چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

بسته بندی محصول نماینده برند شما در ذهن مخاطب

بسته بندی محصول نماینده برند شما در ذهن مخاطب

(0 رای‌ها)

بسته بندی محصول نماینده برند شما در ذهن مخاطب

بروشورها، کاتالوگ‌ها، بنرها و سایر روش های تبلیغات به همراه سیاست های روابط عمومی کمک بسیار زیادی در جهت تصویرسازی برند شما می‌کنند ولی در نهایت این محصول نهایی و شکل بسته بندی محصول شماست که به خانه‌های مشتریان راه پیدا می‌کند و به عنوان نماینده شما برای مدت زیادی در ذهن مخاطب تصویر‌سازی می‌کند. این تصویرسازی در مورد برندهای محصولات مصرفی و به ویژه آنهایی که اولین حضورشان در بازار است، اهمیت بسیار بیشتری دارد. اگر تعریف بسته بندی را منحصر به کارتن و مقوایی که دور محصول پیچیده می‌شود نکنیم می توان قوانین بسته بندی را به سایرمحصولات خدماتی نیز بسط داد.

بسته بندی طبق تعریف های رایج، بیشتر برای محافظت محصول و اطلاع رسانی در مورد محتویات محصول به کار می رود ولی با این تعریف جدیدی که ارائه دادیم، علاوه بر موارد فوق بسته بندی نقش پررنگ تری در فرایندهای بازاریابی پیدا می‌کند و حتی کار روابط عمومی را نیز به عهده میگیرد. در حدی که در بسته بندی می‌توانید اقدامات بشردوستانه سازمانتان را نیز منعکس کنید.
بسته بندی خوب و خلاقانه فرهنگ درونی حاکم بر سازمان شما را نیز منعکس می‌کند، یک سازمان خلاق بسته بندی‌های خلاقانه ای نیز تولید می‌کند. این مورد در کالایی که بسته بندی و خود محصول در تماس کامل با هم قرار دارند پررنگ تر است، به عنوان مثال “کتاب” محصولی است که جلد آن به عنوان بسته بندی عمل می کند و همه ما معمولا از روی طرح روی جلد میتوانیم در مورد محتوای کتاب حدس هایی بزنیم و فرهنگ حاکم برذهن نویسنده را بخوانیم.

کارکرد بسته بندی در فرایند بازاریابی و فروش گاهی به حدی است که تصمیم نهایی مشتری بر اساس بسته بندی انجام می‌شود، یکی از مثال های مهم در این مورد صنعت عطر و ادکلن است، درست است که خریدار عطر و ادکلن را به خاطر بوی آن میخرد ولی بسیاری از اوقات این شکل شیشه عطر است که نقش تعین کننده را در خرید یا عدم خرید عطر بازی می کنند و به همین خاطر است که شرکت های تولید کننده عطر معمولا توجه زیادی به شکل شیشه عطر میکنند چرا که یک فرد نمی خواهد یک شیشه زشت را روی میز آرایش خود قرار دهد.

 


 1196,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری