طراحی تراکت | طراحی کاتالوگ | طراحی بروشور | طراحی ست اداری | چاپ لیبل | طراحی لوگو  RSS

 تهران، تلفن :  33848096 - 33840280 - 021

مجموعه مقالات آموزش طراحی آموزش عکاسی آموزش فتوشاپ

مقالات آموزش طراحی | آموزش عکاسی | آموزش فتوشاپ

12 اشتباهی که در طراحی کارت ویزیت باید از آن ها اجتناب کنید

12 اشتباهی که در طراحی کارت ویزیت باید از آن ها اجتناب کنید

 

12 اشتباهی که در طراحی کارت ویزیت باید از آن ها اجتناب کنید

 

 

 

 

 

یکی از مهم ترین بخش های هر شغلی، داشتن یک کارت ویزیت است. همه ما می دانیم زمانی که از تجارت صحبت می کنیم، یک کارت ویزیت می تواند یکی از چیزهایی باشد که برای معرفی خود و شغلتان لازم است. کارت ویزیت به سادگی به مشتریان احتمالی شما یادآوری می کند که شما که هستید و چه کاری انجام می دهید. ولی ممکن است در طراحی کارت ویزیت اشتباهاتی رخ داده و از کارایی آن بکاهد. زمانی که حتی یکی از جنبه های طراحی کارت ویزیت دارای نقص باشد، ظاهر کلّی کارت غلط به نظر رسیده و کارایی آن واقعاً کم می شود.

به همین دلیل، مهم است که یک طراح راجع به اشتباهات احتمالی که ممکن است در حین کار طراحی به وجود بیاید، آگاهی کافی داشته باشد. مهارت های طراح برای خلق آثار طراحی متنوعی آماده است، ولی گاهی اوقات مسائلی وجود دارد که طراحان از آن چشم پوشی می کنند. گاهی اوقات یک کارت ویزیت توسط کسانی طراحی می شود که بایدها و نبایدهای طراحی را نمی دانند. یک یادآوری کوچک قطعاً آسیبی به کسی نخواهد رساند. پس در این جا تعدادی از اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت را که باید از آن ها اجتناب کنید برای شما تشریح می کنیم.

 

چه چیزهایی باید راجع به کارت ویزیت بدانید؟

 

 

 

قبل از ارائه لیست اشتباهات، اجازه دهید مرور کوتاهی بر کارت ویزیت ها داشته باشیم. اگر در مورد طراحی صحبت کنیم، می توانید طرح های بسیاری را در Naldz Graphics مشاهده کنید. نگاه کردن این طرح ها صرفاً ایده هایی در مورد طراحی کارت ویزیت به شما می دهد. آیا شما طراحی هستید که قبلاً کارت ویزیت طراحی کرده اید؟ یا یک تازه کار هستید که دوست دارید این کار را انجام دهید؟ بسیار خب، هدف شما هرچه باشد و هرکه باشید، همیشه باید موضوعات مهم راجع به کارت ویزیت را بدانید.

یکی از مواردی که باید درمورد آن آگاهی داشته باشید، محتویات کارت است. یک کارت ویزیت باید شامل نام شخص، نام شرکت، لوگوی شرکت، شماره های تماس، آدرس، آدرس ایمیل، وبسایت و یک عبارت خاص باشد. از قرار معلوم، این عبارت خاص، نویدی در مورد شغل و حرفه شماست و مانند این است که اعتماد مشتری را به خود جلب کنید تا او از بابت تحویل محصولات و خدمات با کیفیت بالا مطئن شود. بقیه اجزاء برای کارت ویزیت ضروری هستند، زیرا اولین دلیل داشتن کارت ویزیت، شناساندن خود و شرکت و راه های تماس به مشتری می باشد. می توانید لینک هایی به رسانه های اجتماعی نیز در کارت قرار دهید، البته به شرط آن که فضا را شلوغ نکند.

اندازه کارت ویزیت هم مهم است. اکثر افراد شاغل، وسیله ای برای نگه داشتن کارت دارند که کارت ویزیت های افراد مختلف را در آن نگه داری می کنند. اگر کارت شما سایز استانداردی نداشته باشد، ممکن است در آن مکان نگه داشته نشود و شانس این که بیافتد، گم شود یا فراموش گردد بسیار است. قطعاً شما نمی خواهید چنین اتفاقی رخ دهد.

دیگر چه چیزی مهم است؟ اجتناب از اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت نیز بسیار مهم است. این مقاله نیز در همین رابطه نوشته شده است. به لیستی که در زیر ارائه کرده ایم نگاهی بیندازید. پس همین الان کارت ویزیتی را که طراحی کرده اید روبروی خود قرار دهید و نکاتی که بیان می کنیم بر روی کارت خود بررسی نمایید.

 

اشتباهات رایج در طراحی کارت ویزیت

 

قطعاً مایل نیستید پول و وقت زیادی صرف طراحی یک کارت ویزیت کنید. هم چنین دوست ندارید آبرو و شهرت برند شما به خطر بیافتد. پس با اجتناب از این اشتباهات، مطمئن شوید کارت ویزیت شما مؤثر و حرفه ایست:

 

  1. فونت بیش از حد کوچک

آیا همه چیز بر روی کارت ویزیت شما خوانا است؟ یا باید از ذره بین استفاده کنید؟! اگر متن شما بیش از اندازه کوچک باشد، کارت ویزیت شما دارای عیب و نقص است. همه افراد دید 100% ندارند و اگرهم داشته باشند، زحمت خواندن کارت را به خود نمی دهند. بله، شما باید مطالب زیادی را بر روی کارت جا دهید، ولی اگر هیچ کس آن را نخواند چه فایده ای خواهد داشت؟ مطمئن شوید که فونت هایی که استفاده کرده اید، کوچک تر از 8 نیستند.

 

  1. رنگ آمیزی ضعیف

رنگ ها همیشه مهم هستند. رنگ ها باعث می شوند یک طرح جذاب و گیرا شود. رنگ ها بر خوانایی متن نیز تأثیر می گذارند. کنتراست را رعایت کنید. از نوشتن متن با رنگ خاکستری بر روی بک گراند سفید اجتناب کنید، زیرا خوانایی متن و جذابیت کارت را کاهش می دهد. می توانید رنگ ها را دستکاری کنید ولی در انجام این کار زیاده روی نکنید. استفاده از رنگ های اضافی، فضای کارت را شلوغ کرده و باعث گیج شدن بیننده می شود.

 

  1. تناقض و ناسازگاری در نمایش برند

شما یک وبسایت، یک لوگو و چیزهای دیگری در رابطه با معرفی برند خود دارید. کارت ویزیت شما باید منسجم و سازگار باشد. اگر شکل و موضوع خاصی را پذیرفته اید، از همان برای کارت ویزیت خود نیز استفاده کنید. گنجاندن برند در یک کارت ویزیت، بسیار با ارزش است. با این کار، برند شما قوی تر شده و درک حرفه و شغلتان برای مشتریان راحت تر است. باید به یاد داشته باشید که کارت ویزیت شما در واقع بخشی از حرفه تجاری شماست و مهم تر این که شما را به افراد مختلف معرفی می کند.

 

  1. کوتاهی در قرار دادن آدرس ایمیل و وبسایت

بعضی از مردم هنوز این بخش را نادیده گرفته و مانند روش قدیم، فقط شماره تلفن را بر روی کارت ذکر می کنند. زمانی که ادرس ایمیل داشته باشید، می توانید بهتر کار کنید؛ زیرا اکثر مردم ترجیح می دهند در عوض تلفن کردن، به شما ایمیل بزنند. هم چنین آن ها علاقه مندند در مورد سایت شما بیشتر بدانند. بنابراین باید لینک سایت خود را نیز در کارت ویزیت ذکر کنید.

 

  1. استفاده از کاغذهای بی کیفیت

نه تنها طرح، بلکه کاغذی که برای چاپ کارت ویزیت به کار می رود اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید کاغذ کارت را لمس کنید. آیا نازک و سبک است؟ اگر این طور باشد، کار اشتباهی کرده اید. اگر فکر می کنید کاغذ کارت مهم نیست، سخت در اشتباهید. زمانی که مشتری کارت ویزیت شما را با دست خود لمس می کند، صرفاً با لمس کاغذ، می تواند درمورد شما تصمیم گیری کند. پس از کاغذ سبک استفاده نکنید. از کاغذهایی حرفه ای تر و قابل ارائه استفاده کنید.

 

  1. نامرتب و شلوغ بودن کارت

چه کسی نگاه کردن به صحنه های نامرتب را دوست دارد؟ قطعاً هیچ کس. پس در طراحی کارت ویزیت، دقت کنید صفحه بندی شما نامرتب نباشد. هم چنین مطمئن شوید که کارت شما شلوغ نیست. شلوغی به این معناست که اطلاعات زیادی را بر روی کارت قرار داده باشید. نیازی نیست تمام شماره تلفن های خود را ذکر کنید. از تراکم بیش از حد کاراکترها در یک خط اجتناب کنید. اجازه دهید کارت شما با طرح و متن کمی که دارد، با مشتری حرف بزند.

 

  1. عدم بیان زمینه شغلی

چیزی که دارید، تنها یک کارت نیست، بلکه یک کارت "کسب و کار" است. با داشتن کلمه "کسب و کار"، این عبارت بدین معناست که شما باید کاربرد کارت خود را در تجارت و ارتقاء شغلی خود به حداکثر برسانید. به همین دلیل، ذکر یک عبارت خاص بسیار مفید است که به مردم بگوید شما چه کاری انجام می دهید و چرا انتخاب مناسبی هستید. انجام این کار، کارت ویزیت شما را جذاب تر می کند. از آن پس، کارت شما به عنوان یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و به جذب مشتری کمک می کند.

 

  1. کارت های بیش از حد بزرگ

قبلاً در مورد اندازه کارت صحبت کردیم. بعضی از افراد برای گنجاندن اطلاعات بیشتر یا حتی منحصر بفرد بودن، اندازه بزرگتری برای کارت در نظر می گیرند. ولی حمل و نگه داری چنین کارت هایی مشکل است. با یاد داشته باشید که افراد بسیاری هستند که کارت ویزیت ها را در بین اشخاص توزیع می کنند. زمانی که کارت شما در کیف یا جعبه نگه دارنده کارت جا نمی گیرد، برای افراد دردسر ساز بوده و آن را دور می اندازد. پس چرا از اندازه استاندارد استفاده نمی کنید؟

 

  1. قسمت خالی در پشت کارت

همیشه می توانید از پشت کارت هم استفاده کنید. بقیه اطلاعات را در پشت کارت ذکر کنید. حتی می توانید شعار مخصوص خود را در قسمت پشت کارت تایپ نموده و کارت را از همان سمت به گیرنده بدهید. این کار، گیرنده را مجبور می کند که در نگاه اول شعار شما را مشاهده نماید. به علاوه، می توانید سایر اطلاعات مانند وبسایت و بقیه موارد مهم را در پشت کارت قرار دهید.

 

  1. شغل شناخته نشده

کارت ویزیت شما باید اطلاعاتی درمورد شغلتان به مشتری بدهد. پس مطمئن شوید که مردم با یک نگاه به کارت می توانند شغل شما را تشخیص دهند. این یک اشتباه رایج است، زیرا بقیه فقط به رنگ ها و سایر اجزاء توجه می کنند و به درک شغل اهمیتی نمی دهند. از طراحی کارت های مرموز اجتناب کنید زیرا مشتری وقت اضافی برای حلّ معمّا ندارد. اجازه دهید کارت شما در مورد شغلتان سخن بگوید. با اضافه کردن یک لوگو یا استفاده از روش های خلاق مانند یک عکس جذاب در حرفه عکاسی می توانید این کار را انجام دهید.

 

  1. طرح بی مزه و پیش پا افتاده

طراحی کارت ویزیتی که ساده و بی مزه به نظر می رسد، فقط هدر دادن کاغذ و جوهر است. شما فقط همه چیز را با هم ترکیب می کنید و به فکر یک نشانه خاص بر روی کارت نیستید. زمانی که کارت را طراحی کرده اید یا زمانی که بر روی کارت خود کار می کنید،  فقط بر روی ظاهر و اطلاعات روی آن تمرکز نکنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را منحصربفرد کنید و کارت شما چگونه می تواند پیغام شما را انتقال دهد. اجازه دهید کارت شما صرفاً از طریق طرح خود، اطلاعات مربوط به شغل شما را شرح دهد. دریافت کننده کارت باید حس خوبی از دریافت آن داشته باشد.

 

  1. کارت های توزیع نشده

این آخرین مورد، راجع به طراحی نیست، بلکه به خاطر این مهم است که اگر کارت ویزیت های شما صرفاً در یک جعبه نگه داری شده و توزیع نشوند، تمام تلاش شما به هدر می رود. کارت ها را پخش کنید. در به رخ کشاندن شغل خود تردید نداشته باشید. یکی از مزیت های داشتن کارتی با طراحی خوب این است که همیشه به توزیع آن اشتیاق دارید. ممکن است به جذابیت کارت خود افتخار کنید و حرفه خود را در معرض نمایش همه قرار دهید.

ارزیابی کارت شما چگونه بود؟ خوب بود یا مرتکب اشتباهاتی شده بودید؟ اگر چنین است، اکنون زمان طراحی مجدد است. با انجام این کار، همیشه به علت انجام آن اشتباه رجوع می کنید. سعی کنید بهترین کارت ویزیت را طراحی کنید. قطعاً نمی خواهید به واسطه طراحی بد، فقط کاغذ و جوهر هدر دهید. زمانی که طراحی شما با شکست مواجه شد، شما و کارتتان به زودی فراموش خواهید شد و مشتریانتان را از دست خواهید داد.منبع:persiangfx

 

 


 4663,    31  فروردين  1397 ,   آموزش طراحی
hejrat design

وبگاه: https://designh.ir

طراحی تراکت ،طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

نظر دادن

آدرس :

تهران،(مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی)
 
تلفن تماس  :  33840280 - 021
تلفن تماس  :  33848096 - 021
تلفن تماس  :  33647838 - 021
(همراه + تلگرام + ایتا) : 41 30 523 0937
 
کانال تلگرام : hejratd@
ساعت کار : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
جمعه تعطیل