چاپ کردن این صفحه

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

تایپوگرافی در کارت ویزیت

تایپوگرافی در کارت ویزیت

(0 رای‌ها)





تایپوگرافی در کارت ویزیت

کاربرد کارت ویزیت در تبلیغ و شناساندن مشاغل برای همه روشن است. کارت ویزیت همچنین یک نشان حرفه ای است که بخش لاینفک کسب و کار به شمار می آید. اگر شما بتوانید یک کارت ویزیت مناسب و معقول به مشتری ارائه کنید، او نیز شرکت و کار شما را به رسمیت می شناسد و همچنین به این ترتیب می توانید اطلاعات مربوط به برقراری تماس با خود را در اختیار او قرار دهید. تاثیر این در صورتی که کارت ویزیت شما از طراحی منحصر به فردی برخوردار باشد دو چندان خواهد شد. گاهی برای طراحی کارت ویزیت خود دچار چالش می شویم، اما شما می توانید طرح های مختلف کارت ویزیت را مشاهده کرده و با ادغام چند طرح یک نشان بسیار جذاب و منحصر به فد خلق کنید.

یکی از عناصر مهم در طراحی کارت ویزیت استفاده از طرح های تایپوگرافیکی است. به این کارت ها، کارت های تایپوگرافیکی می گویند. استفاده از طرح های تایپوگرافیکی تاثیر غیر قابل انکاری در جذابیت کارت ویزیت خواهد داشت چون می تواند نظر بیننده را به اطلاعات مرتبط با کار شما جلب کند. برای اینکه راحت تر بتوانید کارت ویزیت خود را طراحی کنید چند نگته اصولی و ارزشمند را به شما یادآوری می کنیم:

1. مطمئن شوید تایپوگرافی خوانا است


 
یک نکته مهم در طراحی کارت ویزیت های تایپوگرافی این است که فونت های به کار رفته در طرح قابل خواندن باشند. شما باید هنگام کار کردن روی قسمت هنری طرح بیشتر به این نکته توجه داشته باشید. بنابراین باید رنگ، طرح و سبک فونت های مورد استفاده را در نظر داشته باشید. اگر کارت ویزیت شما زیبا به نظر برسد اما خوانا نباشد، ممکن است هیچ سودی نداشته باشد.


2. با شرکت و شخصیت مالک شرکت همخوانی داشته باشد



 
اگر برای یک مشتری طراحی می کنید، ببینید کل طرح با شخصیت او همخوانی دارد. این کار ساده می شود اگر همه اطلاعات لازم در مورد شرکت و خود مشتری را از او کسب کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود طرحی متناسب با شخصیت مشتری و نوع فعالیت شرکت طراحی کنید.


3. بیش از حد لازم تایپوگرافی به کار نبرید



 
در هر پروژه طراحی، نکته ضروری این است که عناصر طراحی را بیش از حد به کار نبرید چون باعث خراب شدن طرح می شود. در طراحی نیز محدودیت هایی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. به طرح نگاه کنید و ببینید آیا طراحی تایپوگرافی به اندازه کافی برای کسانی که به آن نگاه می کنند واضح است . پیام درست را منتقل می کند. تایپوگرافی باید خوانا و واضح باشد.


4. اجازه دهید تایپوگرافی برای خودش حرف بزند



 
به جای استفاده از تصاویر و گرافیک ها، این تایپوگرافی است که طرح کارت ویزیت شما را می آراید. بنابراین، ببینید فونتی که در طراحی به کار برده اید به تنهای آنقدر برجسته هست و اطلاعاتی که می خواهید را با یک نگاه به بیننده منتقل می کند. متن درون کارت باید بتواند به مخاطب نشان دهد با چه شرکتی سروکار خواهد داشت. اگر این شرکت یک شرکت طراحی است، پس به همین روش روی تایپوگرافی آن کار کنید. ممکن است بخواهید بسته به نوع شرکت از فونت های رسمی تر استفاده کنید.


5. از فرایند سلسه مراتبی استفاده کنید



 
در طراحی کارت ویزیت های تایپوگرافیکی، لازم است که حتما سلسله مراتب را رعایت کنید تا روی قسمت های مهم تر تاکید بیشتر شود. شما می توانید از فونت های موچک تر برای مطالبی که اهمیت کمتری دارند استفاده کنید.


6. از فونت های منحصر به فرد اما خوانا استفاده کنید



 
شما می توانید با استفاده از فونت های منحصر به فرد کارت ویزیت خود را جذاب تر کنید. اما باید مطمئن باشید، فونت به کار رفته در عین منحصر به فرد بودن خوانا هم باشد. همچنین با نوع فعالیت شرکت متناسب است، در این صورت پیام را به درستی منتقل می کند.


7. استفاده از یک فونت قدرتمند



 
بعضی از قسمت های کارت ویزیت نیازمند این است که روی آنها تاکید بیشتری شود. برای عناصر متنی بزرگ تر از فونت های قدرتمند استفاده کنید. این ها فونت هایی هستند که می توانند توجه مخاطب را به خوبی به خود جلب کنند. به این ترتیب، مطمئنا قادر خواهید بود چشم های بیننده را به قسمت های مهم کارت جلب کنید.


8. استفاده از طرح بندی و صفحه آرایی های خلاقانه



 
اگر از یک صفحه آرایی خلاقانه برای متن خود استفاده کنید مطمئن باشید کارت ویزیتی که طراحی خواهید کرد تاثیرگذاری دوچندانی خواهد داشت. برای انجام این کار می توانید آنها را در چاچوب های دایره ای شکل یا مثلثی شکل قرار دهید. همچنین می توانید حروف را با یک روش هنرمندانه مثل مورب یا عمودی مرتب کنید.


9. از ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید


 
رنگ می تواند نقش حیاتی در تاثیرگذاری کارت ویزیت ایفا کند. رنگی که انتخاب می کنید باید با نوع کار و صنعت مرتبط باشد. همچنین باید اهمیت عناصر مهم را بنمایاند.


10. ترکیب سبک فونت



 
وقتی از سبک فونت صحبت می کنیم، منظور هم فونت های خانواده serif و هم sans serif است. معمولا، sans-serif برای متن های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که serif برای اطلاعات تماس به کار می رود. اما فونت های sans-serif را می توان برای اطلاعات تماس نیز به کار برد. توجه داشتن به قانون serif/sans-serif، کمک می کند تا یک کارت ویزیت تایپوگرافیکی خوب طراحی کنید.منبع:persiangfx


 1660,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری