طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

نکاتی سریع برای عکاسی پرتره

نکاتی سریع برای عکاسی پرتره



نکاتی سریع برای عکاسی پرتره

من عاشق عکاسی پرتره هستم. مطمئنم که بسیاری از شما نیز همین طور. در هر صورت، انجام یک عکاسی پرتره عالی یکی از پر چالش ترین نوع عکاسی است. پس، در اینجا 20 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهتر عکاسی پرتره انجام داده و جریان کاریتان را پیشرفت دهید.

باید بر روی نورپردازی

، ترکیب بندی و دیگر تکنیک ها تمرکز داشته باشید، اما بیان شخصیت موضوع و دید خلاقانه خودتان نیز مطرح است. با این نکات، امیدوارم به روندی دست یابید که برای شما کار کند.


1. Henri Cartier-Bresson

Cartier-Bresson عکاسی است که لحظه ها تعیین کننده کار او هستند. مهم نیست که چقدر بر روی مورد پرتره کنترل دارید، وقتی که تمام عناصر در جای مناسب قرار دارند، تنها در زمان مناسب شاتر را کلیک کنید. در ادامه شما باید، "...دوربین را در بین صورت و لباس شخص قرار دهید." (Henri Cartier-Bresson)

این یک عکس پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی نیست. این یک پرتره است.


2. حالت دید از پایین

یک حالت خوب پرتره، زمانی که یک عکس از صورت، قسمتی از شخص و یا تمام بدن است، شروع کردن از پاها است. اگر پاهای مدل شما در حالت خوبی قرار نگرفته است، کارتان خراب می شود.

یک قانون خوب این است که مدل شما وزن خود را بر روی پای عقبی انداخته و در دوربین به حالت سه رخ قرار گیرد. همچنین باید شانه های خود را به عقب داده و تا نیمرخ اش کمی لاغرتر به نظر آید.
 
 
یک حالت خوب باعث می شود که شکل فیگور بهتر شده و نورپردازی شما را بهبود می بخشد. حالت بد، هیکل مدل را نامتناسب نشان می دهد. (عکاس Daniel Sone)

3. دست ها را فراموش نکنید
اگر دست های مدل به حالت مشت شده باشد، حتی اگر نورپردازی شما کامل تنظیم شده باشد، مانند یک تکه گوشت تخت به نظر می آیند. اگر عکس شما درباره دست ها است، مشت کردن آن ها کمترین جذابیت را ایجاد می کند. حتی عکاسان بوکسور ها نیز این کار را نمی کنند. جهت های کوناگون دست را نشان داده و از زاویه هایی استفاده کنید که آن ها را دلچسب تر نشان دهد. مشتری های خانم شما از این کار خیلی خوششان خواهد آمد.

4. گردن تان را بکشید
عکاسان در فضای دو بعدی کار می کنند، پس ایجاد یک ظاهر سه بعدی بسیار مهم بوده و یک چالش محسوب می شود. به مشتریان خود کمک کنید تا گردن هایشان را کشیده نگه داشته و سرشان را به حالتی نگه دارند که خط فک پیدا کنند. با این کار صورت شکل بهتری پیدا کرده و سر و گردن حالتی مجزا پیدا می کنند.
 
این دو عکس با وبکم گرفته شده. به تفاوت زیاد آن ها توجه کنید، من تنها چند اینچ گردنم را حرکت داده ام
5. زمانی که شک دارید از حالت رامبراند استفاده کنید
برای بسیاری از افراد می توانید از کار نورپردازی رامبراند "بالا و 45 درجه" استفاده کنید، کاری ساده و کلاسیک. من این تنظیم نور را زمانی استفاده می کنم که زمان ندارم، نمی دانم که آیا مشتری در حالتی عاقلانه و یا نگران به نظر خواهد آمد. تنها نور را در زاویه 45 درجه قرار داده و از هر دو پلان افقی و عمودی عکاسی کنید.
پیشنهاد می کنم که این تکنیک را به خوبی یاد گرفته و با تغییرات متفاوتی آن را انجام دهید، پس شما می توانید در زمان کنم و تنها با یک نور (فلش، ثابت و یا پنجره) به ظاهری کلاسیک دست یابید.

 
عکاس فشن و مدیر مجله، Victoria Will Jackson نمونه هایی از نورپردازی رامبراند را در یک کارگاه نشان می دهد. تنها با یک نور تکی با پس زمینه سیاه. (عکاس Daniel Sone)

6. پیشگیری بهتر از درمان
این یک نکته در فاز برنامه ریزی است. یک برنامه خوب و مرتب، یک ارتباط خوشایند با مشتری، مدیریت اولیه در کل کار داشته باشید. تمام لوازم و مواردی را که در کارتان نیاز دارید را بررسی کنید. با این کار اگر باطری فلش و یا دوربین شارژ نداشته باشد کار شما مختل نمی شود.

7. کمی کمک بگیرید
من اغلب تنها کار می کنم، اما از ارزش داشتن کمک در زمان عکاسی اطلاع دارم که کار های جانبی را انجام می دهد. سعی کنید در روزهای بادی کسی را داشته باشید که منعکس کننده و یا منبع نور را نگه داشته و یا اسم مشتری ها را به شما یاد آوری کند. در این حالت شما می توانید بهتر بر روی کارتان تمرکز داشته و نگران این موارد کوچک نباشید.

 
مورد ساده ای مانند نگه داشتن منعکس کننده می تواند کمک خوبی برای یک عکاس باشد. (عکاس Daniel Sone)

8. عمق میدان را بررسی کنید (DoF)
نیازی نیست که دقیقاً بدانید که چند اینچ وضوح قابل قبول از پلان فوکوس در 8 فوت در f/3.5 در یک لنز 100mm وجود دارد، اما شما باید ایده خوبی در رابطه با اینکه چطور هر لنز در اندازه دیافراگم های مشترک عمل می کند. همچنین باید بدانید که چطور فاصله دوربین تا موضوع بر روی DoF تاثیر می گذارد پس شما می توانید از لنز های بلندتر و کوتاه تر با تنظیم کردن فاصله تان استفاده کنید. این تمرین قابل استفاده را با نما های متفاوت و با لنز های خیلی سریع در جاهایی که DoF خیلی باریک است، انجام دهید.

9. پس زمینه های گیج کننده را حذف کنید
یک پرتره، حتی زمانی که یک پرتره در طبیعت است، در مورد مدل شما است. یک عنصر پس زمینه گیج کننده یک مانع بزرگ در عکاسی پرتره است که چشم ها را از موضوع ما منحرف می کند. چشم انسان به رنگ های روشن جذب، متن و شیپ هایی مانند انسان می شود. بهتر است که آن ها را از فریم کاریتان دور کرده و DoF را کاهش داده و یا آن ها را رتوش کرده و از کارتان خارج کنید. همچنین، از ستون ها، درخت ها و چیز هایی که انگار از سر مدل رشد کرده اند پرهیز کنید. اینها حالت سه بعدی را از بین می برند.

10. زاویه برخورد = زاویه انعکاس
به یاد داشته باشید در هر زمان ممکن است که با سطوح براق و انعکاسی مانند عینک، مبلمان پولیش شده و پنجره ها سر و کار داشته باشید. می توانید از این نکته ها به عنوان فرصت استفاده کنید، اما بسیاری از اوقات آن ها مزاحم هستند - تصویر و یا اتصالی را که ایجاد می کنید را می شکنند. لطفاً دوربین را از زاویه انعکاس خارج کرده، نورها را حرکت داده و یا مدل را جابه جا کنید تا به این شکست ها کمک کرده و یا تابش نور آن عینک را کاهش دهید.

 
من از قاب های شبکه ای استفاده کردم، نور اصلی را تقریباً عمود بر زاویه دوربین قرار دادم تا انعکاس تا جای ممکن از چشم دور باشد. (عکاس Daniel Sone)

همچنین اگر نمی توانید به راحتی از شر آن ها خلاص شوید، شما می توانید منبع نور را بزرگ تر و ملایم تر کرده تا هر درخششی خوشایند شود.

11. تغییرات در نسبت کنتراست
نسبت های نورپردازی را (کنتراست) را مطابق با مدلتان و هدفتان در گرفتن این عکس تنظیم کنید. می توانید با تنظیم کردن قدرت نورها، سختی آن ها، فاصله و زاویه و تنظیمات دوربینتان و چند چیز دیگر این کار را انجام دهید. تنظیم کردن کنتراست نورپردازی ظاهر و یا حتی پیامی را که شما قصد دارید انتقال دهید را تغییر می دهد.

 
به تغییرات فاحش نسبت های کنتراست و تفاوت حالت کلی با تغییر حالت در نور ها توجه کنید. می توانید ببینید که چقدر برجستگی ها صورت مشخص شده است. (عکاس Daniel Sone)

12. چیزی که در چشم ها وجود دارد
اگر از شخص و یا حیوانی عکاسی می کنید، باید در چشم ها حالتی زنده داشته باشند. چشم های "مرده" اغلب نور یکنواختی داشته و زمانی که به آن نگاه می کنیم سایه روشن خاصی در آن وجود ندارد. حتی اگر هدف شما انتقال حالت یک مرده و نگاهی تهی است، داشتن نورپردازی درست کار بسیار سختی است. شیپ، اندازه و حالت نورپردازی در چشم ها بسیار مهم است.

 
این نمای نزدیک سایه روشن مشخصی را از منبع نور اصلی نشان می دهد. می بینید که در مردمک به طور مناسبی نورپردازی شده است. (عکاس Daniel Sone)


13. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم داشته باشید
منظور من جعبه کمک های اولیه نیست، با باند و گاز استریل، اما وسایل برای آرایش مشتریتان لازم می شود. ما همیشه به آرایشگر نیاز نداریم، پس با خودتان چند وسیله آرایشی لازم داشته باشید تا در زمان کار از آن ها استفاده کنید. یک آینه آرایشی کوچک، کش مو، سنجاق سر، دستمال صورت، برس مو و حتی دستمال مرطوب بدون بو و ضد حساسیت بچه نیز همراه داشه باشید. با استفاده از این ها مدل شما دیگر پیشانی و بینی براقی نداشته، مو ها مرتب و حتی می توانند در روزهای خیلی گرم به خودشان رسیدگی کنند.

 
این خانم خیلی خوشحال بود به این خاطر که من به او آینه و شانه دادم زیرا مو های او به خاطر رطوبت و گرما وز شده بود. وسایل آرایش او در ماشین بود و خیلی از ما فاصله داشت. (عکاس Daniel Sone)


14. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم دیگر داشته باشید
بهتر است که یک جعبه کمک های اولیه نیز داشته باشد، به خصوص در زمان هایی که در فاضای باز کار می کنید مانند پارک و یا جنگل. من خشره کش و کرم نیش حشره نیز به همراه دارم. برای لوازمم کیف های پلاستیکی و کش می آورم (در زمانی که باران می بارد). این وسایل را به طور فشرده قرار دهید، مخصوصاً وقتی که تنها هستید.

15. اینجا نیست اینجا نیست
حتی اگر تمام روز را هم برای وقت گذرانی با مدلتان زمان دارید، وقت تلف کردن اصلاً کار جالبی نیست. زمانی که برای عکاسی به جایی می روید باید همه وسایلتان را همراه خود ببرید و نباید در زمانی که به مکان عکاسی می روید وسایلتان را توی ماشین بگذارید. زیرا ممکن است مجبور شوید کار را تعطیل کرده و به طرف ماشینتان بدوید تا وسایلتان را بردارید. این کار زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. آماده کردن وسایل به این معناست که شما باید تمام ابزار های کارتان را در دستتان داشته باشید.

16. قرارداد ها و مجوز ها، آن ها را داشته باشید
مشتری ها از عکاسان انتظار دارند که شعبده بازی کنند، به خصوص زمانی که فکر می کنند همه چیز با فتوشاپ درست می شود. زمانی که شما کاری را انجام می دهید، قراردادهای واضح که شامل نوع رتوشی که شما انجام می دهید و اینکه چقدر زمان می برد بسیار مهم است. این عاملی است که ارزش کار شما را تعیین می کند.
حتماً مجوز درست داشته باشید تا به شما اجازه داده شده باشد که در هر کجا که می خواهید عکاسی کنید. حتی بعضی از پارک های عمومی نیز به مجوز احتیاج دارند تا شما بتوانید از زمین های آن ها برای عکاسی حرفه ای و یا دیگر استفاده های خارجی "استفاده معمولی" از آن ها استفاده کنید. ممکن است برای رفتن به بخش ها و حوزه های متعدد در زمانی که به فضا ها و مکان های گوناگون برای عکاسی نیاز دارید به چندین مجوز احتیاج داشته باشید. و همچنین قبل از شروع کار قرارداد را امضاء کنید.

17. از مدل امضاء بگیرید
جدا از مورد قرارداد، بهتر است که از مدل امضا بگیرید که شما را آزاد بگذارد تا در موارد دیگر نیز بتوانید از عکس آن ها استفاده کنید. با داشتن امضاء از شخص می توانید در هر کجا که لازم شد از عکس آن ها استفاده کنید. در بالای قرارداد می توانید این را قید کنید که شخص مورد نظر مشکلی با استفاده شما از عکس خودش در جاهای دیگر نداشته باشد.

18. شخصیت داشته باشید
اگر شخصیت خیلی آرامی داشته باشید، نمی توانید در مورد کار کسی را علاقهمند کنید، به خصوص زمانی که مدل یا مشتری کار شما را نفهمد و برای آن ارزش قائل نباشد و به این فکر می افتد که چرا دارد پول و زمانش را برای انجام این کار هدر می دهد.
اگر همکاری و یا بیان درست را نداشته باشید در زمان مورد نظر به آن نیاز پیدا می کنید. دوستانه، همدل و هدفمند باشید. در نهایت هدایتگر خوبی باشید. من افرادی را داشته ام که تنها "5 دقیقه" وقت داشتند اما برای نیم ساعت با من ادامه دادند، از کار لذت برده و از اینکه برنامه زندگیشان را کمی تغییر داده اند خوشحال بودند.

19. قوانین را بدانید، سپس آن ها را بشکنید
قانون سوم، مارپیچ طلایی، قرار دادن مدل درست در وسط کادر و غیره. این ها قوانینی هستند که شما باید قبل از اینکه آن ها را بشکنید در آن حرفه ای شده باشید و سپس یک عکس عالی بگیرید. در غیر این صورت عکس شما حتی برای افراد ناشی نیز احمقانه به نظر می رسد.
راه قطعی برای عکسی پرتره وجود ندارد، اما قوانینی بر آن حکمرانی می کند که راه شکستن درست و غلطی دارد. مخصوصاً زمانی که شما می خواهید یک عکاس آزاد و خارج از محدوده قوانین باشید.

20. کار را ساده بگیرید
مفاهیم و ابزار کارتان را تا جای ممکن ساده بگیرید. اگر ابزار شما و دستیارتان در راه مانده اند، نباید آن ها را مانع موفقیتتان قرار دهید. بسیاری از بهترین پرتره ها با کمترین تجهیزات (دوربین، لنز، نور طبیعی) عکاسی شده اند. پس، به این فکر نکنید که باید بهترین و جدیدترین وسایل را داشته باشید، وسایل را کنار بگذارید. کار را ساده کنید و خواهید دید که چه تجربه موفق و خوشایندی خواهید داشت، هم برای خودتان و هم برای مشتری.

 
فویل آشپزی. یک نور در یک اتاق. سبک رمبراند.کاری ساده. (عکاس Daniel Sone)

در زمان عکاسی بعدیتان این نکات را به یاد داشته باشید
این 20 نکته را در عکاسی پرتره بعدیتان به یاد داشته باشید. بعضی از آن ها خیلی مهم بوده و به طور مسقیم بر عکس های شما تاثیر می گذارند در حالی که بقیه آن ها جریان های کاری هستند که بهره وری شما را بالا برده و نحره کار با مشتری را توضیح می دهد. همه و همه این ها به شما کمک می کند تا بتوانید عکاس پرتره بهتری باشید.


 2153,    31  فروردين  1397 ,   آموزش عکاسی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل