چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود (قسمت دوازدهم)

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود (قسمت دوازدهم)

(0 رای‌ها)

سنگینی فایل و کندی کار هنگام طراحی اتود

 

قسمت دوازدهم

یادآوری مباحث گذشته (قسمت یازدهم)

سفارشی به شما ارجاع شده است . شما بعد از اتودهای ذهنی و دستی اکنون قصد دارید آنها را در کامپیوتر اجرا کنید . در طرح شما تصاویر متعددی وجود دارد که گاهی لازم میدانید فیلتر هایی نیز بر روی آنها اعمال کنید .

 

در بسیاری موارد طراحان تصاویر را در اندازه اصلی و با دقت لازم برای چاپ اسکن کرده اند و با همین فایل های تصویر بزرگ ، شروع به اتود زدن بر روی کامپیوتر می کنند . بنابر این برای هر تغییر کوچک بایستی زمان زیادی صرف کنند تا تغییرات بسته به حجم فایل ، اعمال شود و بسیار پیش می آید که کارفرما مایل است تغییراتی بر روی طرح اعمال کند ، تغییراتی که به نظر او با توجه به وجود کامپیوتر ، بسیار ساده و راحت است و گاهی نیز مشتری در کنار طراح می نشیند و مرتب در پی تغییرات است ، گاهی رنگ ، گاهی نوشته و شاید هم تغییرات کلی تر ، چه بسا یک روز تمام سپری می شود و هنوز ابتدای کار هستیم و بعضی وقتها نیز به ناچار هر دو ( طراح و مشتری ) به یک طرح نامطلوب به دلیل کمبود وقت رضایت میدهند .

1-برای اتود زدن بر روی کامپیوتر ، فایل های تصویری jpg  با حجم کم بسازید .

2-بهتر است اتود های خود را نیز در نرم افزارهای برداری انجام دهید چرا که نوشته ها و بسیاری کارهای دیگر سریع و آسان تر جابجا می شود ، علاوه بر این از آنجایی که کار نهایی نیز بایستی برداری باشد ( مگر در موارد خاص ) بعد از تایید ، کار آماده تر است .

 

3-گاهی پیش می آید که در تصویر خود از فیلتر های متعدد استفاده می کنید که ممکن است انجام دوباره آنها در تصویر در ابعاد اصلی مقدور نباشد . بنابر این پیشنهاد می شود که یا فیلتر ها را بر بروی فایل اصلی اعمال کرده ، در انتها یک فایل تصویری کوچک    jpg   علاوه بر فایل اصلی برای انجام اتودهای کامپیوتری تهیه کنید یا اینکه روی تصویرjpg فیلترها یا کارهایی که انجام میدهید در گوشه ای یادداشت کنید تا بعد از تایید نهایی و اعمال بر روی فایل تصویری اصلی دچار سر در گمی نشوید .

در حالت های گفته شده ، طراحی اتود بر روی کامپیوتر سریع و آسان خواهد بود علاوه بر این چنان چه مشتریان شما در کنارتان قرار گرفتند و شروع به اتود زدن به اتفاق کردید ، سریع تر به خواسته مطلوبتان خواهید رسید .

نویسنده : موسی عبدی (طراح هجرت دیزاین)

 


 1796,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری