چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی

10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی

(0 رای‌ها)



10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی

آخرین بار که قلم و کاغذ را برای طراحی برداشتید کی بود؟ هنوز به یاد دارید؟ بله، تکنولوژی مسلما دنیا را تغییر داده است حتی در طراحی. مردم از ریاانه و دیگر ابزارها برای طراحی پروژه های مختلف استفاده می کنند. ما نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم چون مزایایی وجود دارد که واقعا کاربردی هستند مثل

دست یابی سریع و آسان به نتیجه. اما این بدین معنا نیست که ابزارهای قدیمی طراحی مثل قلم و مداد و کاغذ را فراموش کنیم.

حتی با پیشرفت تکنولوژی این ابزارها هنوز ارزش خود را دارند. این ها جزو عناصر ضروری فرایند طراحی هستند. کار طراحی با کشیدن طرح اولیه آغاز می شود. این یک راه خوب برای دست یابی به نتیجه بهتر است. بعضی بلافاصله به سراغ لپ تاپ و تبلت های خود می روند و مستقیما طرح را می شکند. چرا اول طراحی روی کاغذ را امتحان نمی کنید؟ اگر این کار را انجام دهید از مزایای زیر برخوردار خواهید شد.



1. به شما اجازه می دهد ایده های خود را بیان کنید
 



ایده های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید برای طراحی به آنها فکر کنید اما این ایده ها در نهایت چه شکلی پیدا خواهند کرد؟ ممکن است شما از طرحی که می خواهید روی آن کار کنید مطمئن نیستید. شما می توانید این ایده ها را روی کاغذ پیاده کنید. هر چه می توانید روی چرکنویس طراحی کنید. نگران کاغذهای خود نباشید. بعدا طرح های رسم شده را با هم مقایسه کنید. شما هرگز نمی توانید طرح ملموسی از ایده خود داشته باشید مگر اینکه آن را روی کاغذ پیاده کنید. اجازه ندهید ایده هایتان فقط در حد ایده باقی بمانند. کاغذ و قلم خود را بردارید و آن طرح های خارق العاده را نقاشی کنید.



2. به شما اجازه می دهد طرح ها را مقایسه و بهترین آنها را انتخاب کنید
 



بر خلاف مستقیما کار کردن با رایانه، شما شما قادر خواهید بود ببینید کدام طرح بهتر به نظر می رسد. شما هنوز می توانید آن طرح ها را با رایانه طراحی کنید اما حداقل از قبل می دانید هر یک چه شکلی داشته اند. با طراحی روی کاغذ شما می توانید به آسانی طرح ها را با هم مقایسه و بهترین را انتخاب کنید. حالا فقط تصویر کنید می خواهید طرح ها را در ذهنتان با یکدیگر مقایسه کنید.



3. باعث ایجاد یک درک بهتر از طرح می شود
 



همین که کار خود را روی کاغذ پیاده می کنید، نه تنها آنچه فکر می کنید را بیان می کنید بلکه درک بهتری از طرح پیدا خواهید کرد. انجام این کار کمک می کند ببینید روی چه قسمتی از طرح باید بیشتر متمرکز شوید و چه جزییات دیگری باید اضافه شود. به این ترتیب یک دید کلی از طرح به دست می آورید و از حالا می توانید آنچه در ذهن دارید را تحقق ببخشید.



4. باعث می شود خلاق تر شوید
 


در طراحی چرکنویس آزادی عمل بیشتری وجود دارد. شما می توانید هر قدر که می خواهید، بدون اینکه کسی به شما بگوید کجای کار اشتباه است، طراحی کنید. راه های زیادی برای ارتقای خلاقیت وجود دارد. اما با طراحی اولیه، شما به سطح بالاتری قدم می گذارید. شما واقعا در مرحله شکوفایی و بیان خلاقیت قرار دارید. هر چه بیشتر به این کار ادامه دهید خلاقیت شما بیشتر می شود.



5. باعث ارتقاء مهارت های نقاشی شما می شود
 



جدا از پیشرفت و ارتقاء خلاقیت، مهارت های نقاشی شما نیز بهتر می شود. این یکی از بهترین مزایای طراحی چرکنویس برای شما است چون می توانید با اعتماد به نفس زیاد برای نشان دادن طرحی که در نظر دارید حتی جلوی مشتری هم نقاشی کنید. این یکی از مهارت های ضروری هر طراح است.



6. باعث بهبود سبک شخصی شما می شود
 



طراحان زیادی در دنیا وجود دارند که هر یک دارای سبک منحصر به خود می باشند. طرح های چرکنویس بهترین راه برای خلق سبک شخصی شما است. خواهید دید که هر قدر این کار را ادامه دهید طرح هایی را به تصویر می کشید که از طرح های دیگران متفاوت است. خلق و ارائه سبک شخصی بهترین راه برای دست یابی به برند فردی است. طراحان گرافیکی باید برند شخصی خود را داشته باشند.



7. به تمرین نقشه کشی ذهنی کمک می کند
 



کشیدن طرح های چرکنویس یک تمرین خوب برای نقشه کشی و برنامه ریزی ذهنی شما است تا در زمان بارش های مغزی بهتر بتوانید به کنترل بیشتری بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.



8. امکان اصلاح اشتباهات را برای شما فراهم می کند
 



همه ایده هایی که در ذهن شما وجود دارد لزوما خوب نسیتند. بعضی از آنها اشتباهند. اگر ایده ها را روی کاغذ نکشید قادر نخواهید بود ایده های اشتباه را پیدا کنید. حداقل شما قادر خواهید بود به این حقیقت برسید که هر ایده ای که در ذهن شما هست می تواند وقتی به تصویر کشیده می شود نمای خوبی نداشته باشد. تشخیص و پذیرش اشتباهات راه خوبی برای بهبود و پیشرفت خود شخصیتی ما مخصوصا در زمینه طراحی است.



9. کمک می کند ایده های جدید را کشف کنید
 



کشیدن طرح های چرکنویس روش خوبی برای کشف ایده های جدید است. وقتی چیزهایی که در ذهنتان شکل گرفته است را خلق کنید، همچنین می توانید به ایده های جدیدتری نیز دست پیدا کنید. این می تواند منبع یک ایده یا طرح دیگر باشد که حتی می تواند بهتر از فکر اول شما باشد. شما همچنین می توانید بعضی از عناصر موجود در یک ایده را با عناصر ایده دیگر ترکیب کنید. انجام این کار استخراج یک طرح بی نظیر از دو ایده نه چندان جالب است.



10. این کار را می توان هر جایی انجام داد
 



هر کس می تواند هر جایی که خواست طراحی کند. شما می توانید به محل های خاصی که برای شما الهام بخش است بروید و هر چیزی را که به آن فکر می کند نقاشی کنید. خواهید دید ایده هایی که بلافاصله به ذهن شما خطور می کند برای طراحی بسیار مفید هستند. بر خلاف تبلت، شما می توانید چند تکه کاغذ را در جیب خود قرار دهید و هر جا که لازم است طراحی کنید.


 2308,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری