طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

نکاتی اساسی برای مبتدیان طراحان گرافیک

نکاتی اساسی برای مبتدیان طراحان گرافیک




اشتباهاتی که غالبا در طراحی لوگو رخ می دهد
در دنیای امروز افراد خلاق از ارزش و محبوبیت بسیار زیادی برخورداند چون آنها می توانند هر کاری را نه تنها با موفقیت انجام دهند، بلکه این افراد هم در زندگی شخصی و هم زندگی حرفه ای خود موفق هستند. اساسا، هر فرد گرایش به سمت شاد بودن و کامیابی دارد، و برای دست یابی به این هدف زمان خود را بهبود زندگی خود می کند، در این ارتباط شما نیاز به کسب مقدار قابل قبولی درآمد ماهیانه دارید تا بتوانید به خواسته های منطقی خود دست پیدا کنید، اما در این عصر پیشرفت رقابت بسیار سختی میان افراد وجود دارد.

اگر شما بخواهید یک فرصت شغلی خوب پیدا کنید باید مهارت های بیشتری و جامع تری داشته باشید تا بتوانید همه از جمله رییس شرکت خود را تحت تاثیر قرار دهید، مخصوصا اگر طراح هستید نیازمند این هستید که روی کار خود متمرکز شوید و همیشه سعی کنید در جستجوی ابداعات و نوآوری های جدید باشید، تنها به این ترتیب می توانید به عنوان یک طراح ماندگار و به یادماندنی باشید. طراحی همچنین یک رشته خلاقانه است و در بین طراحان سراسر دنیا که تعدا آنها بسیار زیاد است رقابت سختی وجود دارد.

هر طراح نیازمند است که هر کاری را با تحقیقات و بررسی های قابل فهم و نیز بارش مغزی آغاز کند، مخصوصا در زمینه طراحی لوگو، چون طراحی لوگو یکی از شاخه های طراحی است که نیاز به خلاقیت و قوه تخیل قوی دارد. اگر به بحث در مورد طراحی لوگو پرداخته ایم فقط به این دلیل است که طراحان هنگام طراحی لوگو اشتباهات زیادی انجام می دهند. برای اینکه نتیجه نهایی کار شما کامل باشد باید از انجام این اشتباهات اجتناب کرده و کار خود را مشتاقانه تر انجام دهید. در این مقاله ما در مورد این اشتباهات و راه های اصلاح آنها بحث خواهیم کرد. اگر شما هم یک طراح لوگو هستید باید سعی کنید با مطالعه این مقاله راهکارهای مورد نیاز برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی را یاد گرفته و همچنین مهارت ها و تخصص خود را در طراحی بهبود ببخشید.


کمبود کار تجسس و تحقیق و بارش مغزی


 


در زمینه طراحی، هر طراح باید به شیوه ای خلاقانه کار کند، برای دست یابی به این هدف آنها مجبورند دائما یک ایده جدید در ذهن خود بسازند. قبل از شروع هر پروژه کاری، یک طراح باید در مورد آن کار تحقیق کند و ایده های مرتبط با آن کار را مورد پردازش قرار دهد. لوگو نماینده یک کمپانی است و اگر شما یک پروژه طراحی لوگو در دست دارید باید کار تحقیقاتی مناسب و نیز بارش مغزی مطلوبی انجام دهید. اما طراحان زیادی هستند که به این مهم توجهی نیم کنند و کار خود را بدون داشتن اطلاعات و ایده آغاز می کنند.


استفاده اشتباه از تایپوگرافی
 




همه می دانند که عناصر تایپوگرافیکی بسیار جذاب هستند و این یک روش مفید برای نمایش متن به شیوه ای چشم نواز و جذاب است. اما طراحان زیادی هستند که از این عناصر به عنوان لوگو استفاده می کنند، اما از سوی دیگر طراحانی هستند که از تایپوگرافی استفاده نادرست و به عبارتی سوء استفاده می کنند و به این ترتیب به کل نمای لوگو صدمه می زنند. اساسا تایپوگرافی هنر و تکنیک سازماندهی و مرتب سازی متن به منظور خوانا و قابل رویت بودن زبان می باشد، قبل از استفاده از این عناصر در یک لوگو باید نکات مورد نیاز را رعایت کرد.


استفاده از اطلاعات دیگران
 



بارها مشاهده شده است که بعضی از طراحان که قادر به نقاشی کردن یک شئ زیبا با نمای جذاب نیستند، شروع به سرقت اطلاعات دیگران می کنند. اصولا این کار یک جنایت است، راه شایسته این است که از آثار دیگران الهام بگیرید و یک طرح بکر و زیبا خلق نمایید. بنابراین هرگز نباید سعی کنید از لوگویی که دیگران طراحی کرده اند کپی برداری کنید، فقط سعی کنید محتوای ذهنی خود را پیاده کرده و یک طرح منصر به فرد ارائه نمایید.


استفاده بیش از حد از چرخه رنگ
 



یکی از اشتباهات رایج که طراحان با آن خود گرفته اند استفاده بیش از حد از چرخه رنگ است. البته یکی از وظایف طراحان، انتخاب رنگ های بسیار جذاب و منصر به فرد برای طرح است. اما از سوی دیگر اگر بیش از حد استاندارد از رنگ ها در طراحی استفاده شود این باعث می شود که چشم بیننده صدمه ببیند به همین دلیل شما باید یک ترکیب رنگ عالی خنثی برای طرح خود انتخاب کنید. همه ما می دانیم که لوگو نماینده کمپانی است و شما باید ترکیب رنگ را مطابق با تم همان کمپانی انتخاب کنید.


افزایش پیچیدگی های طرح
 



نکته مهمی که دوست دارم بگویم این است که سادگی همیشه دیگران را جذب می کند، اما طراحان زیادی هستند که سعی می کنند لوگوهای پیچیده ای طراحی کنند. اصولا طراحی لوگو به یک آیتم خاص در هر طراح نیاز دارد، اگر یک طراح خلاق باشید حتی با طراحی یک لوگوی ساده می توانید توجه هر بیننده ای را طرح خود جلب کنید. همچنین دوست دارم بگویم برای هر طراح، کلید یک لوگوی فوق العاده و عالی سادگی است، طراحان مبتدی همیشه سعی می کنند طرح های پیچیده و بغرنج ارائه کنند، چون به اعتقاد آنها راه موثر برای طراحی یک لوگوی خلاقانه پیچیدگی آن است، اما این یک باور نادرست است چون شما می توانید نمای لوگوی خود را نیز خراب کنید.

در پایان
با توجه به نکاتی که گفته شد، طراحی یک رشته هنری است که نیاز به خلاقیت فراوانی دارد. اگر ما به طرح ها و آثار دیگران نگاه کنیم، سپس با از آنها می توانیم که اثر بی نظیر خلق کنیم. اگر می خواهید یک لوگوی خاص طراحی کنید اشتباهاتی که در بالا ذکر شد را از کار طراحی خود حذف کرده و از ایده های ذهنی خود برای خلق آثار زیبا و جذاب استفاده کنید.منبع:persiangfx


 1128,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل