طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

نکاتی که طراحان (فارغ التحصیلان رشته گرافیک)، از طراحی تا چاپ باید بدانند:

نکاتی که طراحان (فارغ التحصیلان رشته گرافیک)، از طراحی تا چاپ باید بدانند:

نکاتی که طراحان (فارغ التحصیلان رشته گرافیک)، از طراحی تا چاپ باید بدانند:


قسمت اول

 

طرح یک سوال ؟؟؟

 

يک طراح (گرافیست) باید همه چیز را بداند! ولی آیا همه آنچه را که باید یک طراح گرافیک بداند در دانشگاه به وی می آموزند؟!

سالهاست که فارغ التحصیلان رشته گرافیک پس از خروج از دانشگاه برای طی دوره هایی که اکنون جزو ملزومات کار یک طراح حرفه ای است برای کارآموزی به شرکتهای تبلیغاتی و آتلیه های هنری می روند تا آنچه را که به آنها آموخته نشده است را در آنجا بیاموزند. که گه گاه این تجربه برای بسیاری ناگوار بوده است و عده ای نیز با صرف مدت زیاد (که متاسفانه در کشور ما خیلی کم هستند کسانی که دانش و تجربیات خود را در اختیار دیگر عزیزان این حرفه قرار دهند) به این تجربیات دست پیدامی کنند. 

بسیار پیش آمده که در اثر یک غفلت یا یک اشتباه و گاه عدم آشنایی طراحان با امکانات، مشکلات و محدودیتهای چاپی ناچار به تحمل هزینه های سنگینی شده اند. 

 

راه حل چیست؟

 راه حل آنست که طراح همه مواردی را که از طراحی تا چاپ و سپس بعد از چاپ وجود دارد را به دقت کنترل کند تا از هدر رفتن سرمایه به دلیل یک اشتباه کوچک که منجر به خراب شدن یک محصول چاپی میشود جلوگیری نماید.

1)

طراحان گرافیک بسیاری داریم که تجربه لازم در امور چاپ و نکات فنی آن (که لازمه گذشت زمان است) را ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های بسیار خلاقانه آن ها که بر روی مانیتور کامپیوتر زیبایی فراوانی دارد، به هنگام چاپ از آب و رنگ بیفتد و جلوه مطلوب را نداشته باشد. برخورداری از تجربه دیگران که گاهی از طریق مشورت و گاهی از طریق مطالعه حاصل می شود، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. و بایستی اطلاعات خود را به روز کنند.

هر روز شاهد ظهور امکان چاپی جدیدی هستیم که هر کدام از آن ها ویژی ای خاص خود را دارد و کنترل و مراقبت های خود را می طلبد. طراحی که قرار است مثلا چاپ روی pvc انجام دهد اگر نداند که چه تنگناهایی برای طراحی اش وجود دارد، نمی تواند کار قابل قبولی ارائه دهد.

بنابراین معقول تر و صحیح تر آن است که طراحان قبل از آن که شروع به طراحی کنند شیوه چاپ را مد نظر داشته باشند و محدودیت های آن را بشناسند.(برگرفته از کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند)

جمع آوری شده توسط : موسی عبدی (طراح هجرت دیزاین)


 1827,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل