چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

نکاتی که طراحان (فارغ التحصیلان رشته گرافیک)، از طراحی تا چاپ باید بدانند: (قسمت نهم)

نکاتی که طراحان (فارغ التحصیلان رشته گرافیک)، از طراحی تا چاپ باید بدانند: (قسمت نهم)

(0 رای‌ها)

 

قسمت نهم

 

مشکلاتی که ممکن است در تهیه سند چاپی پیش آید

 

گاهی پیش می آید که در طرح تایید شده ی کارفرما، بعد از چاپ خطا دیده می شود مثلا نوشته با موردی از قلم افتاده است.

در این مرحله پس از هزینه های زیاد، کار به چاپ رسیده و کسی هم زیر بار دادن خسارت نمی رود. بنابراین برای جلوگیری از چنین پیش آمدهایی، تایید کتبی کارفرما ضروری است. برای این کار پرینت نهایی کار را جهت بررسی، کنترل و امضاء نهایی به کارفرما تحویل دهید .

البته با توجه به این که ممکن است کارفرما به دلیل مشغله کاری نتواند به دفتر شما مراجعه و تایید کتبی دهد به او سخت نگیرید و با ایمیل ( تلگرام ) می توانید ارسال نمایید و بخوایید که با ارسال مجدد همون طرح که به دقت مطالعه کردند متن تاییده را ارسال خواهند کرد که با ذخیره کردن آن یک سند تاییدیه خواهد بود.
بارها اتفاق افتاده است که با توجه به تایید نهایی کارفرما چه کتبی و چه الکترونیکی مشکلاتی پس از چاپ به وجود افتاده هست که در برخی موارد طراح و در بعضی موارد دیگر کارفرما مقصر بوده است که با توجه به این سند دیگر مشکلات حل خواهد شد.

اما بهتر آن است که حتی پس از تاییدیه کارفرما یک و یا دوبار با دقت فراوان توسط دو نفر از همکاران خود مورد مطالعه قرار گیرد، شاید بگوییم که دیگر تایید شده است و خسارت به بار آمده به عهده کارفرما خواهد بود ولی حرفه ای تر این است که شما هم دقت را دو چندان بکنید که این خود به ارزش و اعتبار مجموعه و خود شما (طراح) می افزاید.

در ضمن یک نکته که همین الان به ذهنم آمد بحث فایل هایی که کارفرما برای شما ارسال میکنند اعم از طرح های قبلی و یا فایل لوگوی شرکتشان که ایده آل این است که شما این فایل را به طور دقیق واکاوی بفرمایید تا مشکلاتی از قبیل Overprint بودن و یا بهم ریختگی احتمالی فونت ها به وجود نیاید. که راه حل آن این است پرینت طرح را بگیرید برای خودتان و حتما طرح را خروجی بگیرید و تصویر آن را به کارفرما ارسال نمایید تا تایید نمایند و مشکلی از این بابت مشکلی نباشد.

بعد از تایید طرح، سند تایید شده را در کامپیوتر باز کنید و از کار نهایی نسخه ای به نام Final ذخیره نمایید و در پوشه ای جداگانه ای قرار دهید. بهتر است تاریخ و نام سند خود را به کلمه Final اضافه کنید (مثلا Final Poster 951012) تا امکان اشتباه در ارسال فایل از بین برود. اکنون از فایل نهایی خود، یک چاپ با کیفیت بالا تهیه کنید و در تمام مراحل لیتوگرافی و چاپ، همراه خود، داشته باشید.

این کار در کنترل های متعدد در مراحل مختلف چاپ، به کار می آید.

نویسنده : موسی عبدی (طراح هجرت دیزاین)

 


 955,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری