طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی


برای هر سبک خاص از طراحی، یک سبک موسیقی


سه » موسیقی:

یکی از موثرترین مواردی که فوق العاده روی طراحی تاثیر میگذاره، موسیقی هست!      
در اینجا سعی میکنم برای هر سبک خاص از طراحی، یک سبک موسیقی معرفی کنم!   
این ها را بر اساس تجارب شخصی میگویم و ممکن است بعضی از دوستان کمی در این مورد نظرشان متفاوت باشد!


1. سبک فانتزی:


برای طراحی هایی با محتوای فانتزی باید برای خود یک محیط شاد مهیا کنید! موسیقی شاد در محیط کاری خود پخش کنید و سعی کنید تا حد امکان سیگنال های شاد و زیبا را از موسیقیِ در حال پخش، دریافت کنید و آن را به همان شکل روی طرح پیاده سازی کنید! اگر بخواهید، میتوانم بگویم که خودم در هنگام این نوع طراحی، چه آهنگی رو گوش میکنم!


2.سبک سنتی و اسلیمی:


برای طراحی سبک های اسلیمی و سنتی، پیشنهاد میکنم که از همان موسیقی های سنتی استفاده کنید. چون تاثیر گذاری فوق العاده ای روی این سبک طراحی دارد. به این دلیل که همیشه موسیقی سنتی رو به همراه طرح های سنتی دیده ایم و این دو را به نوعی در کنار هم و جدا نشدنی میبینیم. پس چه بهتر که محیط را نیز با نوع و سبک طرح مان سازگار کنیم!    


3.دیگر سبک ها:


در کل برای طراحی هایی که انجام میدید و نمیشه سبک و اسم خواصی روش گذاشت، می توانید از موسیقی های ملایم و کلاسیک و از این دست که خودتان با شنیدنش احساس آرامش دارید، گوش کنید.
وقتی هنگام طراحی موسیقی گوش میکنید، تمامی افکار و ذهن و روح تان تحت تاثیر موسیقی قرار میگیرد و به همین دلیل وقتی طراحی ای را با موسیقی آغاز میکنید، آن طراحی در قالب همان موسیقی ای که گوش میکنید در می آید و دیگر این دَستان خالی شما نیست که طرح میریزد، بلکه تمامی حرکاتتان، افکارتان، دیدتان و همه و همه توسط موسیقی تنظیم میشوند و به بهترین شکل ممکن عمل میکنند. امتحان کنید! ;)   


چهار » روحیه ی مناسب:

مطمئن باشید که اگر در وضعیت روحی مناسبی نباشید، هیچ وقت طرح تان مورد پسند واقع نمیشود و فقط دو راه پیش رو دارید:
1.با انجام دادن کارهایی که شما را از آن وضع نامطلوب در می آورد، خود را متحول کنید!: قطعا هر کدام از ما در مواقعی ممکن است مسائلی برایمان پیش بیاید که روحیه خود را از دست بدهیم و به قول معروف دپرس شویم و دل و دماغ هیچ کاری را نداشته باشیم…
اگر مشکل پیش آمده خیلی بزرگ نباشد و بتوان کاری کرد که از آن حال دربیاییم، پس حتما باید این کار را انجام دهیم. چون هیچ کسی طراحی کردن در چنین وضعیتی را توصیه نمیکند! پس اگر اصرار دارید که طراحی خود را ادامه دهید، ابتدا باید خود را از آن حال دربیارید و هر وقت حالت نرمال پیدا کردید و احساس خوبی داشتید، طراحی را شروع کنید. چند مورد از کارهایی که خودم در اینجور مواقع انجام میدهم را نام می برم:
- با دوستانتان قرار بگذارید و مثلا برای شام برید بیرون. ترجیحا اگر دوستان دوران دبیرستانتان باشند بهتر است، چون هم یاد گذشته ها می افتید و خاطراتی که با هم داشتید رو مرور می کنید و هم به اندازه ی کافی از مشکلی که برایتان پیش آمده دور خواهید شد!
- کارهای متفرقه انجام دهید! مثلا اگر باغچه ای در خانه دارید، برید و بهش برسید و خلاصه صفایی بهش بدید! یا برید و برای نهار و یا شام، یک غذای خوشمزه بپزید و صمیمی ترین دوست خود را دعوت نمایید!    
- به یک گردش کوتاه یک روزه به همراه بهترین دوستان خود بروید!        
توجه داشته باشید که در این جور مواقع که روحیه خود را از دست می دهید، باید از تنهایی و دور بودن از دوستان پرهیز کنید و تا میتوانید دور و بر خود را شلوغ کنید و در صورت امکان مشکل خود را با یکی از دوستان درمیان بگذارید!   

 
2.طراحی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید!: اگر شدت ناراحتی و مشکل پیش آمده آنقدر زیاد است که انجام دادن موارد بالا برایتان بسیار سخت است، تنها یک راه دارید! طراحی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنید و تمامی کارهای خود را یا به تعویق بیاندازید و یا کلا کنسلشان کنید. و برای بهبود روحیه خود حتما به یک مسافرت یک هفته ای به نقاط خوش آب و هوا رفته و ترجیحا یک یا چند نفر از صمیمی ترین دوستان را با خود همراه کنید! در طول این مسافرت اصلا به طراحی و موارد مشابه فکر نکنید و فقط و فقط به کارهایی بپردازید که فکرتان را از مشکلات دور میکند!  
بعد از گذشت یک زمان قابل توجه و کاهش ناراحتی شما نسبت به مشکل پیش آمده، حالا میتوانید طراحی را دوباره آغاز کنید و از کنسل کردن کارهای اخیرتان اصلا نگران و پشیمان نباشید، زیرا که اگر در همان زمان (زمانی که روحیه نامناسب داشتید) طرح ها را آماده میکردید، مطمئنا آن چیزی که میخواستید نمیشد و ممکن بود که طرف درخواست کننده نیز از آن ها خوشش نیاید و این برای شما خیلی ناخوشایند می شد!           
البته امیدوارم هیچ وقت مشکل و ناراحتی ای برایتان پیش نیاید، اما چه می شود کرد که با سرنوشت نمیتوان جنگید![...]

ادامه مطلب 0

خلاقیت در طراحی گرافیک همراه با معرفی روش های ایجاد خلاقیت در طراحی


 
خلاقیت یک فرآیند ذهنی است که شامل تولید ایده یا مفاهیم جدید و یا ایجاد ارتباط های تازه بین ایده ها و مفاهیم موجود، می شود.بررسی خلاقیت گرافیکی در بسته بندی و ارتباط آن با فروش از دیدگاه علمی، محصولات یک تفکر خلاق (که گاهی تفکر واگرا نیز خوانده می شود)، معمولا هم ابتکار دارند و هم دارای تناسب و اقتضاء می باشند. از دیدگاه عام و روزمره، خلاقیت صرفاً عمل ساختن چیزی جدید می باشد.
یکی دیگر از تعاریف خلاقیت فرآیند شکستن پیش فرض ها و انگاشت هاست. بسیاری از ایده های خلاقه وقتی شکل می گیرند که فرد عقیده هایی که از قبل در ذهنش تشکیل شده بود را دور می اندازد و تصمیم می گیرد که راه و روشی جدید که به نظر می رسد دیگران به آن فکر نکرده اند را به کار گیرد. طی بررسی های به عمل آمده، زیبایی و خلاقیت و نوآوری در طراحی و بسته بندی باعث جذابیت بیش از حد کالا می شود و چشم هر بیننده ای را جذب خود می کند.خلاقیت نیز مانند بسیاری از مباحث دیگر آموختنی است کافی است شیوه های ایجاد آن را بدانید تمرین کنید و بکار گیرید. خواهید دید که پس از مطالعه این مجموعه مقاله دید بهتری نسبت به جهان اطراف خواهید یافت و طراحی خلاقانه مطابق با سلایق مشتری برایتان ساده تر می گردد.


● آمادگی برای پذیرش ایده های نو


«اگر وقت زیادی برای گرم کردن خود صرف کنید،به مسابقه نخواهید رسید اگر هم اصلا" بدن خود را گرم نکنید، به مسابقه می رسید اما نمی توانید آن را به پایان برسانید».Grant Heidrich
دونده در یک پروژه {کارگرافیکی } باید پیام کار کاملا" تعریف شده باشد و اهداف آن نیز کاملا" متمرکز و مشخص باشد.


در این صورت است که پروژه ای که بر اساس چنین پیام و اهدافی انجام می گیرد،کاری موفق و نو آورانه خواهد بود.اگر پیش از شروع طراحی وقت کافی برای تجربه و تحلیل مسائل،پرسش و پاسخ ،شفاف سازی پیام مورد انتقال و اهداف پروژه و تحقیق و بررسی صرف کنید،ایده های نو خود به خود در ذهن شما جاری خواهد شد.اما هنگامی که از همان ابتدا شروع به طرح ریزی و انتخاب سبک کار نمایید، مسیر ایده های نوآورانه مسدود خواهد شد.
خلاقیت فرآیند بسیار پیچیده ایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست شما در خلق اثری خلاقانه تاثیر می گذارند. به عنوان مثال
دغدغه ها و سیاستهای درون سازمانی سفارش دهنده پروژه ممکن است بر تصمیم گیریهای تاثیر گذارد و یا او را تحت فشار قرار دهد،همچنین تربیت دست اندرکاران چاپ ممکن است تحت تاثیر جلوه های تکنولوژی روز قرارگیرند.
بنابراین مدیریت صحیح در فرایند خلاقیت یعنی تحت کنترل در آوردن این گونه تاثیرات و اطمینان حاصل کردن از آگاهی همه افراد دخیل در پروژه به اهداف پروژه، از ابتدا تا انتهای کار. این امر می تواند فرسایش درروند شکوفایی خلاقیت را کاهش دهد.


● دریافت صحیح پیام


« ذهن خالی همیشه برای پذیرش و یادگیری چیزهای جدید آماده است.در ذهن افراد تازه کار فضای خالی زیادی وجود دارد اما این فضای خالی در ذهن متخصصان بسیار کم است»نقل ازShunyyu Swrnki
«در خلق یک اثر سخت ترین بخش کار،شروع کردن آن است خلق کردن یک برگ علف به همان اندازه سخت است که خلق کردن یک درخت بلوط» نقل از جیمز راسل لورل


● فکر کردن را با ذهنی باز آغاز کنید


برای یک طرح گرافیست  ،نویسنده،هنرمند و یا فیلسوف هیچ چیز وحشتناکتر از یک صفحه سفید کاغذ نیست. زیر این وظیفه آنهاست که این صفحه خالی را پرکنند.
به علاوه،موضوع فقط پر کردن صفحه نیست بلکه باید آن را با اطلاعات و مطالبی که معنی دار، تاثیر گذار و خلاقانه باشد،پر کنند.انجام این کار شاید کمی سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست.درست در لحظه ای که خط،تصویر و یا کلمه ای بر روی این صفحه سفید قرار می گیرد، فرایند خلاقیت آغاز می گردد.
مثلا" هنگامی که تصویری بر روی صفحه کاغذ بکشید مثل تصویر یک کلاه ذهن شما با تاثیر گرفتن از آن تصویر شروع به فعالیت در جهت آن خواهد کرد. سپس اگر عامل دیگری به این صفحه اضافه کنید ( مثل کلمه time ) خواهید دید که ذهن شما با ادغام کردن این دو عامل فعالیت خود را ادامه خواهد داد. اگر فقط برای مدت کوتاهی به این دو عامل که بر روی صفحه قرار داده اید ،خیره شوید، ایده های جدید،تصاویر و پیام های بیشتری در ذهن شما شکل می گیرد.
کلیدخلق یک ایده که کاملا" مناسب و کاملا" مرتبط با موضوع باشد این است که از صفر شروع کنید یعنی با ذهن کاملا" باز که هیچ گرفتاری قبلی در آن وجود نداشته باشد فکر کنید،درست است که در این صورت ایده های بسیار گوناگونی در ذهن شما شکل خواهد گرفت اما نگران نباشید زیرا در هنگام کار محدودیت توانایی های شما،بایدها و نبایدها و پارامترهای دیگری که در نظر دارید،انتخاب های شما را محدود خواهد کرد همین مساله درباره مشتری ها Clients و مخاطبان Audiencer شما هم صدق می کند.
به این معنی که اگر آنها هم با ذهن باز ،با نظرات و کار شما برخورد کنند،موفقیت کار ، تنها به نوآوری های شما بستگی پیدا خواهد کرد. به این دلیل هم هست که باید دغدغه های مشتری و نیاز مخاطبان خود را درک کنید.
توجه شما به این نیازها و دغدغه ها موجب کاهش مخالفت های اولیه از طرف آنها خواهد شد و با ذهن بازتر و آرامش بیشتری به ایده های شما توجه خواهند کرد.
بنابراین ذهن مخاطب و مشتری شما نیز مانند همان صفحه سفیدی خواهد شد که می توانید خلاقیت خود را بر روی آن نشان دهید.
ولی از طرف دیگر، بی تفاوتی و بی توجهی شما به مسائل و نیازهای مشتری، به معنی عدم علاقه شما به کار تلقی خواهد شد.حتی اگر برخی از این مسائل به کار شما مربوط نباشد هم باید به آنها توجه کنید.
اگر مشتری حس کند که شما به مسائل مورد توجه آنها اهمیت زیادی نمی دهید،آنها نیز امکان کار خلاقانه را از شما خواهند گرفت این وظیفه شما طراحان است که به باز شدن ذهن مشتری و مخاطب خود کمک کنید و امکان فکر کردن به چیزهایی که پیش از آن هرگز حتی تصورش را هم نمی کردند، برای آنها تصور فراهم نمایید.


یک » وقت طراحی:


این مورد رو خودم شخصا تجربه کردم و بهش ایمان دارم. به نظرم بهترین وقت و مناسب ترین ساعات برای طراحی، صبح ها (چیزی بین 6 تا 12 ظهر) و شب ها (چیزی بین 10 تا 4 بامداد) هست. نظر من این است که از طراحی در هنگام غروب (چیزی بین 4 تا 7 بعد از ظهر) تا حد امکان بپرهیزید مگر اینکه عجله داشته باشید! در ساعاتی به جز زمان هایی که ذکر شد نیز میتوانید طراحی هایتان را انجام دهید. اما مفیدترین ساعات، همان است که اشاره شد! و البته این رو هم مدنظر داشته باشید که این مورد صد در صد نیست و استثنا همیشه وجود دارد!     

     
دو » محیط استقرار:

سعی کنید برای طراحی، مکانی آرام و با دمای معمولی و دارای نوری مناسب را انتخاب کنید و این رو بدونید که یک گرافیست موفق، بهترین مکان رو برای استقرار انتخاب میکنه!  
اگر اتاق خودتان را به عنوان یک مکان مناسب انتخاب کرده اید، قبل از شروع، کمی اطرافتان را خلوت کنید و لوازم اضافی را بردارید و سر جایشان بگذارید. یک طراح ماهر همیشه به نظافت محیط کاریش اهمیت میده و اون رو لازمه ی وظایفش میدونه! پرده ی اتاقتان را نیز کنار بکشید و بگذارید نور وارد اتاقتان بشود و اگر سروصدای بیرون از محل استقرار زیاد نبود و اذیتتان نمی کرد، پنجره ی اتاق را نیز باز کنید و بگذارید هوای داخل اتاق عوض شود و خلاصه تا حد امکان برای خود محیط دنجی درست کنید و از طراحی لذت ببرید!

 [...]

ادامه مطلب 0

(دیباچهٔ گرافیک دیزاین : طراحی گرافیک چیست؟)An Introduction To Graphic Design: What Is Graphic Design

 

 

طراحی گرافیک شامل ساخت گرافیک، تایپوگرافی و تصاویری است که بیان‌گر ایده‌ای هستند. طراحان گرافیک چاپ، گرافیک را به صورت دیجیتال می‌سازند که این گرافیک دیجیتال در انتها به بروشورها، پوسترها و هرچه که در برندسازی نیاز است تبدیل می‌شود. طراحان گرافیک چاپ لزومی به یادگیری زبان‌های کدنویسی ندارند. آنها تنها مسئول ساخت گرافیکی هستند که بعدها برای کارهای چاپی منتشر شده استفاده می‌شوند.

طراحی گرافیک چیست؟

وقتی به طراحی گرافیک فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ یک نقاشی؟ یک کتاب؟ یا شاید یک پوستر! این‌ها نمونه‌های کمی از پاسخ‌های‌ست که در جواب این سوال به ذهن مردم می‌رسد.

اما هیچ‌یک از این پاسخ‌ها، تعریف دقیق و صحیحی از طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین به دست نمی‌دهند. نقاشی‌ها، کتاب‌ها و پوسترها تنها «نتایج» یا «رسانه‌ها/مدیوم‌ها»ی طراحی گرافیک محسوب می‌شوند.

اگر به دنبال یک تعریف جامع برای طراحی گرافیک می‌گردید، بهتر است بدانید که معمول‌ترین و ناکارآمدترین آنها را پیدا خواهید کرد. دیکشنری‌های آنلاین، گرافیک دیزاین را عنوان هنر یا مهارت ترکیب متن و تصویر در تبلیغات، مجله‌ها و کتاب‌ها معرفی می‌کنند. این تعریف صحیح است اما مفهوم درست را نمی‌رساند.

طراحی گرافیک، یک مهارت است اما به تبلیغات، مجلات و کتاب‌ها محدود نمی‌شود و می‌تواند فیزیکی، دیجیتال یا ترکیبی از هر دو باشد و به دلیل آبستره بودن و تطبیق‌پذیری، چیزی ورای ترکیب عکس و متن است.

هدف اصلی طراحی گرافیک، انتقال پیام بصورت بصری است. هر پروژه‌ای که طراح گرافیک کار می‌کند، یک پیام خاص و یک نتیجه مطلوب از آن پیام، دارد. این پیام ممکن است حاوی اطلاعات، دعوت به اندیشیدن، فروش یک محصول یا حتی شبیه‌سازی یک مکالمه باشد.

 

 



گرافیک دیزاین در محیط اطراف شما وجود دارد و به بیان ایده‌ها در بهترین حالت ممکن بصری می‌پردازد. شاید چنین تعریفی ساده بنظر برسد اما بیش از هر چیزی به حل مساله، ارتباطات زیاد، هشیاری، صبر و تلاش نیاز دارد.

دیباچهٔ گرافیک دیزاین : طراحی گرافیک چیست؟

محبوبیت و فراگیرشدن شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های تکنولوژی کنجکاوی درباره طراحی گرافیک را با یک جهش همراه کرده است. توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات، هنرمندان بسیاری را به انتشار کارهایشان و جلب مخاطب‌های جدید واداشته است.

تکنولوژی موقعیت‌هایی را برای علاقمندان به هنر بوجود آورده تا بتوانند کارهای هنری‌شان را به اشتراک بگذارند؛ هرچند که این سادگی باعث اشباغ بیش از حد کارهای هنری در جامعه طراحی و دیزاین شده است. این مساله باعث می‌شود تا دیده و مطرح شدن، سخت شود و تحصیل در رشته طراحی گرافیک را به یک ضرورت برای موفقیت تبدیل می‌کند.

    

طراحی گرافیک در تاریخ

اولین نمونه‌های طراحی گرافیک در نقاشی‌های غارها در ۱۵هزار سال پیش از میلاد دیده می‌شود. این نقاشی‌ها برای بیان داستان‌ها، ثبت حوادث و فراهم‌آوری اطلاعات کشیده می‌شدند.

نقاشی در غارها با خطوط ساده شروع شد اما کم کم به این دست نقاشی‌ها جزییات بسیاری افزوده شد. در بسیاری از نقاط جهان، نقاشی‌های اولیه که در غارها کشیده شده هنوز قابل دیدن هستند. این روش در آن زمان بسیار مفید بود اما تنها مشکلی که داشت این بود که امکان جابجایی آن وجود نداشت.

این مشکل در سال ۱۰۵ میلادی، پس از کشف کاغذ توسط Ts’Ai Lun حل شد. بدین ترتیب جابجایی و گسترش مستندات نوشتاری و سایر آثار هنری، به آسانی ممکن شد.

پس از آن، انواع قلم‌ها، جوهرها، رنگ‌ها و سایز ابزارهای لازم برای خلق آثار هنری ساخته شدند. سرانجام با اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ در سال ۱۴۰۵ میلادی، عنصر کلیدی برای طراحی گرافیک و تایپوگرافی فراهم آمد.


ویلیام ادیسون دویگینز (William Addison Dwiggins) از پیشگامان طراحی گرافیک مدرن است. او در سال‌های ۱۹۲۰ طراح تایپ‌فیس بود. معروف‌ترین فونت‌های او Caravan Metro, Electra, Caledonia, Eldorado, and Falcon هستند. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۵۶ به فعالیت و خلاقیت در حوزه دیزاین می‌پرداخت.

کمتر از یک دهه بعد از مرگ دویگینز، داگلاس انگلبارت (Douglas Engelbart)، ماوس (Mouse) را اختراع کرد. اختراعی که راه را برای یک ابزار بسیار کارآمد برای طراحان و دیزاینرها باز کرد: مکینتاش. شرکت اپل مکینتاش را در سال ۱۹۸۴ معرفی کرد. این اولین کامپیوتری بود که رابط کاربری آن برای کاربران راحت بود.

کمی پس از معرفی مکینتاش در سال ۱۹۸۴، ابزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ و ایلاستریتور به بازار آمدند. از زمان اختراع این نرم‌افزارها، طراحان توانستند کارهای هنری خلاقانه و متفاوتی ارائه دهند.




شناختن اتفاق‌های مهمی که در پیشرفت و توسعه طراحی گرافیک نقش ایفا کرده‌اند، ضروری است. بدون شناخت گذشته، حال و آینده نمی‌تواند به طور کامل پیش رود.برگرفته ازfreepic

 

What Is Graphic Design

When you think of graphic design what come to your mind? A painting? A book? How about a cool poster? These are just a few of the most common mental images evoked by people when asked about graphic design. None of these images provide a true definition of graphic design though. Paintings, books and posters are only “outcomes” or “mediums” of graphic design. If you search for the definition of graphic design, you’ll most likely find a generic unhelpful definition. Online dictionaries define graphic design as the art or skill of combining text and pictures in advertisements, magazines, or books. This definition is true, but it doesn’t provide much context. Graphic design is a skill, but it’s not limited to advertisements, magazines, and books. Graphic design can be physical, digital and anywhere in-between. Because of this abstractness and versatility, graphic design goes far beyond simply combining text and pictures.

Graphic design focuses on communicating a message visually. Each project a graphic designer works on will have a unique message and a desired result from that message. The message may be to provide information, invoke thought, sell a product or even stimulate meaningful conversation. Graphic design is all around you. It’s about expressing an idea in the best way using visual story telling. This may sound simple, but it requires problem solving, communication, attentiveness, patience, and most importantly a good grasp of the project’s desired result.
 

The popularization of social media and the advancements in technology have sparked curiosity about graphic design. The ability to easily share information is leading to an increasing number of artists looking to share their work and engage with new audiences. Technology provides opportunities for the most novice of art lovers to share their artwork. Unfortunately, the ease of sharing information has led to an over saturation of artwork throughout the design community. The over saturation of artwork makes it difficult to stand out and gain recognition; making the study of graphic design essential for success. This series will serve as an overview of graphic design and the elements of good design. The upcoming articles will cover each component of graphic design and its individual role in producing the finished product. To start, we’ll go through a few ofthe major historical advances and inventions leading to modern graphic design.


The History of Graphic Design

The earliest forms of graphic design were found in the cave paintings created around 15,000 BC. These paintings were created to tell stories, keep records of events and provide information. Cave paintings started as basic line figures, but expanded to detailed artwork as the years progressed. In some parts of the world many original cave painting are still visible. Cave painting were useful, but they lacked a way to transport that information to other locations. This was resolved in 105 AD when Ts’Ai Lun invented paper. This made transporting and distributing written documents and various types of artwork easier than it had ever been. It also added more variety to the types of ink, paint, and other tools that could be used to create artwork. Finally, with the creation of Movable Type by Johannes Gutenberg in 1450, we had all the key components needed for modern graphic design.


William Addison Dwiggins pioneered modern graphic design. He was a typeface designer in the 1920’s. His most famous fonts include: Caravan Metro, Electra, Caledonia, Eldorado, and Falcon. Dwiggins continued creating and innovating in the design community until his death in 1956. Less than a decade after Dwiggins’ death, Douglas Engelbart invented the mouse. This invention of a precision pointing device paved the way for what would be the greatest innovation in design tools of this generation: the Macintosh. Apple presented the Macintosh in 1984. This was the first computer with a user friendly interface. Shortly after the invention of the 1984 Macintosh graphics applications such as Photoshop and and Illustrator were introduced to the world. Since the invention of these applications, designers have been able to create amazing works of art across a variety of mediums.

Understanding the timeline of major events contributing to graphic design is essential. Without knowledge of the past, the present and future can’t be perfected upon. The next lesson in this series define design, discuss the building blocks of design, and explore what determines good design.
[...]

ادامه مطلب 0

بیلبوردهای تبلیغاتی را چگونه طراحی کنیم؟


 

راه های موثر برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیل بوردها ابزارهای تبلیغاتی بزرگی هستند که در محیط ها و اماکن پر تردد و شلوغ قرار داده می شوند تا توجه رانندگان و عابرین پیاده را به خود جلب کنند. در برخی از کشورها به بیل بورد تابلوی موقتی گفته می شود. این بیل بوردها نه تنها به دلیل بزرگ بودن، بلکه به دلیل طراحی های متنوع و زیبایی که روی آنها انجام می شود می توانند نظر و توجه عابرین پیاده را جلب کنند. بیل بورد فضای زیادی در اختیار طراح قرار می دهد تا مطالب، ملزومات و طرح های مورد نیاز را به راحتی روی آن قرار دهد. بدون شک، بیل بورد بهترین راه برای جذب و جلب تعدادی زیادی از افراد می باشد.

طراحی یک بیل بورد کار بسیار چالش بر انگیز و دشواری است، نه به دلیل اندازه بزرگی که دارد، بلکه به خاطر این که هنگام طراحی ان باید نکات زیادی را به خاطر سپرد و آنها را رعایت کرد. بر خلاف کارت ویزیت و لوگو طراحی بیل بورد به خلاقیت و ایده های بکر و جالب تری نیاز دارد چون باید به گونه ای طراحی شود تا با نگاه اول بلافاصله نظر افراد را به خود جلب کند. در این مقاله اصولی که باید هنگام طراحی بیل بورد در نظر داشت را برای شما عنوان خواهیم کرد.



1. محصول خود را بشناسید
 
قبل از اینکه کار طراحی را شروع کنید، باید آگاهی و اطلاعات لازم و کافی در مورد محصول خود داشته باشید. مخاطب هدف و این که آنها می خواهند چه نوع پیامی را دریافت کنند را بشناسید. شناخت مخاطب این ایده را به شما می دهد که چه نوع طراحی انجام دهید. گاهی، این شما هستید که محل قرارگیری یک بیل بورد را مشخص می کنید، اما در مواقعی مشتری قبلا محل آن را انتخاب کرده است. پس باید از محل قرار گیری آن نیز اطلاع داشته باشید.


2. نمایش محصول
 
کالا یا محصولی که برای آن تبلیغ می کنید باید بزرگترین تصویر و متن را روی بیل بورد تبلیغاتی داشته باشد. به یاد داشته باشید که یک بیل بورد تنها برای چند ثانیه دیده می شود بنابراین پیام تبلیغغ باید در طول چند ثانیه منتقل شود. شما نمی توانید مثل آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی با بیننده رفتار کنید، پس باید بیل بورد خود را به گونه ای طراحی کنید که بلافصله پس از دیده شدن در ذهن و خاطر بیننده باقی بماند.


3. متن بیل بورد
 
از آنجا که بیل بوردها تنها برای چند ثانیه از دید بیننده می گذرد، باید پیام خود را سریع منتقل کند. شما می توانید از 8 تا 10 کلمه استفاده کنید تا رانندگانی که با سرعت معمولی رانندگی می کنند بتوانند متن را به راحتی بخوانند. شما می توانید نام کمپانی، اطلاعات تماس، اطلاعات پایه در مورد محصول و یک شعار روی بیل بورد قرار دهید. شما همچنین می توانید مزایا و محاسن محصول را نیز در بیل بورد بگنجانید. اما همیشه باید به یاد این نکته را به خاطر داشته باشید که متن باید به آسانی خوانده شود، ساده باشد و به سرعت و به راحتی توسط بیننده به یاد سپرده شود. حتی الامکان از تعداد کمی کلمه استفاده کنید.


4. سبک و حالت متن
 
از فونتی استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. هرگز از فونت های تزیینی و تجملی استفاده نکنید چون واضح و خوانا نیستند. استفاده از فونت هایی که دارای ضخامت زیاد هستند نیز تاثیرگذاری زیادی دارد. سایز فونت نیز اهمیت زیادی دارد. اندازه فونت ها باید بزرگ و واضح باشد. طول نام محصول باید حداقل 4 فوت و سایر متن ها حداقل 2 فوت باشد. به این ترتیب عابرین می توانند آن را به راحتی بخوانند. اما شما باید در به کار بردن فونت های بیل بورد خلاقانه عمل کنید تا جذابیت مطالب روی بیل بورد چند برابر شود.


5. طراح های گرافیکی بیل بورد
 
استفاده از تصویر در طراحی بیل بورد متداول و عادی است. از تصویری استفاده کنید که خیره کنندگی آن باعث شود عابرین برای دیدن آن مجددا باز گردند. معمولا برای بیل بورد از عکس استفاده می کنند. پس از انتخاب تصویر مناسب، مطمئن شوید تصویر به اندازه کافی بزرگ هست تا بیننده به راحتی و به طور و اضح قادر به دیدن آن باشد. در خیابان ها و جاده هایی که محدودیت سرعت وجود ندارد، باید از تصاویر خیلی بزرگتری برای روی بیل بورد استفاده کنید در نتیجه رانندگان به وجود سرعت بالا باز هم می توانند تصویر را ببینند. تصاویری که جزییات زیادی دارند می بایست بزرگ تر باشند اما تصاویری که به راحتی قابل تشخصی هستند و جزییات زیادی روی آنها نیست لزوما نباید سایز بزرگی داشته باشند.


6. رنگ ها
 
در طراحی بیل بورد، باید کنتراست رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های زرد و قرمز توجه بیننده را جلب می کنند اما رنگ سیاه و زرد عملکرد وتاثیر بهتری دارند. سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که بتوانند توجه عابرین را جلب کنند. کلید این کار استفاده از رنگ مناسب برای پس زمینه و متن است به طوری با هم کنتراست خوبی ایجاد کنند. از رنگ ها مشابه، مثل قرمز و نارنجی و یا آبی و سبز در کنار یکدیگر استفاده نکنید. این کار باعث می شود متن واضح و خوانا نباشد. شما می توایند از به طور یک درمیان از رنگ استفاده کنید، مثلا سطر اول متن به رنگ آبی و سطر دوم سفید باشد و به همین ترتیب. شما می توانید از کادر و یا سایه هم استفاده کنید، تنها نکته ای مهمی که وجود دارد خونا بودن متن است. در انتخاب رنگ خلاقانه عمل کنید. سعی کنید بفهمید کمپانی برای طراحی بیل بورد رنگی را پیشنهاد می کند. در نهایت این بستگی به شما دارد که چگونه از آن در طرح استفاده کنید.


7. سادگی و خلاقیت
 
 
تا حد امکان ساده و خلاقانه طراحی کنید تا بتوانید توجه بیننده را به طرح جلب کنید. وقتی طرح ساده باشد شما می توانید انتخاب کنید چه چیزی در چه اولویتی قرار گیرد. مهمترین آیتم هایی را انتخاب کنید که وجود آنها در بیل بورد لازم و ضروری است. طرح هاس ساده تر، راحت تر در ذهن و خاطر بیننده باقی می مانند. اما در عین سادگی، طرح باید خلاقانه باشد. راه های زیادی وجود دارد که بتوانید یک طرح ساده و در عین حال منحصر به فرد و ابتکاری خلق کنید.


8. برجسته بودن
مطمئنا شما دوست دارید بیل بوردی که طراحی می کنید مورد توجه قرار گیرد. پس اجازه ندهید با محیط پیرامون خود ترکیب و با آن خنثی شود. اجازه دهید بیل بورد برجسته باشد. مطمئن شوید به طور واضح و آشکار قابل رویت باشد و توه بیننده را بلافاصله جلب کند. ایده های گوناگونی برای اینکه بتوانید یک بیل بورد برجسته طراحی کنید وجود دارد. اگر می خواهید تبلیغ شما مورد توجه قرار بگیرد باید به گونه ای باشد که با محیط پیرامونش ترکیب نشود. از رنگ های روشن با کنتراست بالا استفاده کنید تا قابلیت دید آن بالاتر رود.

 

9. اشتباهات و خطاها را برطرف کنید
 
قبل از آماده سازی نهایی بیل بورد، اشتباهات و خطاهای موجود مخصوصا غلط های املایی و دستوری را برطرف کنید. بعضی از مردم حساسیت زیادی نسبت به این موضوع دارند. برای اطمینان بیشتر از افراد دیگر بخواهید تبلیغ را مرور و بررسی کنند تا از صحت اطلاعات و نبود اشتباه در مطالب مطمئن شوید. از آنها بخواهید به شما بگویند با دیدن تبلیغ چه پیامی دریافت می کنند. نظرات آنها را یادداشت کنید و در صورت لزوم اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید. به یاد داشته باشید بیل بورد باید تاثیر اولیه مطلوبی روی بیننده داشته باشد.


10. انتقال پیام
 
در کنار همه مطالب و نکات بالا، باید مطمئن شوید که پیام درست به مخاطب منتقل می شود. برخی از طراحان در طرح های خود از آیتم های خنده دار استفاده می کنند که تاثیر بسیار خوبی در جلب تجه افراد دارد. بعضی از بیل بوردها بسیار جذاب هستند. مثل بیل بوردهای سه بعدی Heineken. دستی در پست بیل بورد قرار دارد که گویی می خواهد بطری نوشیدنی Heineken را بگیرد. همه اینها بستگی به سلیقه شما دارد. فقط سعی کنید پیام اصلی به درستی به مخاطب رسانده شود.منبع persiangfx[...]

ادامه مطلب 0

گوتنبرگ و تاریخچه ی چاپ کهن


تاریخچه ی چاپ کهن 

 

اختراع فن چاپ درحقیقت به قرن ها پیش از گوتنبرگ، كه نامش به عنوان مخترع چاپ در تاریخ به ثبت رسیده است، برمی گردد. آشوریان چند هزار سال قبل از میلاد بر خشت هایی از گل‌رس مهر می‌زدند. استعمال حروف قابل انتقال نیز میان سال‌ های 1051 و 1058 در چین آغاز شد. مخترع این حروف فردی به نام پی‌شنگ بود و حروف هم از گل ‌رس ساخته می‌شد. حروف دستی و حروف قلعی كه پس از آنها به كارآمد، هیچ یك رواجی نیافت، بر عكس حروف چوبی متداول شد. تا این‌كه در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از كار چینی‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع كرد و برای هر یك از حروف الفبا یك حرف جداگانه به كار برد. حروف متحرك را چینی‌ها اختراع كردند، ولی گوتنبرگ كه حرفه اش زرگری بود، آلیاژ مناسب برای ریخته گری حروف را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یك از این دو فلز را به گونه ای انتخاب كرد كه حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مركب چاپ هم فرمول مناسبی یافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشكلات عمل چاپ را میسر و اجرایی كرد.
تقریبا 20 سال پس از نخستین تلاش ها ی گوتنبرگ در امر چاپ ،این صنعت با استفاده از سطوح برجسته در ونیز، فلورانس، پاریس و لیون در حدی مختصر و محدود رواج یافت. اما دستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزینه ها ی بسیار زیاد فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و به همین دلیل تا مدت ها ی طولانی استقبال چندانی از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمایشنامه نویسی آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر، چاپ سنگی یا لیتو گرافی را درسال 1796 میلادی اختراع كرد.
هر سنگی كه متن یا تصویر با این روش روی آن نقش می بست ، برای چاپ حدود 750 نسخه عملكرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روی سنگ قابل چاپ نبود.
اگر چه درباره شروع چاپ سنگی در ایران روایات متعددی وجود دارد، به نظر می رسد چاپ سنگی را برای نخستین بار میرزا صالح شیرازی در تبریز راه اندازی كرد. میرزا صالح كه از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا رفته بود، در بازگشت یك دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد كه آن را در سال 1250 قمری راه انداخت.
چاپ خانه سنگی طی مدت كوتاهی در تهران و بعد اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران تاسیس شد و بیش از 50 سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دوره قاجار، هر چه در ایران چاپ می شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ سربی نیز راه اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن، پس از ورود چاپ سنگی، كنار گذاشته شد و بعدها در اواخر دوره قاجار دوباره حروف سربی و استفاده از آن رایج گردید.
طریقه چاپ سربی روش نسبتا ساده ای بود: كاغذ روی صفحه ای متشكل از حروف برجسته سربی و آغشته به مركب فشرده می شد و بر اثر فشار، حروف بر صفحه كاغذ نقش می بست. حروفچینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می گرفت، ولی بعدها این كار با دستگاه ها یی كه معمول ترین آن ها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیرفت. دستگاه حروفچینی خودكاری لاینوتایپ در سال 1886 میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج فزونی یافت. پیشرفت فناوری كم كم باعث شد دستگاه حروفچینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الكترونیكی بدهد.منبع persiangfx
[...]

ادامه مطلب 0

تصویرسازی های خیالی یک هنرمند با آیفون

 

 

یک هنرمند آفریقایی با نام Anshuman Ghosh  با استفاده از آیفون و تصویرسازی های خیالی و خلاقانه، توانسته بیش از ۶۰ هزار کاربر را در صفحه اینستاگرام خود مجذوب آثاری هنری خود کند. سبک هنری این هنرمند تلفیقی از عکاسی و تصویرسازی می باشد که در ادامه شما را به تماشای گلچینی از آثار این هنرمند دعوت می کنم.

 

 

 [...]

ادامه مطلب 0

بسته بندی محصول نماینده برند شما در ذهن مخاطب

بسته بندی محصول نماینده برند شما در ذهن مخاطب

بروشورها، کاتالوگ‌ها، بنرها و سایر روش های تبلیغات به همراه سیاست های روابط عمومی کمک بسیار زیادی در جهت تصویرسازی برند شما می‌کنند ولی در نهایت این محصول نهایی و شکل بسته بندی محصول شماست که به خانه‌های مشتریان راه پیدا می‌کند و به عنوان نماینده شما برای مدت زیادی در ذهن مخاطب تصویر‌سازی می‌کند. این تصویرسازی در مورد برندهای محصولات مصرفی و به ویژه آنهایی که اولین حضورشان در بازار است، اهمیت بسیار بیشتری دارد. اگر تعریف بسته بندی را منحصر به کارتن و مقوایی که دور محصول پیچیده می‌شود نکنیم می توان قوانین بسته بندی را به سایرمحصولات خدماتی نیز بسط داد.

بسته بندی طبق تعریف های رایج، بیشتر برای محافظت محصول و اطلاع رسانی در مورد محتویات محصول به کار می رود ولی با این تعریف جدیدی که ارائه دادیم، علاوه بر موارد فوق بسته بندی نقش پررنگ تری در فرایندهای بازاریابی پیدا می‌کند و حتی کار روابط عمومی را نیز به عهده میگیرد. در حدی که در بسته بندی می‌توانید اقدامات بشردوستانه سازمانتان را نیز منعکس کنید.
بسته بندی خوب و خلاقانه فرهنگ درونی حاکم بر سازمان شما را نیز منعکس می‌کند، یک سازمان خلاق بسته بندی‌های خلاقانه ای نیز تولید می‌کند. این مورد در کالایی که بسته بندی و خود محصول در تماس کامل با هم قرار دارند پررنگ تر است، به عنوان مثال “کتاب” محصولی است که جلد آن به عنوان بسته بندی عمل می کند و همه ما معمولا از روی طرح روی جلد میتوانیم در مورد محتوای کتاب حدس هایی بزنیم و فرهنگ حاکم برذهن نویسنده را بخوانیم.

کارکرد بسته بندی در فرایند بازاریابی و فروش گاهی به حدی است که تصمیم نهایی مشتری بر اساس بسته بندی انجام می‌شود، یکی از مثال های مهم در این مورد صنعت عطر و ادکلن است، درست است که خریدار عطر و ادکلن را به خاطر بوی آن میخرد ولی بسیاری از اوقات این شکل شیشه عطر است که نقش تعین کننده را در خرید یا عدم خرید عطر بازی می کنند و به همین خاطر است که شرکت های تولید کننده عطر معمولا توجه زیادی به شکل شیشه عطر میکنند چرا که یک فرد نمی خواهد یک شیشه زشت را روی میز آرایش خود قرار دهد.

 [...]

ادامه مطلب 0

ویژگی های پوستر

 

 

 ۱- توجه بینده را به خود جلب کند و وی را به پیگری و خواندن آن ترغیب کند .

 

۲- به شیوه ای منطقی دارای نظم باشد .

 

۳- مخاطب را در برابر خود متوقف کند (حداقل زمان برای نظاره ۱۵ ثانیه را بتواند در دید مخاطب ایجاد کند ) .

 

۴- به خوبی مخاطب خود را بشناسد .

 

۵-بتواند با مخاطب خود ارتباطی بی واسطه بر قرار کند و معما گونه و گنگ نباشد .

 

۶- خوانا  بودن  مطالب و حروف را  دارا  باشد .

 

۷-آمیزش جذابی از حروف و تصاویر را به نمایش بگذارد .

 

۸- به خوبی عناصر اصلی طراحی را  به  خدمت  بگیرد .

 

۹-بتواند به نحو احسن مفهوم اصلی پیام را به  مخاطبین خاص خود منتقل کند .

 

۱۰- علاوه بر دید بصری ، تفکر مفهومی را نیز در بیننده القا کند .

 

به هر شکل پوستر ها باید به گونهای باشند که بتوانند در انتقال پیام تاثیر گذار باشند .

 

در شروع کار پوستر قبل از هر کاری باید فکر و تجسم دقیقی از آنچه می خواهید بر روی کاغذ به صورت طرح اولیه منعکس کنید ، داشته باشید .

 

اطلاعات مهم و کلیدی را انتخاب کرده و به نسبت اولویت آنها را طبقه بندی کنید .

 

فضای رنگی را به تناسب موضوع در کنار یک  کاغذ  یادداشت نموده و سپس چیدمان های تصویری که از قبل در ذهن شما انتخاب شده است و یا می خواهید طراحی کنید ، در کادر پوستر خود چیدمان کنید .

 

نقطه کانونی و یا نقاط طلایی که می تواند بیشتر مخاطبان را جذب پوستر اجرای شما نماید را در نظر بگیرید.

 

شیوه نوشتاری ، انتخاب فونت و یا طراحی و اجرای فونت ، تاکید ها ، اشارات و غیره … را در طراحی اولیه پوستر خود نشان دهد .

 

پس از اتود اولیه ، شروع به اجرای طرح محکم و مطالعه شده ، می توانید برای اجرای کار ، قدم اولیه را بر دارید .

 

اکنون ایده اصلی پوستر شما با عناصر ترکیب یافته ای چون : اولویت های نوشتاری ، تصویری ، فونت ها و اشارات و غیره با هم هماهنگ هستند.

 

علاوه بر موارد ذکر شده موارد مهم دیگری چون : شناخت ظرفیت های بصری گوناگون چون خط ، حجم ، تعادل ، توازن ، تقارن و غیره ….، اهمیت خود را د ارا  می باشد . شناخت هارمونی رنگ ها و متناسب ساختن آن با موضوع پوستر و یا محیط تاثیر گذار بر آن ، دارای اهمیت ویژه ای می باشد . یا می توان گفت شناخت منطقی خاصیت رنگ ها و تاثیر روانی آن بر دید بصری مخاطب بسیار موثر در جذب دید بیننده خواهد بود .

 

در آخر باید بر این موضوع تاکید کرد که چیدمان فاصله حروف اصلی ، نسبت به لبه های کار در سه سمت : چپ ، راست و بالا با فاصله ۵/۲ سانتیمتر و در قسمت پایین کادر پوستر ۳ سانتی متر می باشد .

 

پوستر ها با هر عنوانی که باشند باید حس و عواطف هنرمند را در خود جای دهند و هنرمند متعهد به دور از موضوعات رایج در بازار و کلیشه ای ، باید خلاق و نوآور باشد و همیشه آماده ارایه موضوعات جدید با تکنیک های نو ، برای مخاطبین خاص خود باشند.

 

لذا هنری جای تفکر و تامل دارد که بتواند با جامعه اطراف خود بر خوردی تازه و ارتباطی سازنده داشته باشد . در غیر این صورت مثل آب راکدی می ما ند که بعد از مدتی می گندد. گل زیبا است ولی اگر یک گل را به صورت مداوم و توسط اشخاص متفاوت در طول بیست سال ببینید ، دیگر آن گل برای شما زیبای روز اول را ندارد و چه بسا تنفری در شما به وجود می آورد که نتایج آن جبران ناپذیر است .

 

سعی و تلاش یک هنرمند باید براساس استانداردها و سا ختار های تعریف شده ، ولی با معیار و اسلوب جدید باشد .به واسطه همین توضیحات بر خود لازم می دانم بر این موضوع تاکید داشته باشم ، همیشه یک گرافیست دانشجو خالق زیبای کمال نیست بلکه سعی می کند تا با داده های فکری و تجارت دیگران بر معلو مات و خلق آفرینش ها و آثار خود بیافزاید .[...]

ادامه مطلب 0

عناصر مهم در طرح یک پوستر

 

 

 الف) توازن: ایجاد ارتباط بصر بین عناصر تشکیل دهنده پوستر که به دو صورت می باشد ۱- توازن سنت یا توازن متقارن که بیشتر بومی و سنتی و به صورت آرامش دهنده می باشد .

 

۲- توازن غیر سنتی و یا غیر متقارن : دراین شیوه از کار تحرک و سر زندگی از ویژگی ها ی این بخش می باشد .

 

ب )- وحدت: تمام قسمت های پیام رسان باید نوعی یگانگی را نشان دهد ، برا ی رسیدن به وحدت باید به موارد زیر توجه کرد و آن را به کار گرفت .

 

۱- تداخل بخش های پیام رسان در یگدیگر برای آسان کردن و سیال نمودن یک بخش در بخش دیگر .

 

۲- استفاده از زمینه پشت کار .

 

۳- استفاده از زمینه به عنوان یک محدوده یک دست یا فضای خالی ( زیر ساخت جهت نشست بهترکار ).

 

ج)- حرکت: شکل دادن به اجزاء متشکله باید به گونهای باشد که بی اختیار نگاه بیننده از یک سوء به سوی دیگر همانطور که مورد نظر طراح بوده جلب شود .

 

 موارد زیر در ایجاد حرکت در پوستر نقش اساسی دارند .

 

 ۱- بکار بردن خطوط جهت دار که چشم را هدایت کند .

 

۲- اضافه کردن تصویری که حرکت را تداعی کند .

 

۳- گروه بندی عناصر موجود در کار .

 

د)-تاکید:اختصاص در جات متغیر از اهمیت نسبت به عوامل متعدد تشکیل دهنده پوستر را تاکید می گویند.

 

 این کیفیت از عوامل زیر بدست می آید:

 

 ۱-استفاده از اشکال زیر ساختی متناقض در پشت تصویر یا قرارگیری حروف در زیر کار .

 

۲- استفاده از فضای باز به مقدار زیاد .

 

۳- استفاده از اندازه  و رنگ های متضاد در ایجاد فونت .

 

۴- ترکیب و ایجاد یک عنصر بزرگ تر در تصویر .

 

۵- تغییر در ایجاد فونت به گونه ای که بتواند در بطن پوستر تاکید و توجه بیشتری را تداعی کند .

 

۶- جاذبه مخصوص یا یک احساس یا بیان یک عقیده در جهت جذب بیننده و هدایت و حرکت او .[...]

ادامه مطلب 0

پوستر ها به گونه های مختلف تقسیم می شود:

 

 ۱-  پوستر با عناوین ” شناختی ” : ( مثل پوستر ها ی بازیکنان فوتبال ، معرفی شهرهای دیدنی و…).

 

۲- پوستر با مطالب و عناوین ” خبری ” : ( بطور مثال پوستر با عناوین جشنواره و سمینارها و….).

 

۳- پوستر با عناوین ” آموزشی و تربیتی ” : ( مثلاٌ نمایشگاه لوازم آموزشی و کمک آموزشی – پوستر بهداشت و سلامتی)

 

۴- پوستر با عنوان ” فراخوان ویا دعوت به بازدید ” : ( مثل فراخوان و یا دعوت به سمینار – فعالیت هنری و…).

 

۵- پوستر جهت” اطلاع رسانی” : ( کمک به مردم محروم و زلزله زده بم – عناوین سیاسی – فرهنگی و…).

 

۶- پوستر با موضوع ” اقتصاد و تجارت ” : ( پوستر برای فعالیت تجاری مثل عطرها – پوشاک – فروش فوق العاده محصولات یک موسسه – تبلیغ ساعت های …).

 

 

 طبقات اجتماعی بیننده ، نوع رنگ ، فونت نوشتاری ، ایجاد فضا و حتی قطع و اندازه پوستر نیز در نحوه طراحی پوستر تاثیر دارد .[...]

ادامه مطلب 0

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل