چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

دقت در اسکن تصاویر (قسمت سیزدهم)

دقت در اسکن تصاویر (قسمت سیزدهم)

(0 رای‌ها)

 

دقت در اسکن تصاویر

 

قسمت سیزدهم

اسکن کردن تصاویر در واقع مهم ترین مرحله از فرآیند طراحی تا چاپ است ، اگر در طراحی های اسکن شده استفاده میکنید و این کار را با اسکنرهای خود انجام میدهید موارد متعددی را بایستی مدنظر داشته باشید .

 

1-برای اجرای اتود های طراحی بهتر است از اسکن با     dpi   پایین و ذخیره سازی   jpg     استفاده کنید تا سرعت انجام عملیات اتود بالا رفته ، سریعتر به طرح نهایی دست یابید

( البته این کار در مواقعی امکان پذیر است که همیشه به تصاویر اورژینال دسترسی داشته باشید )

2-انتخاب اورژینال مناسب :

برای این منظور به اجمال واژه " محدوده دانسیته " را توضیح می دهیم .

در مشخصات فنی اسکنرها اصطلاح       Dmax  و    Dmin    را داریم به معنی دانسیته حداکثر و دانسیته حداقل . از طرف دیگر به طور قرار دادی سیاهی مطلق را 4 و سفیدی مطلق را صفر در نظر میگیرند .

محدوده دانسیته اختلاف بین دو مقدار Dmax    و    Dmin    می باشد .

محدوده دانسیته =Dmax    _    Dmin   

برای مثال چنانچه  3/7=Dmax    و    0/3=Dmin باشد ، محدوده دانسیته به قرار زیر است :

                                 3/4=0/3_3/7    = محدوده دانسیته

هر چه مقدار محدوده دانسیته به 4 نزدیک تر باشد به معنای قدرت تفکیک و تشخیص بالای نقاط در اسکنر مورد نظر است .

به عبارت دیگر   Dmax  کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در تاریک ترین نواحی تصویر است و  Dmin  نیز کمیتی برای نمایش قدرت تشخیص و تفکیک دو نقطه مجاور در روشن ترین نواحی تویر می باشد .

برای مثال چنانچه  Dmax  یک اسکنر 4 باشد به معنای آن است که اسکنر فوق دو نقطه ی مجاور خود که هر دو سیاه مطلق هستند تشخیص میدهد و همچنین چنانچه       Dmin     یک اسکنر صفر باشد به معنی آن است که دو نقطه مجاور که هر دو سفید مطلق باشند را اسکنر فوق میتواند تشخیص دهد .

در حالی که عملا تشخیص دو نقطه سیاه مطلق و دو نقطه سفید مطلق در کنار هم ممکن نیست . بنابراین هرچه    Dmax   بالاتر و        Dmin    پایین تر باشد قدرت تشخیص و تفکیک اسکنر در نقاط تاریک و روشن بیش تر است که این مشخصه " محدوده دانسیته " گفته می شود ، به عبارت دیگر هرچه محدوده دانسیته به عدد 4 نزدیک تر باشد تشخیص و تفکیک نقاط از هم بهتر صورت می گیرد . ادامه دارد...

    


 2109,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری