طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

5 نکته درباره این که چگونه از بچه ها عکس های فوق العاده ای بگیرید

5 نکته درباره این که چگونه از بچه ها عکس های فوق العاده ای بگیرید


 

در چند سال گذشته، عکس گرفتن از بچه ها جنبه سیاسی پیدا کرده و نگرانی های عمومی زیادی در این زمینه وجود دارد. اما با درک لذتی که یک کودک در خانواده جدیدش ایجاد می کند، نباید برای ثبت دوران کودکیش تردیدی به دل راه داد.



حرف زدن راحت تر از عمل کردن است، و وقتی به عکس گرفتن از کودکان می رسیم هیچ درست و نادرستی وجود ندارد، اما امید است نکات زیر به شما کمک کند به نتایج بهتری دست یابید. در سال های آینده می توانید نگاهی به این گنجینه خاطرات بیندازید!


 


مرحله 1. سعی کنید عکس طبیعی باشد

روش مورد علاقه من برای عکس گرفتن از بچه ها در یک محیط کاملاً طبیعی است، یعنی جایی که کودک با وسایل و مردم اطرافش خوش حال است. این باعث می شود موقعیت خیلی راحتی برای عکس گرفتن ایجاد شود زیرا کودک شاد و سرحال است.

در این زمینه، تجهیزات و لوازم را به حداقل برسانید، چون لازم است خیلی این طرف و آن طرف بروید و با نوری که دارید کار کنید. داشتن یک لنز خیلی سریع برای گرفتن حالت های چهره چند ثانیه ای سودمند است. سعی کنید در محل خوبی قرار بگیرید و واکنش های سریعی برای ثبت آن لبخندها داشته باشید!

 


مرحله 2. توجه کودک را جلب کنید
کار کردن با کودکان آسان نیست، زود حواس شان پرت می شود و ممکن است واقعاً متوجه نباشند چه خبر است، اما سعی کنید یک نقطه کانونی برای آن ها ایجاد کنید تا ترغیب شوند به آن واکنش نشان دهند.

می توانید به آن ها اجازه دهید با اسباب بازی مورد علاقه شان بازی کنند، اما اگر می خواهید به طرف شما نگاه کنند شکلک در بیاورید یا یک جوک برایشان بگویید، و به هر طریقی توجه شان را به خودتان جلب کنید.

سعی کنید خودتان را تا حدی پایین بکشید که تا بالای سرشان برسید و تعامل بین خودتان و کودک را افزایش دهید.

 


مرحله 3. صبور باشید
بچه ها به طور غیر قابل پیش بینی عمل می کنند، یک لحظه لبخند می زنند و بالا و پایین می پرند، لحظه ای بعد، گریه سر می دهند و خودشان را قایم می کنند، بنابراین یک عکاس باید خیلی صبور باشد و با ساز بچه برقصد.

اگر پدر و مادر کودک کنارش باشند بهتر است- بخصوص وقتی لازم است کودک راحت باشد. بچه ها به چیزهای اطرافشان واکنش نشان می دهند، بنابراین اگر به نتیجه دلخواه تان نرسیدید، سعی کنید از شخص دیگری برای آن لحظات فوق العاده ی واکنش کمک بگیرید.

 


مرحله 4. رسمی یا غیر رسمی؟
مسئله دیگر موقع عکس گرفتن از کودکان صحنه آرایی است طوری که بیش تر شبیه یک عکس پرتره شود. اگر توجه تان بیش از حد به صحنه آرایی نباشد و خود کودک را بیش تر درگیر عکس کنید نتایج بهتری به دست می آورید.

بیش تر بچه ها خیلی خوب دستورالعمل ها را دنبال نمی کنند، بنابراین رساندن آن ها به حالت موردنظرتان خیلی سخت است. شما باید از فرصت ها استفاده کنید و آماده باشید تا از یک لبخند بشاش عکس بگیرید.

درباره محل عکس گرفتن خوب فکر کنید - اگر یک عکس رسمی تر می خواهید، کودک را به زمین بازی نبرید!

 


مرحله 5. مفرح باشید!
بیش تر وقت ها، بودن با بچه ها لذت بخش است (اگر انرژی داشته باشید!) و شما باید بتوانید آن لحظات فوق العاده و احساساتی که می توانید با خانواده و دوستانتان سهیم شوید را ثبت کنید و آن ها را بعدها مرور کنید.

همان طور که شخصیت و موقعیت یک شخص را در یک عکس پرتره نشان می دهید، می توانید همین کار را برای کودکان انجام دهید. اگر آن ها زرنگ و پر جنب و جوش هستند؛ ببینید می توانید ماهیت این انرژی را در عکس وارد کنید. اگر کمی بچه تر و خجالتی است - این حالت را نشان دهید. منبع:persiangfx

 


 2142,    31  فروردين  1397 ,   آموزش عکاسی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل