طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

نکاتی در رابطه با چگونگی طراحی یک جلد زیبا مجله

نکاتی در رابطه با چگونگی طراحی یک جلد زیبا مجله

نکاتی در رابطه با چگونگی طراحی یک جلد زیبا مجله


 

نکات چگونگی طراحی زیبا جلد مجله

چگونه درباره یک مجله قضاوت می کنید؟ آیا در بین مجله ها می گردید و یکی را انتخاب می کنید؟ یا اینکه شما دارای یک دانش الهی هستید که شما را در انتخاب بهترین بهترین ها کمک می کند؟ خوب ممکن است که شما دارای این دانش الهی باشید اما متاسفانه افراد معمولی مانند من از روی جلد آن به کیفیت مجله پی برده و آن را انتخاب می کنیم. خوب بهتر است به نوشته های غیر استادانه من دقت کنید؛ این یک تمرین معمولی است و من می توانم به جرات بگویم که من در این زمینه مهارت دارم.این یک حقیقت است و شما بهتر است که آن را قبول کنید. بنابراین اگر دوست دارید که مجله شما مانند کیک داغ به سرعت به فروش برسد باید یک طراحی جذاب بر روی صفحه اصلی داشته باشید. حالا من از شما انتظار ندارم که عکس یک خانم با بیکینی را بر روی آن قرار دهید؛ این یک تکنیک قدیمی است که دیگر اثر نمی کند، شما باید قدرت طراحی فوق العاده داشته باشید تا توجه رهگذران را جلب کنید. خوب بگذارید تا برای شما توضیح دهم که چگونه باید این کار را انجام دهید:


 


جذب کردن چشم:
مجله شما به طوری بر روی باجه ها قرار می گیرد که احتمالاً 6 تا 8 فوت از خوانندگان فصله دارد و این به این معناست که شما به یک چیز متفاوت احتیاج دارید تا توجه مردم را از آن فاصله به مجله خود جلب کنید. باید یک تصویر مرکزی فوق العاده با استفاده از کنتراست بالا داشته باشید تا بینندگان به مجله شما خیره شوند. جلد مجله شما باید مانند یک صحنه نمایش زیبا باشد تا مردم بخواهند که هر زمانی که دوست داشتند به آن نگاه کنند.
 


داستان گفتن:
همه مجله ها داستانی برای گفتن دارند و به این معناست که جلد مجله شما باید داستانی داشته باشد تا آن را از دیگر مجله ها برتری دهد. مردم عاشق این ایده هستند که یک مجله باید داشته باشد و داستان اصلی آن تمام توجه ها را به خود جلب می کند. این برای مردم سرگرم کننده است، اما اگر داستان جلد اصلی شما کمبود خلاقیت داشت نباید من را مقصر بدانید.
 


از رنگ ها و فونت های خوب استفاده کنید:
یک اشتباه عمومی در طراحی جلد مجله این است که شما کار کلی را تنها کار با فتوشاپ در نظر می گیرید. در حالی که طراحی جلد مجله کاملاً متفاوت است. به رنگ ها و افکت هایی که از آن ها استفاده می کنید دقت کنید و ببینید که در زمان چاپ دقیقاً چطور می شوند. فونت هایی را که در زمان چاپ عالی می شوند را امتحان کنید و از افکت هایی مانند bevel, grow, inner, outer shadow برای ایجاد سایه روشن در متن استفاده کنید. به این فکر کنید که مجله شما در فاصله 8 فوتی قرار می گیرد و به این موضوع با دقت نگاه کنید. آیا فوق العاده به نظر می رسد؟ اگر جواب مثبت بود به پیش بروید و سبک خودتان را در تمام کارها حفظ کنید.
 


مثبت اندیش باشید:
اگر همه مجله ها در حال ارائه دادن یک چیز در حالت های مختلف به مصرف کنندگان هستند، شما یک چیز اضافه تر به آن ها ارائه کنید و آن ها را با مجله تان هیجان زده کنید. می تواند کوپن های تخفیف باشد یا مجله های الکترونیکی مجانی که موضوعات و نکات جذابی دارند و قطعاً مردم آن ها را از دست نخواهند داد. اگرچه مهمترین چیز در این میان چگونگی ارائه آن تنها در یک کادر کوچک برای یک مجله است. می توانید از یک فونت ریز با رنگ های درخشنده استفاده کنید یا هر روش دیگری که دوست دارید اما باید توجه داشته باشید که نباید تمرکز را از خود مجله خارج کنید.
 


برای آن ظاهری هیجان انگیز ایجاد کنید:
ممکن است که در یک ماه موضوع خاصی برای ارائه کردن و اضافه کردن تجربیات استفاده کنندگان نداشته باشید اما جلد مجله باید داستان متفاوتی برای گفتن داشته باشد.هیجان انگیز تری قسمت مجله را پیدا کنید و به آن حالتی برجسته بدهید و یک تصویر شگفت انگیز به آن اضافه کنید. اگر بتوانید چنین کاری را انجام بدهید تفاوت های زیادی در میزان فروش خواهید داشت.
 


خاص باشید:
به جای ایجاد جزئیات نامفهوم در مورد مجله بر روی جلد، می توانید به دنبال یک سری اطلاعات خاص باشید. به عنوان نمونه به جای استفاده از این عنوان - "تلفن هوشمند سال - یک گرد آوری" می توانید از عنوان - "باهوش باشید، بهترین تلفن هوشمند سال را داشته باشید-یک کلکسیون جامع".
 


مراحلی از انرژی را نشان دهید:
استفاده از سر فصل های معمولی به شما کمک نمی کند تا علاقه و تحسین مردم را برانگیزید. شما باید از سرفصل هایی استفاده کنید تا نشان دهد که در هر نسخه به طور خلاصه چه چیز هایی وجود دارند، این باید یک توصیف تصویری از تمام موضوعات نوشتاری باشد.

محصولات را مشخص کنید:
اگر مجله شما مربوط به تکنولوژی می باشد، باید از تصاویر جالبی که مربوط تکنولوژی هستند استفاده کنید نه از عکس یک دختر زیبا با بدنی ظریف. مجله های زیادی هستند که از این تکنیک استفاده می کنند اما باور کنید که اگر شما به دنبال باز کردن جایی در ذهن طرفدارانتان هستید، این روش اثر ندارد. باید به موضوع مجله توجه داشته باشید و با تصاویر زیبا و وابسته به موضوع مجله علاقه و توجه مردم را به خود جلب کنید.منبع:persiangfx


 1553,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل