طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی


آموزش طراحی

آموزش طراحی (67)

آموزش طراحی

۵ مهارت ضروری برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین

 

۵ مهارت ضروری برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین
 


برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ آیا باید در نوشتنِ طرح کسب‌و‌کار استاد باشید؟ یا باید بتوانید تصویرهای جذابی طراحی کنید؟ یا اینکه تبلیغ‌های اثرگذاری درست کنید؟


مهارت‌های گوناگونی وجود دارند که بسته به ماهیت دقیق کارتان، خوب است داشته باشید، اما داشتنِ همه‌ی آنها ضروری نیست. در اینجا به ۵ مهارت که برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین ضروری است، اشاره شده است.
اگر می‌خواهید کسب‌وکاری آنلاین راه بیاندازید، باید در این پنج مهارت استاد شوید:


۱. فنی


 در راه‌اندازی وب‌سایت، جنبه‌های فنی و پیچیده‌ی فراوانی وجود دارند.
[...]

ادامه مطلب 0

19 شعار جذاب تبلیغاتی دنیا

 

 حتما برای شما هم پیش آمده که با شنیدن نام یک برند، بلافاصله شعار تبلیغاتی آن را به خاطر آورده‌اید یا تیزر تبلیغاتی آن در ذهن‌تان مثل یک فیلم به نمایش درآمده است. چه عاملی باعث می‌شود که یک شعار تبلیغاتی در یادها بماند و حتی پس از سال‌ها نام یک برند را زنده نگه دارد؟ یک شعار تبلیغاتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ بهترین شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ دنیا [...]

ادامه مطلب 0

10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی



10 مزیت کشیدن طرح اولیه برای طراحان گرافیکی

آخرین بار که قلم و کاغذ را برای طراحی برداشتید کی بود؟ هنوز به یاد دارید؟ بله، تکنولوژی مسلما دنیا را تغییر داده است حتی در طراحی. مردم از ریاانه و دیگر ابزارها برای طراحی پروژه های مختلف استفاده می کنند. ما نمی توانیم آنها را سرزنش کنیم چون مزایایی وجود دارد که واقعا کاربردی هستند مثل [...]

ادامه مطلب 0

دقت در اسکن تصاویر (قسمت سیزدهم)

 

دقت در اسکن تصاویر

 

قسمت سیزدهم

اسکن کردن تصاویر در واقع مهم ترین مرحله از فرآیند طراحی تا چاپ است ، اگر در طراحی های اسکن شده استفاده میکنید و این کار را با اسکنرهای خود انجام میدهید موارد متعددی را بایستی مدنظر داشته باشید . [...]

ادامه مطلب 0

الگوریتم‌ جدید گوگل؛ عکس‌هایی کم‌حجم‌تر یا کیفیتی برتر


الگوریتم‌ جدید گوگل؛ عکس‌هایی کم‌حجم‌تر یا کیفیتی برتر
 
گوگل به‌تازگی از یک الگوریتم با نام Guetzli رونمایی کرده است که تصاویر خام را بدون افت محسوس کیفیت، با ۳۵ درصد حجم کمتر و در فرمت JPEG ذخیره می‌کند.
در این متود ذخیره‌سازی تصویر، عکس‌ها تصاویر بدون افت کیفیت و با بیت‌ریتی پایین‌تر نسبت به دیگر الگوریتم‌ها مثل libjpeg ذخیره می‌شوند. اگرچه که تحقیق و مطالعه همچنان بر روی این الگوریتم ادامه دارد، چرا که [...]

ادامه مطلب 0

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود (قسمت دوازدهم)

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود

 

قسمت دوازدهم

یادآوری مباحث گذشته (قسمت یازدهم)

سفارشی به شما ارجاع شده است . شما بعد از اتودهای ذهنی و دستی اکنون قصد دارید آنها را در کامپیوتر اجرا کنید . در طرح شما تصاویر متعددی وجود دارد که گاهی لازم میدانید فیلتر هایی نیز بر روی آنها اعمال کنید . [...]

ادامه مطلب 0

چطور با انتخاب یک نام جذاب، به یادماندنی شویم؟

 چطور با انتخاب یک نام جذاب، به یادماندنی شویم؟
 

وقتی در مورد موفقیت کسب‌‌و‌کارهای کوچک صحبت می‌کنیم، «نام» معنای زیادی دارد. نام صحیح، می‌تواند شرکت شما را بر سر زبان‌ها بیندازد و نام اشتباه باعث فنا و شکست آن شود. به شکل ایده‌آل، نام برند شما باید تخصص، ارزش و منحصر به فرد بودن محصولات یا خدمات‌تان را به دیگران انتقال دهد. بعضی از متخصصان باور دارند که بهترین نام‌ها، خلاصه بوده و مانند تخته سنگی سفید هستند که بر روی آنها تصویری خلق می‌شود. بعضی دیگر فکر می‌کنند که [...]

ادامه مطلب 0

20مرحله تا موفقیت عملیات بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری

 20مرحله تا موفقیت عملیات بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری

جي کنراد لوينسون پدر بازاريابي پارتيزاني مي گويد : تنها ثبات و تعهد در اجرا يک برنامه تبليغاتی و بازاریابی مي تواند شما را به موفقيت برساند.

 

يعني تا زماني که تبليغات و بازاریابی را براي مدت زمان محدود در نظر گرفته باشید، موفقت حاصل نخواهد شد، مگر براي بلند مدت، زيرا مشتري از ۲۰ مرحله عبور مي کند تا خريد کند !

 

 این بیست قدم را با هم بررسی خواهیم کرد :



۱ – اولين باري که يک شخص به يک آگهي نگاه مي کند، آن را نمي بيند !

۲ – دفعه دوم، متوجه آن نمي شود !

۳ – دفعه سوم، از وجودش آگاهي پيدا مي کند.

۴ – دفعه چهارم، به زحمت به خاطر مي آورد که آن را ديده است.

۵ – دفعه پنجم، آن را مي خواند.

۶ – دفعه ششم، به آن بي اعتنايي مي کند.

۷ – دفعه هفتم، آن را مي خواند و مي گويد (( ای بابا ))

۸ – دفعه هشتم، مي گويد : (( اين لعنتي هنوز اين جاست ))

۹ – دفعه نهم، فکر مي کند شايد اهميت دارد.

۱۰ – دفعه دهم، از همسايه اش مي پرسد که آيا آن را آزمايش کرده است يا نه ؟

۱۱ – دفعه يازدهم، فکر مي کند که آگهي دهنده چه طور کار مي کند.

۱۲ – دفعه دوازدهم، فکر مي کند که اين بايد چيز خوبي باشد.

۱۳ – دفعه سيزدهم، فکر مي کند که شايد ارزشي داشته باشد.

۱۴ – دفعه چهاردهم، به ياد مي آورد که مدتي است چنين چيزي را مي خواهد.

۱۵ – دفعه پانزدهم، آزرده مي شود، چون پول ندارد آن را بخرد.

۱۶ – دفعه شانزدهم، فکر مي کند روزي آن را خواهد خريد.

۱۷ – دفعه هفدهم، يک يادداشت از آن بر مي دارد.

۱۸ – دفعه هجدهم، به فقر خودش لعنت مي فرستد.

۱۹ – دفعه نوزدهم، با دقت پولش را مي شمارد.

۲۰ – دفعه بيستم، آن را مي خرد به همسرش و دوستانش نيز مي گويد آن را بخرند.

 منبع:fekreabi.net[...]

ادامه مطلب 0

چرا برای طراحی علامت ها باید از قوانین ADA پیروی کنیم؟


 

چرا برای طراحی علامت ها باید از قوانین ADA پیروی کنیم؟



احتمالا یکی از مسائلی که طراحان علامت در ایالات متحده با آن مواجه هستند، الزام رعایت قوانین ADA  برای طراحی است، که در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده اند. آنها باید از ترکیب رنگ ها و فونت های خاص، و عناصری که متناسب با اندازه، محتوا، و کاربرد علامت هستند، استفاده کنند؛ که عدم رعایت تنها یک یا دو تا از این قوانین می تواند منجر به جریمه و مجازات شود.


البته همه ی نشانه ها و علائم مورد نیاز، به راحتی در دسترس، و با قوانین ADA  منطبق هستند و تنها هنگامی احتمال بروز مشکل و عدم تطابق علامت ها با قوانین وجود دارد، که صاحبان مشاغل می خواهند از علامت های سفارشی جذاب تری استفاده کنند؛ که در این مواقع طراح موظف است تا مشتری را با نشان دادن نمونه های استاندارد، با قوانین ADA آشنا کند.
بطور کلی، طراحی این علامت ها باید به گونه ای باشد که ساده و قابل فهم بوده، به افراد معلول کمک کند، بدون پیچیدگی، دندانه، ویا ترفندهای استادانه  و دارای اندازه ای مناسب برای خواندن در ارتفاع باشد.


البته در همه ی علامت ها، اعمال تمام این قوانین لازم نیست و قواعد حاکم بر هر نوع علامت متفاوت است. بطور مثال، رعایت و اعمال قوانین برای علائمی که دائما مورد استفاده اند(مانند آشپزخانه و حمام)،علائم اطلاعاتی( مانند نشانه ی شماره ی اتاق-طبقه)، ونشانه های جهت دار(جهت نماها) الزامی است؛ اما برای علائم موقت، راهنمای ساختمان، و نشانه ی پارکینگ الزامی نیست.
موارد مذکور، تنها تعداد کمی از مفاد قانونی ADA است و ملاحظات بیشتری در آن وجود دارند که باید برای نشانه ها مدنظر قرار بگیرند.
ADA که مخفف "Americans with Disabilities Act" به معنی "قانون امریکائی های معلول" است، این پیام را میرساند که همه بطور مساوی از آن بهره مند می شوند، از جمله افراد معلول! و این قانون تنها یکی از قواعدی است که در جامعه ی آمریکائی بکار می رود تا همه از فرصت های مساوی برای یک زندگی عادی برخوردار شوند.منبع : persiangfx
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

[...]

ادامه مطلب 0
شروع
قبلی
1

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل