چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

آموزش فتوشاپ - حذف سریع بک گراندها با ابزار Background Eraser

آموزش فتوشاپ - حذف سریع بک گراندها با ابزار Background Eraser

(0 رای‌ها)

آموزش فتوشاپ - حذف سریع بک گراندها با ابزار Background Eraser


آموزش حذف سریع بک گراندها با ابزار Background Eraser

بسیاری از مردم روش های پیچیده ای برای حذف بک گراند به کار می برند، در حالی که می توانند با ابزار Background Eraser این کار را ساده تر انجام دهند. این ابزار با آشکار سازی لبه ها و ملایم کردن ناحیه انتخاب به طور اتوماتیک، نتایج خارق العاده ای ایجاد می کند. در این آموزش، یاد خواهید گرفت چگونه برای حذف آسمان و جایگزین کردن آن با تصویر دیگری از مجموعه گرادیانت های آسمان مانند واقعی، از ابزار Background Eraser استفاده کنید.

نمایش تصاویر نهایی
 
 


گام 1 : انتخاب تصویری که می خواهیم روی آن کار کنیم
تصویری که می خواهید بک گراند آن را جدا کنید در فوتوشاپ باز کنید. من در این آموزش از یک منظره با دو درخت و یک آسمان آبی به عنوان بک گراند استفاده می کنم؛ ولی شما می توانید این تکنیک ها را برای تصاویر مختلف و در شرایط متفاوتی به کار ببرید.
 


گام 2 : این ابزار چگونه کار می کند؟
با وجود داشتن نام "Background eraser"، در واقع این ابزار می تواند برای حذف چیزی بیش از آن استفاده شود و بیشتر به عنوان حذف کننده "رنگ" کار می کند تا حذف کننده "بک گراند". پس برای شروع اجازه دهید ابزار را انتخاب کنیم. می توانید بر روی دکمه آن در پنل ابزار سمت چپ کلیک کنید یا کلیدهای میانبر Shift+E را برای چرخیدن در میان پنل erasers بزنید.
 


پس از انتخاب آن، گزینه های نوار تنظیمات تغییر می کنند و نشانگر موس به شکل یک دایره با علامت مثبت در میان آن در می آید. ناحیه ای که در زیر علامت مثبت قرار می گیرد، جایی است که ما رنگی را انتخاب می کنیم که مایلیم حذف شود، و هرچیزی داخل این دایره آن رنگ را داشته باشد حذف خواهد شد. برای نمایان شدن تنظیمات براش، بر روی تصویر رایت کلیک کنید.
 


فراموش نکنید که همیشه hardness را بالا نگه دارید؛ زیرا لبه های ملایم ممکن است اثرات تصنّعی بک گراند را نادیده بگیرند. اندازه براش را تا حدّی که نیاز است تغییر دهید و spacing را در حدّ پایین نگه دارید (1~50%). بنابراین زمانی که از ابزار استفاده می کنید، یک خط ملایم پیوسته برای حذف کردن ایجاد می کند.
 


در نوار تنظیمات گزینه Sampling:Once را انتخاب کنید. بنابراین ما فقط یک بار از رنگ نمونه گرفته و بخش بزرگی از تصویر را با آن حذف می کنیم. برای این مرحله، Limits را برابر Contiguous و Tolerance را برابر 50% قرار دهید.

گام 3 : آغاز حذف کردن
بر روی یک قسمت تصادفی از آسمان کلیک کنید. دکمه سمت چپ موس را نگه دارید و به اطراف درگ کنید تا حذف شود.
 


همان طور که می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید، ما بک گراند بین برگ ها و شاخه ها را حذف نمی کنیم، ولی این ما را به گزینه Limits ابزار Background Eraser هدایت می کند. به نوار تنظیمات بروید و Limits را به Discontiguous تغییر دهید. اکنون همان کار که من قبلاً انجام دادم بکنید و اجازه دهید ببینیم نتیجه چه شده است:
 
 
 


همان طور که می توانید ببینید، گزینه Discontiguous به ما اجازه می دهد بک گراند را حتی در نواحی جداشده حذف کنیم، مانند بین شاخه ها و برگ های درخت.

گام 4 : گزینه های بیشتر
در مثال من، زمانی که با Tolerance برابر 50% (مقدار پیشفرض) نقاشی کشیدم، نتیجه نهایی تقریباً خوب بود؛ ولی چیزی مانند زیر برای شما اتفاق افتاد نگران نباشید:
 


اگر چنین اتفاقی برای شما افتاد، به این معنی است که رنگ بک گراند شما بسیار شبیه به شئ شماست؛ بنابراین شما باید مقدار Tolerance را کاهش دهید. اگر رنگ بک گراند تقریباً با شئ شما متفاوت است (مانند مثال من)، می توانید Tolerance را روی مقادیر بالاتر تنظیم کنید تا نتایج بهتری بگیرید. با داشتن مقدار صحیحی برای Tolerance، شما باید نتایجی مانند این کسب کنید:
 


گام 5 : گزینه های بیشتر!
اگر شما مقدار Tolerance را تغییر دادید ولی هنوز هم با پاک شدن شئ خود توسط ابزار Background Eraser مشکل دارید، گزینه Protect Foreground Color را فعال کنید.
 


این به شما اجازه می دهد از یک رنگ پیش زمینه نمونه بگیرید (برای نمونه برداری رنگ از تصویر خود کلید Alt/Opt را نگه دارید) تا فوتوشاپ در حین استفاده از ابزار Background Eraser، آن را حذف نکند. در این جا نمونه ای از کار این گزینه را می بینید:
 
 
 


گام 6 : رنگ های مختلف بک گراند
بعد از اینکه ابزار Background Eraser را برای یک رنگ در تصویرتان استفاده کردید، باید چیزی مانند این داشته باشید:
 


با اینکه تمام بک گراند من تقریباً آبی است، درجات متفاوتی از آبی را داراست و حتی مقداری رنگ سفید هم دارد. برای رسیدگی به این موضوع، فقط باید از یک رنگ جدید نمونه برداری کرده و تمام فرایند را تکرار کنید. هم چنین می توانید در نوار تنظیمات گزینه Sampling Continous را انتخاب کنید:
 


ولی من این کار را پیشنهاد نمی کنم زیرا اگر به شئ خود خیلی نزدیک شوید (در این مثال، درختان)، ممکن است به طور اتفاقی از رنگ آن ها نمونه بگیرید و در نتیجه بخش هایی از تصویر را حذف کنید که نمی خواستید. بنابراین کافیست هدف موس خود را روی رنگ دیگری قرار دهید و همان فرایند را تکرار کنید تا زمانی که تصویر شما کاملاً پاک شود.
 


گام 7 : مرحله آخر
بعد از حذف بک گراند، شما دو انتخاب دارید: می توانید شئ جدا شده را در تصویر سازی به کار ببرید و یا می توانید بک گراند حذف شده را با چیز جدیدی جایگزین کنید تا تصویر متفاوتی به دست بیاورید (ما این کار را انجام می دهیم). sky gradient pack را از پوشه دانلود در فوتوشاپ باز کنید و بهترین را برای تصویر خود برگزینید. من می خواهم بک گراند قدیمی خودم را با این آسمان آبی عوض کنم:
 


نتایج نهایی
 منبع:persiangfx
 


 1278,    31  فروردين  1397 ,   آموزش فتوشاپ
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری