به دنبال باز کردن جایی در ذهن طرفدارانتان هستید، این روش اثر ندارد. باید به موضوع مجله توجه داشته باشید و با تصاویر زیبا و وابسته به موضوع مجله علاقه و توجه مردم را به خود جلب کنید.منبع:persiangfx

[...]

ادامه مطلب 0

معرفی پوستر ها و کارکرد آن ها (Poster presentation and their function)


 پوستر ها با اینکه حامل خلاصه ی پیامی هستند ولی همیشه مستقیم و واضح حرف نمی زنند. برعکس، بعضی از نقاشی ها یک دوره یا یک لحظه را تعریف می کنند.

 



صحبت راجع به عملکرد نقش یا تصویر است: هنری، تزئینی (دکوری)، آموزشی، آگاه کننده، علمی، عشقی ... این استفاده هاست که نقش اصلی تصویر را در جامعه شامل می شود. ما شاهد پیشرفت های تکنیکی انتشار تصاویر هستیم. تکثیری که هدفش دنیایی است که با زبان غیر قابل دسترسی است.
تصویر چیزی بیشتر از نشان دادن جهت یک حرف است، در واقع بیان گر یک فعل است، یک ایده و یک عمل. طراح پوستر کسی است که متن و تصویر را با هم رویارو می کند تا بروند و تماشاچی را هم با خودشان همراه کنند. خشم سلاح ها، هراس عشق ها، سودای قدرت، تمسخر زمان، همگی به طور غافلگیر کننده ای بیان می شوند. اثر گرافیکی دو مشخصه ی بارز دارد: امروزی بودن پیامی که ارایه می کند و بی زمان بودن و جهانی بودن آن چیزی که به یاد می آورد (مجسم می کند).
سختی دیگر کار طراح پوستر این است که برای خلق اثری مستقل که بیانگر ذهن ها و روح های مختلف و مکالمات و روابط درهم و مبهم باشد، باید به هنجارهای جامعه که همگی در حال تغییر هستند تسلط داشته باشد. پوستر چیزی مرده و جامد و منجمد نیست، بلکه این نتایج حرکت های اجتماعی و فرهنگی است که در آن جمع شده است .شبیه تشکیل یک کریستال .این گفتگویی که بین جزء و کل، شخص و جامعه، زمان حال و گذشته پیش آمده، حسی را توضیح می دهد که از قبل در تصویر وجود داشته و نقش باقیمانده ی فرهنگ، سیاست، تمایلات مذهبی و شگفتی های جامعه را به آن القا می کند.


پوستر چیزی است که به دلیل زود گذر بودنش و ماهیت سریال بودنش زود از مصرف می افتد. پیشرفت تکنولوژی باعث ساخته شدن کاغذهای بهتر و چاپ قابل توجه تری شده و همچنین کیفیت کارهای گرافیکی و تجسمی به خاطر دلایل اقتصادی به سمت ابتذال و عادی شدن کشیده شده است و این کشش به خاطر پیدا کردن زبانی که سریعاً در همه جای دنیا قابل تحلیل و شبیه سازی شدن باشد، اقتصادی و جهانی هم باشد، تشدید شده است. با این حال، هنوز پوستر ما را از حرکت هنجارهای جامعه آگاه می کند؛ از پیشرفت های تکنولوژی و فکری و از ایده هایی که مبنای اجتماع ما قرار گرفتند.
مرگ، زندگی، بیماری و خلاقیت هنری همگی در یک تصویر خلاصه شده اند که نتیجه ی موازنه ی ظریف و مو شکافانه ای بین ایده ی توضیح داده شده و دنیایی است که می خواهد نشانمان بدهد. پوستر جزیی از میراث جامعه است، چون در ساختن جامعه و نگاه جمعی مشارکت می کند. خواسته ی بر حق پوستر برای مطرح کردن خودش برمی گردد به فایده ی اجتماعی این ارایه کردن. پوستر شاهدی است بر زمان خودش و بر شرایطی که در آن خلق شده.

 


By Diego Zakaria 
Representative Grafysm center and video communications Échirolles (France)
[...]

ادامه مطلب 0

چند پالت رنگ شگفت انگیز برای طراحان



 

معرفی چند ابزار "پالت رنگ" شگفت انگیز برای طراحان

اگر در حال طراحی یک وب سایت، لوگو یا هر اثر دیگری هستید، مهم ترین قسمت این طرح، رنگ آن است. رنگ در چگونگی درک بیننده از طرح شما نقش عمده ای ایفا می کند. انتخاب یک طرح رنگ صحیح همیشه مهم است. ابزار آنلاین بسیاری وجود دارد که طراحان می توانند از پالت آن ها رنگ انتخاب کنند. بنابراین تعدادی از زیباترین ابزار را برای شما گردآوری کرده ام که به شما کمک خواهند کرد:
 
1. COLORATE
 


 
2. ColorHexa
 


 
3. Crashing
 


 
4. colllor
 
 


5. COPASO
 


 
6. 0to255
 
 


7. DesignSeeds
 
 


8. Pictaculous
 
 


9. ColorExplorer
 
 


10. ColourLovers
 

 

 

 

 

منبع:persiangfx[...]

ادامه مطلب 0

معرفی و بررسی نکات مهم در طراحی انواع کاتالوگ

معرفی و بررسی نکات مهم در طراحی انواع کاتالوگ


کاتولوگ:


    محصولی است که از بسیاری جهات دارای تشابه های قابل توجه با بروشور است. ولی عمده تفاوت آن با بروشور، نه در جنسیت، تعداد صفحات و یا نحوه ی ارائه آن، بلکه در چگونگی معرفی موضوع است. کاتالوگ موضوع را بصورت فهرست وار معرفی می کند. به عبارت دیگر، تنها فهرستی-  معمولاً مختصر- از موضوع را ارائه می کند، در حالی که همانگونه که پیشتر اشاره شد، بروشور بطور مفصل و دقیق به معرفی موضوع می پردازد. این تفاوت کلیدی می تواند تعیین کننده ی تفاوت کاربرد کاتالوگ نیز باشد.


    ارائه ی یک مثال می تواند تفاوت کاربرد بروشور و کاتالوگ را بیشتر مشخص کند. تصور کنید برای خرید تلویزیون به یک فروشگاه لوازم الکترونیک مراجعه کرده اید، فروشنده در ابتدا کاتالوگی در اختیار شما قرار می دهد که مجموعه ای از مدل های گوناگون تلویزیون های تولیدی بصورت فهرست وار و معمولاً به همراه تصویر هر نمونه و مشخصات اولیه از هر مدل (شامل رنگ، ابعاد، وزن، تعداد سیستم های تصویری، قیمت و ...) ارائه شده اند.
    پس از آنکه شما مدل مورد نظر را انتخاب و آن را خریداری کردید و در مرحله بعدی، این بروشور محصول است که با ارائه ی اطلاعات کامل و دقیق محصولی که خریداری کرده اید شما را در چگونگی استفاده، نگهداری، تعمیر، ضمانت های لازم و ... در یک کلام هر آنچه در ارتباط با آن کالا لازم دارید یاری می کند.
    با توجه به این مثال، می توان نتیجه گرفت که جنسیت کاغذ و مقوا در کاتالوگ با توجه به دفعات بیشتر استفاده از آتن - نسبت به بروشور- باید دوام و در نتیجه گراماژ بیشتری داشته باشد.


    همچنین کاتالوگ منطقاً و در بیشتر موارد حجم کمتری از لحاظ تعداد صفحات خواهد داشت و  امکان معرفی تعداد محصولات یا خدمات و ... در آن محدوده ی گسترده تری را به نسبت بروشور در بر می گیرد.
    گذشته از این موارد، کاتالوگ در دیگر نکات مشابهت فراوانی را با بروشور دارا خواهد بود. اصول و چگونگی چیدمان عناصر بصری، اندازه قلم ها، ابعاد و ... در کاتالوگ نیز تا حدود زیادی مانند صفحه آرایی بروشور است، اگر چه باید توجه داشت کاتالوگ در غالب موارد دارای حجم تصاویر افزونتر نسبت به نوشتار موجود در آن است.
    کاتالوگ اگر چه از لحاظ ابعاد نیز مشابهت هایی با بروشور دارد ولی استفاده از قطع A4 بیشتر مرسوم است. اندازه ی تصاویر نیز مانند بروشور تابع عوامل سه گانه ای است که در بخش بروشور اشاره شد.
    با این تفاوت که معمولاً و با توجه به اهمیت جذاب بودن عکس در کاتالوگ، عکس های مورد استفاده در کاتالوگ رنگی و دارای کیفیت خواهند بود در حالی که در بروشور تصاویر ممکن است بصورت تک رنگ و حتی رسامی ارائه شوند. (کاتالوگ بیشتر برای موارد اقتصادی تولید می شود و با تصویر مخاطب را جلب می کند ولی بروشور اغلب این وظیفه را به نوشتار محول می کند) همچنین چگونگی فرم بندی آن می تواند مانند بروشور دارای حالت های سه گانه ی یاد شده باشد.
    نکته دیگر آنکه بدلیل مسائل اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها در سال های اخیر بویژه در ایران، ارائه کاتالوگ هایی با ویژگی های بروشور و بالعکس بسیار متداول شده است و اگر چه این امر مطلقاً توصیه نمی شود ولی در حال حاضر تولید کاتالوگ- بروشور حجمی برابر با تولید کاتالوگ و بروشور دارد.منبع:persiangfx
 [...]

ادامه مطلب 0
شروع
قبلی
1

آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ آخرین مقالات