چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

اشتباهاتی در ایجاد یک رزومه طرح گرافیکی

اشتباهاتی در ایجاد یک رزومه طرح گرافیکی



 

اشتباهاتی در ایجاد یک رزومه طرح گرافیکی

هر شخصی وقتی دنبال کار می گردد باید مراقب باشد رزومه طرح گرافیکی کامل و بی عیبی داشته باشد. در اینصورت شانس پیدا کردن شغل مورد علاقه اش بیشتر می شود. در یک رزومه، شخص می تواند مهارت ها، توانایی ها و صلاحیت هایش را ذکر کند. مثل این است که خودتان را در میان کلمات و کارهای بصری در یک ورقه کاغذ بگذارید. البته، هدف شما این است که کارفرمای مورد نظر را تحت تأثیر قرار دهید تا شغل را بدست آورید. بنابراین، باید مطمئن شوید که رزومه طرح گرافیکی شما در سطل زباله یا بازیافت انداخته نخواهد شد.

می توانید با اجتناب از اشتباهاتی که بعضی ها در رزومه طرح گرافیکی مرتکب می شوند مانع این امر شوید. اگر این کار را بکنید، شانس بیشتری برای بدست آوردن شغل دلخواهتان دارید. فقط بخاطر یک اشتباه فرصت را از دست ندهید. گذشته از بهترین روش هایی که باید بخاطر داشته باشید، اشتباهاتی نیز وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند. بنابراین، در اینجا کارهایی ذکر شده که باید مراقب باشید در روزمه طرحگرافیکی تان انجام ندهید.


1. استفاده از طرح های پر زرق و برق
 


یکی از اشتباهاتی که بیشتر طراحان گرافیک مرتکب می شوند درست کردن رزومه های بسیار پر زرق و برق است. این کار را برای نشان دادن مهارت های خوب طراحی شان انجام می دهند. اما این کار را نباید انجام داد. در عوض، باید مهارت ها بطور کامل در متن رزومه نوشته شود. خوب است که رزومه تان را به روشی خلاقانه طوری طراحی کنید که توجه را از محتویات متن منحرف نکند و جزئیات ضروری از قلم نیفتد. بعضی طراحان زیرکانه از طرح بعنوان وسیله ای برای نشان دادن محتویات استفاده می کنند. در اصل بستگی به این دارد که چطور این کار را انجام دهید.

2. استفاده از فونت های فانتزی ( fancy)

 


 
محتویات یک رزومه طرح گرافیکی باید خوانا باشد. بنابراین، مراقب باشید از فونت های واضح استفاده کنید. از بکار بردن فونت های فانتزی اجتناب کنید زیرا غالباً خوانا نیستند. خواندن رزومه تان را برای کارفرما سخت نکنید زیرا اصلاً آن را نمی خواند. همچنین، گذشته از اننتخاب فونت مناسب، از اندازه فونتی استفاده کنید که خیلی ریز نباشد. همچنین از رنگ های مناسب استفاده کنید.

3. استفاده از رنگ های غلیظ

 


 
بعضی طراحان ممکن است در طراحی رزومه شان اغراق کنند و از رنگ های غلیظ استفاده کنند. از رنگ های خیلی زننده استفاده نکنید زیرا بجای این که کارفرما مجذوب خواندن آن شود، ممکن است آن را دور بیندازد و احتمال دارد رزومه شما آزاردهنده بنظرش برسد زیرا خیلی غلیظ است. از رنگ هایی استفاده کنید که چشم را اذیت نکند. در اینصورت خواندن آن برای کارفرما سخت نیست و همچنین ممکن است رزومه خوش طرح شما را حتی اگر رنگ های زیادی در آن به کار نرفته باشد تحسین کنند.

4. استفاده از تصاویر زیاد


 
استفاده از رنگ های غلیظ که قبلاً کاملاً ممنوع شد. از بکار بردن تعداد زیادی تصویر در رزومه تان اجتناب کنید زیرا پرداختن به محتویات را برای خواننده سخت می کند. در بعضی رزومه های طرح گرافیکی از تصاویر استفاده می شود تا به کارفرما چیزهای مهمی درباره طراح گفته شود. این خیلی خوب است. در اصل به این بستگی دارد که چطور این کار را انجام دهید. اگر از تصاویر فقط برای آراستن رزومه تان استفاده کنید، خوب نیست. فقط یک اشتباه است.

5. کوتاهی در بیان مهارت ها
 


وقتی شخصی مشغول طراحی رزومه است، ممکن است از بیان مؤثر قسمت های مهم تر رزومه که شامل مهارت ها وتوانایی هاست چشم پوشی کند. این موارد باید به دقت ارائه شود زیرا این همان چیزی است که کارفرما به دنبال آن است. مطمئن شوید که می توانید مهارت های تان را به خوبی بیان کنید.

6. کوتاهی در ارائه فعالیت های کاری قبلی


 
شما باید تجارب کاری قبلی تان را در رزومه ذکر کنید. ذکر شغل به تنهایی کافی نیست، باید ذکر کنید چه فعالیت ها، موفقیت ها و وظایفی در شغل قبلی داشته اید. انجام این کار به کارفرمای شما می گوید که قابلیت انجام چه کاری را دارید.

7. املاء و گرامر غلط
 


بعضی طراحان گرافیک به گرامر و املاء توجهی نمی کنند. فکر می کنند که همه چیز فقط طراحی است. اما البته، اشتباه می کنید، محتویات متن خیلی مهم تر از هر چیز دیگری است. بنابراین مطمئن شوید که این موارد را بررسی کنید زیرا بعضی کارفرمایان نسبت به این موارد بسیار سختگیر هستند. آن ها فکر می کنند اگر نتوانید چنین کارهای ساده ای از قبیل گرامر و املاء را به درستی انجام دهید، چطور می توانید یک طراح خوب باشید.

8. ذکر علایق نامربوط به طراحی


 
در قسمت علایق، حتماً فقط موارد مرتبط با طراحی را ذکر کنید. در آن جا نباید بنویسید که به آشپزی و بسکتبال علاقه دارید. این هامهم نیست. کاری نکنید که وقتی رزومه شما را می خوانند به شما بخندند.

9. صفحه آرایی نامناسب
 


در یک رزومه صفحه آرایی بسیار مهم است زیرا می تواند تأثیر زیادی روی کسانی که رزومه را می خوانند داشته باشد. شما بعنوان یک طراح گرافیک باید بتوانید یک صفحه آرایی خلاق داشته باشید اما باید بتوانید آن را به روشی ماهرانه و مؤثر انجام دهید. صفحه آرایی چشمگیری درست کنید که بتواند چشم خواننده را مستقیماً متوجه قسمت های مهم رزومه کند.

10. تنبلی کردن در بررسی دوباره رزومه
 


پس از تمام کردن رزومه طرح گرافیکی تان، باید حتماً آن را دوباره چک کنید. وقتی می گوییم چک کردن، در اصل منظورمان بررسی کلیه جزئیات آن است. این رزومه حاوی طرح کلی و محتویات مربوط به شماست. ببنید آیا متن خوانا است و مطمئن شوید هیچ اشتباهی در آن وجود ندارد. این خیلی مهم است زیرا اشتباهات کوچک ممکن است رزومه طرح گرافیکی شما را به سطل زباله بکشاند. بنابراین همیشه قبل از ایمیل کردن یا فرستادن رزومه به کارفرما آن را چک کنید.

حالا نوبت شماست

علاوه بر مطالب مذکور، باید مطمئن شوید رزومه تان حاوی اطلاعات صحیح است. صداقت شما در همه موارد بخصوص در رزومه تان اهمیت زیادی دارد. حالا که این چیزها را می دانید، هنگام آماده کردن رزومه طرحگرافیکی تان آن ها را به کار ببرید. شما چطور، آیا می توانید چیزی به این لیست اضافه کنید؟ اگر عقایدتان را با ماسهیم شوید ازشما ممنون می شویم.منبع:persiangfx


 1031,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری